Zapis wektorowy (pdf) fotnow i obiektow ktore sa potem rasteryzowane do postaci pixeli... Czy to takie rewelacyjne jest zaleznie od tego co za informacje chcemy wyswietlac. Predzej do worda. Napewno nie nadaje sie do zdjecZamieszczone przez dies
Natomiast aperture dziala na czyms innym troche inaczej...
Co prawda podstawowe operacje (zmiana rozmiaru, przesowanie, obracanie) sa w miare szybkie i akcelerowane ale nadal trzeba zrobic odpowiednia teksture z zawartoscia. Na dodatek ta zawartosc czesto trzeba szybko zmieniac.Quartz Extreme, which uses OpenGL to render screen displays faster by presenting them as textures within a 3D OpenGL context.
Im wiecej obciazyc karte tym wieksza czesc operacji zalezy od jakosci, ograniczen i wszystkich uproszczen jakie posiada karta oraz czesto pomijanych elementach takich jak przepustowosc szyn w komputerze spinajacych wszystko. A poniewaz karty graficzne to urzadzenia robione do gier i czystej rozrywki rozne bonusy niekoniecznie dobre sa na pozadku dziennym. Mozna o tym poczytac w wielu testach kart 3D.
Mimo nawet, ze czesc systemu jest akcelerowana to nadal operacje wysokiej jakosci, kompresja, skomplikowane algorytmy oraz rasteryzacja wektorow (fonty czy quartz), narysowanie i poskladanie okienek do kupy tak czy siak trzeba przeliczyc w CPU trzymajac w ramie i dopiero transferowac do pamieci karty. Oczywiscie najlepsza do czegos takiego byla by raczej architektura ze zunifikowana pamiecia w obrebie systemu (cos co meczylo SGI za czasow swojej swietnosci) jak obecne systemy, gdzie wszystko trzeba przerzucac pomiedzy ramem i pamiecia na kartach. Trzeba umiejetnie rozlozyc obciazenie zeby nie braklo.
Aperture z tego co mi sie obilo o uszy tez nie jest idealne i cierpi na pewne waskie gardla, zwlaszcza na lzejszych systemach bez gigabajtow ramu na karcie graficznej.
Bajery bajerami, ale dobrze jak nie trzeba wywalac calego komputera za okno zeby zainstalowac nowy program czy system bo ktos cos tam sobie postanowil przybajerzyc animacja.
Zwykly interfejs tez jest akcelerowany. To swietnie widac jak sie uruchomi "golego" XP bez odpowiednich sterownikow do karty graficznej, posurfuje po www, poprzemieszcza okienka a potem je doinstaluje i sprawdzi co sie zmienilo. Fakt ze MS o tym nie trabi na lewo i prawo, ale to jest juz od dawna. Dlatego tez jest ograniczone. XP to juz dziadek technologiczny.Zamieszczone przez dies
U appla akceleracja to tez nowosc ostatnich czasow i nie byla od poczatku osx'a. Vista ma tu pojsc duzo dalej. Generalnie soft dopiero dorasta do postepu jaki zrobily w swiecie sprzetu gry.
Jeszcze troche i skoncza visteZamieszczone przez dies
Wtedy zobaczymy co to warte.
No pewnie ze takZamieszczone przez dies
http://mrl.nyu.edu/~jhan/ftirtouch/
http://www.youtube.com/watch?v=zp-y3ZNaCqs
http://www.merl.com/projects/DiamondTouch/
http://www.merl.com/projects/Diamond...amondTouch.mov
Ale do tego nadal musi jeszcze nieco dojrzec technologia i sprzet. Powinno byc to na tyle wygodne zeby nie spalac za wiele kalorii machajac rekami cale metry w powietrzu
Jest taki elaborat, a wlasciwie ksiazka pod tytulem "In the Beginning was the Command Line". Kto zna angielski moze sobie poczytac.Zamieszczone przez dies
http://www.cryptonomicon.com/beginning.html
http://folk.ntnu.no/shane/dokumentas...mmandline.html
Wynika z tego tekstu miedzy innymi, ze co prawda system z linia komend jest trudnawy do nauczenia sie i uzytkowania, ale system czysto klikany rownierz nie jest efektywny, wygodny czy szybki do uzywania.
Idealny system to taki, ktory zarowno latwo okielznac za pomoca myszki, ale tez w trakcie takiej pracy szybko i efektywnie mozna sie w nim przemieszczac za pomoca klawiatury i wydawac zwykle polecenia konsolowe korzystajac przy tym z okienek. Wiec bynajmniej nie jest to system z otwartym zwyklym okienkiem z konsolaPolaczenie i przeplatanie sie obu sposobow pracy powinno byc duzo wieksze i isc duzo dalej.
Sa juz bety linuxiarskie okienek "po nowemu". Czy glowny nurt na swiecie wyznaczany glownie przez MS i nieco przez appla pojdzie ta droga zobaczymy.