Jako że to mój pierwszy post pozdrawiam.
Korekcji aberracji chromatycznej a raczej ogólnie "metadata" nie ma na razie dla tego szkiełka przynajmniej ja nie znalazłem jeżeli ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat to proszę o info.
Pozdrawiam zw13rzu
Jako że to mój pierwszy post pozdrawiam.
Korekcji aberracji chromatycznej a raczej ogólnie "metadata" nie ma na razie dla tego szkiełka przynajmniej ja nie znalazłem jeżeli ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat to proszę o info.
Pozdrawiam zw13rzu
Niejednemu psu Burek jak się to mówi i różne sa aberracje nazywane AC...
Np. Photozone mówi, że aberracja chromatyczna w tak taniej i starej konstrukcji jak EF85/1.8 jest niewielka i znika praktycznie po przysłonięciu już do 2.8.W Twojej ulubionej Sigmie pomierzyli praktycznie tyle samo, a to zielone/fioletowe "bokeh fringing" też nie jest całkiem usunięte. Więc nasuwa się pytanie ile soczewek warto z tego tylko powodu dodawać....
Żeby nie było, mam 85 mm i wiem co tam widać, ale to nie jest tak po prostu CA. Ile masy i pieniędzy warto włożyć w słoik żeby to usunać, jest dyskusyjne i zależy od zastosowania, zwłaszcza, że jest to najłatwiejszy do usunięcia post typ aberracji.
I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.
Tak, tak żaba to piękny ptak - widzę że nie wiesz o czym mówisz, ja również mam 85/1.8 i wiem co tam widać - krótko mówiąc mam porównanie i powiem że porównania nie ma - uważałem że photozone to poważny portal ale najwyraźniej mają trudności z nazwaniem spraw po imieniu - ja to rozumiem, może sponsorzy, może inne problemy powodują ze ostrze pióra jest stępione.
Wydawało się że wątek jest na temat 50 1.8 STM - ilość aberracji pojawiających się w starych konstrukcjach jest zawrotna począwszy od charakterystycznej fioletowej poświaty (taki "glow świecący do wewnątrz"), a skończywszy na CA i "bokeh fringing"
jeśli już zawędrowaliśmy do 85/1.8 to mogę tylko powiedzieć że uważam go za przyzwoity obiektyw oczywiście w swojej klasie, co nie oznacza że nowsze konstrukcje potrafią go zdeklasować i nie mówię nawet o stałko-klocach typu S50A, ale nawet o ciemnych zoomach 20-200 4LIS czy jasnych zoomach 70-200 28LIS.
Każdy obiektyw znajdzie swoje zastosowanie, ostatnio w jakimś wątku polecałem 50 1.8 STM, gdyby ktoś mnie pytał czy warto kupić 85/1.8 to powiem że warto zrobiłem nim parę fajnych zdjęć - parafrazując znane powiedzenie - "każda potwora znajdzie amatora"
Jeśli chodzi o mój ulubiony obiektyw to już ze dwa razy pisałem że nie potrzebuję takiego - potrzebuję dobry obiektyw, najlepiej systemowy, może być z is-em, może mieć jasność 1.8 za połowę lub 2/3 ceny mojego ulubionego, niestety takiego w systemie brakuje i nie wygląda żeby się miał pojawić - stąd desperacja i zakup kundla z którego po ponad roku używania jestem bardziej niż zadowolony. Jestem amatorem, robię zdjęcia dla przyjemności i oczekuję że ich jakość będzie na najwyższym poziomie bo w innym przypadku nie odnajduję powodów aby je robić, ani tej przyjemności![]()
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
dzisiaj wybieralem ten obiektyw sposrod 3 sztuk i rozjazd jakosciowy miedzy nimi (jak juz ktos tu chyba wspomnial) jest spory.
chyba wiekszosc wspominala ze rozjazdu prawie nie ma :P
ja w pierwszej sztuce miałem BF. Druga już idealnie. Prędzej napisałbym, że niedopasowanie do body a nie rozjazd jakościowy![]()
Ja zamówiłem przez neta w Media Markt i pierwsza sztuka ładnie trafia w punkt i jest ostra![]()
5D3, 6D, 50D, S14/2,8, 17-40/4L, 24/1.4IIL, S50/1.4EX, 85/1.8, 100L macro, 135/2L, 70-200/2.8L, 100-400L
hmm, w sumie z 3 sztuk 2 byly wystawowe, moze dlatego taki rozrzut, choc watpie, zeby mialo to az tak duzy wplyw. w kazdym razie, byl zauwazalny, zdecydowanie.
Hmm....ten wątek zaczyna przypominać bicie piany....i zaczyna byc wątkiem o tym, że co zamówiono i przesyłka doszła więc wątek o niczym...
Taka mam refleksję....
Lutek
EOS 70D | Canon 50mm f/1.8 STM | Canon 18-135 3.5-5.6 IS STM | PIXMA MG7150