Czemu aż 5.6? Przecież to 70-200 na pełnej dziurze chyba nie ma problemów z ostrością?
Czemu aż 5.6? Przecież to 70-200 na pełnej dziurze chyba nie ma problemów z ostrością?
Jasno?
Na Twoim miejscu korzystałbym ze skupionego pomiaru światła. Tak żeby narciarz nie był ciemną plamą. Przepalony śnieg dopracujesz sobie na komputerku. Tak jak Ci wcześniej pisałem wydaje mi się, że 2 ostatnie zdjęcia są niedoświetlone. Bo chyba śnieg nie jest tu najważniejszy. Czasami z ciekawości i może z braku czasu w CameraRaw klikam sobie dla draki automatyczny dobór ekspozycji. Po wprowadzeniu ręcznie poprawek po 15s mam obrobione zdjęcie. Ty nie robisz pod presją czasu i nie musisz (tak jak pisał RTSiak) wysyłać zdjęć co 20min. Jak zaszczepisz się sportem, to sam zobaczysz, że w niektórych dyscyplinach nie warto np walczyć z przepałem na ledowych reklamach.
Nie zachęcam do przepałów na śniegu, ale zawodnik powinien być rozpoznawalny. Przynajmniej tak żeby można było zobaczyć kolor kombinezonu.
C eos 6D | T 24-70/2,8 VC USD; C 70-200/2,8 L USM; C TCx1,4II | YN-568EX
www.cobalt.fr.pl
Jak tak policzyłem na kalkulatorze głębi ostrości to temat faktycznie wydaje się trudny. Przy 200mm, kilkudziesięciu metrach do obiektu trudno będzie wydobyć jakąś głębię. W sumie tym bardziej nie domykałbym już obiektywu. Nie ukrywam, że trudno coś tu wykombinować![]()
200 m to prawie dwie długości boiska do rugby. Przy takiej odległości Canon 70-200 to mało, ale już od około 50 m można próbować.
C eos 6D | T 24-70/2,8 VC USD; C 70-200/2,8 L USM; C TCx1,4II | YN-568EX
www.cobalt.fr.pl
200 to trochę przesadziłeś. Max co robię to dwie bramki zjazdu zjazdu-supergiganta czyli do 100m.
--- Kolejny post ---
Może to i jest sposób. Do tej pory korzystałem z pomiaru wielosegmentowego. Problem zawsze jest taki, że stoki mają w większości ekspozycję północną, więc światło jest przeważnie w plecy zawodnika lub ewentualnie z boku jak jest wcześnie rano. Ale robiłem ostatnio zdjęcia chłopakom na Memoriale B. Czecha na Harendzie w Zakopanem i tam jest stok południowy, więc zawodnicy są oświetleni bardziej od przodu.
Sportem to już jestem zaszczepiony od maleńkości!!!
Ja osobiście nie używam pomiaru wielosegmentowego, bo chcę mieć dobrze naświetlonego zawodnika. I tu wydaje mi się lepszym rozwiązaniem skupiony, a w Twoim przypadku może i punktowy. Nie wiem, czy to dobry przykład, ale jak prawidłowo naświetlić kadr, żeby pokazać strukturę pióra wrony siedzącej na śniegu? Tak żeby nie wyszła nam czarna plama.
Ostatnio edytowane przez cobalt ; 20-04-2015 o 12:11
C eos 6D | T 24-70/2,8 VC USD; C 70-200/2,8 L USM; C TCx1,4II | YN-568EX
www.cobalt.fr.pl
Trochę jak z księżycem, często na początku wychodzi tylko biała plama.
Jak wrócę na trasy to spróbuję. Choć może nie być łatwo, bo np. na 19 zawodnik wyłania się zza garbu i nie jest łatwo go nacelować. Zdarza się, że w takich sytuacjach (duża prędkość i odległość) ustawiam pomiar i ostrość np. na płachtę bramki.
Ostatnio edytowane przez Piotrus117 ; 20-04-2015 o 13:11
o technice w zasadzie sie nie powinno dyskutowac. technika musi byc. bez tego nie ma swobody wypowiedzi - jak nauka mowy , wzbogacenie slownictwa.
zobacz ile sie da z tego jpegu wyciaganac, a o ile wiecej daloby sie z rawu.
trzeba widziec cel , oraz to co sie nie zgadza , a pozniej dobrac odpowiednie srodki , czyli zastosowac technike.
dobre ujecie , braklo zasobu slow.
ale to przyjdzie z czasem.
mam pytanie, potrzebny obiektyw jak tak to jaki do robienia takich zdjęć?