Zamierzam dokupić do 5d Canona 40 2.8 STM lub 50 1.4 do zastosowania w krajobrazie. Może ktoś używa na tej lustrzance i może coś napisać.
Zamierzam dokupić do 5d Canona 40 2.8 STM lub 50 1.4 do zastosowania w krajobrazie. Może ktoś używa na tej lustrzance i może coś napisać.
Dla mnie 5D to swoista bajka. Kiedys kupiłem za 500 pln.
5D
M50
Mam i używam - jednego i drugiego. Zastosowanie w krajobrazie bardzo wąskie. Ja preferuję albo okolice 24 mm lub 200 mm.
50 mm używam zamiennie z 40 mm w zależności ot tego co jest aktualnie podpięte pod korpus.
50 mm f/1.8 z 5D, przymknięte do wartości 2.2-2.8 jest bardzo fajny do portretu.
ciasno jak do krajobrazu.
EFM+22mm; 5D+50mm
Dla mnie dziwny wybor. Do landszaftu nie ma zadnej potrzeby f/1.4, wiec 50 STM wydaje sie sensowniejszym wyborem. 40 STM osobiscie mialem i dla mnie szklo bez zastosowan. Ani szerokie ani standardowe, takie nijakie.
50mm to tez nie jest jakas wyjatkowa ogniskowa do krajobrazu. Ani w ogole stalki w tym temacie nie maja wielkiej racji bytu, a raczej sporadyczne zastosowanie.
Co dokladnie przyswieca takim alternatywom???
każdy ma tam jakieś przemyślenia dotyczące ogniskowych w fotografii krajobrazowej - stałki są ok jak robisz nocne niebo i ma być droga mleczna wtedy mogą się przydać, standardowo ciekawe kadry i takie z efektem wow powstają albo na czymś ultra szerokim albo na tele i często komplet 16-35 (lub 17-40) i 70-300 (lub 100-400) na fullfrejmie załatwia sprawę. posiadanie zooma pokrywającego brakujace pośrednie ogniskowe jest sprawą indywidualną ja np. posiadam i nawet używam ale jest to chyba bardziej potrzeba mentalna niż rzeczywista i móglbym sie bez niego obejść - kiedyś nie posiadałem i wydawało mi się że strasznie potrzebuję (kupiłem nawet jakiś chwalony za jakość stary zoom canona ale okazało się że słowa "jakość obrazka" rozumiem trochę inaczej niż piszący opinie w internecie, używałem S50A jako zapychacz dziury w ogniskowych ale nie chce mi się jej nosić w tym celu) i finalnie skończyłem na 24-105L robiącym jak zapychacz dziury w ogniskowych - wolałbym zeby zaczynał się od 35mm i miał troche lepszą jakość - ale jako zapychacz dziury w ogniskowych może być.
Ostatnio edytowane przez mirror ; 25-02-2019 o 21:36
Przychylałbym się do zdania Akustyka: jako podstawowy uniwersalny zoom typu 24-70(105). Drugi zależy od upodobań: ja lubię długie ogniskowe i mam 70-200, ale wielu Kolegów woli szeroko i wybiera coś typu 16-35(40).
W trzeciej kolejności może być stałka. Ja używam na przykład CZ 50/1,4; ten obiektyw jest bardzo ostry na przysłonach 2,8-4-5,6-8. Często robię nim panoramy - widać włosy w ogonie wiewiórki ukrytej w lesie na horyzoncie.