Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
Obniżka marży nie ma sensu ekonomicznego bo:
- potencjalny wzrost obrotu nie skompensuje spadku marży ze względu na ograniczony popyt (to nie jest sprzedaż dla osób fizycznych)
- jeśli obniżę ceny przyciągając tym samym do siebie dotychczasowych klientów konkurencji - spowoduję tym samym wojnę cenową na której tylko mogę stracić.
Konkurencja to firmy kilku-kilkunastokrotnie większe, więc i możliwości walki cenowej również nieporównywalne. Patrz minimalny narzut w hurcie i w detalu i wyciągnij wnioski.


Przykład z życia wzięty: zdarzyło mi się chińskie śruby prawie zerwać, tj. wystąpiło znaczne rozciągnięcie materiału (wydłużenie + przewężenie na środku). Wprawdzie nie jestem ułomkiem, ale nie mam też pary w ręce jak kowal...
Dużo mam takich przykładów chińskiej "jakości", ale musiałbym się rozpisać bardziej niż ja chcę pisać i pewnie też wy chcecie czytać :-)
też uważam że nie ma sensu, też się uśmiałem jak usłyszałem to cytowane zdanie po raz pierwszy.

ja raczej mówię o tych samych produktach jeden sprzedawany w kraju za ok 85zł + transport drugi od chińczyka za 20zł z transportem z chin - nie widać różnicy pomiędzy nimi, te same oznaczenia ten sam wygląd, ta sama chińska "firma", w różną jakość to ja wierzę i widzę różnicę nawet pomiędzy chińczykami - to po prostu widać - ale najpierw muszę ją zobaczyć (tą różnicę) żeby uwierzyć, jak nie widzę to traktuję jako przypowieści mitologiczne - i oczywiście nie wierzę że nasi sprzedają jakieś lepsze zakładając że mogliby kupić u innego chińczyka gorsze - dlaczego mieliby to robić? gorszy pieniądz wypiera lepszy tu będzie tak samo gorsze płytki wyprą lepsze (zakładając hipotetycznie że są gorsze i lepsze w co nie wierzę) i zostaną już tylko te gorsze - takie są prawa natury.