Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 31

Wątek: 20D czy 30D do pracy w studio ??

  1. #21

    Domyślnie

    Rogeros,Paweł Grabowski... dzięx

    Myslę na początek o jakimś jednym porządnym szkle do tej 30tki.
    Przy okazji... Paweł, czy gdybyś miał od początku kupować obiektywy do swojego 30D, kupiłbyś 17-40L? ..właśnie o nim myślę. Czy lepiej inny wybór na początek?
    moje digarty
    EOS 30D, Canon EF-s 10-22mm f/3,5-4,5 USM, Canon EF 50mm/1.4 USM, Canon EF 85mm/1.8 USM, Pretec 2GB Cheetah 80x, Hoya UV SuperHMC, Lowepro Slingshot 200 AW.....&.....Sony_DSC-F717, MemoryStickPRO ULTRA II 512mb, Hoya Polar HMC, Hakuba Skylight 1B MC, torba Jeep-bagM, statyw Velbon Ultra Lux iF.

  2. #22

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jazzY
    Rogeros,Paweł Grabowski... dzięx

    Myslę na początek o jakimś jednym porządnym szkle do tej 30tki.
    Przy okazji... Paweł, czy gdybyś miał od początku kupować obiektywy do swojego 30D, kupiłbyś 17-40L? ..właśnie o nim myślę. Czy lepiej inny wybór na początek?
    To moze i na to pytanie Ci odpowiem. To badzo szerokie szklo, pasuje jak ulal do cropa x1,6 ale na pelnej klatce osobiscie nie wiedzialbym co robic z dolu z 17mm a brakowaloby mi o gory czegos po tych 40mm...
    Ideal Canon 24-70 F2.8 ale cholernie drogi
    low budget:
    tamron 28-70 2.8 lub Sigma 24-70 2.8 tylko przed kupne dokladnie przetestuj bo mozna trafic na mydlana mine. Ten drugi ma bardzo glosny i wolny AF

    Pomysl jeszcze o stalce 50mm 1.8 lub delux 1.4 oraz polecam Canon 85mm F1.8 bedziesz tez zadowolony ze stalki Canon 35mm 2.0

    Stalek Sigmy raczej nie polecam
    Marcin "Roger" Pojałowski
    GG: 27797

  3. #23
    Coś już napisał
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Polska
    Posty
    67

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rogeros
    ..... Z cyfrowka i tak niema sensu uzywac swiatlomierza flash wiec dobry podglad to zaleta. .....
    Roger
    No z tym się nie zgodze... Monitorki LCD przekłamuja.. zdjecia sa rozjaśnione. Jak CI się wydaje, ze masz dobrze naświetlone ujecie, po zgraniu na kompa wychodzi, ze jednak jest za ciemne. Zdarza sie to permanentnie, wieć ze światłomierza jednak nalezy korzystać, nawet fotografując cyfrą.

  4. #24
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    51
    Posty
    928

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Yooreck
    No z tym się nie zgodze... Monitorki LCD przekłamuja.. zdjecia sa rozjaśnione. Jak CI się wydaje, ze masz dobrze naświetlone ujecie, po zgraniu na kompa wychodzi, ze jednak jest za ciemne. Zdarza sie to permanentnie, wieć ze światłomierza jednak nalezy korzystać, nawet fotografując cyfrą.

    Po coś w końcu masz histogram...

  5. #25

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Yooreck
    No z tym się nie zgodze... Monitorki LCD przekłamuja.. zdjecia sa rozjaśnione. Jak CI się wydaje, ze masz dobrze naświetlone ujecie, po zgraniu na kompa wychodzi, ze jednak jest za ciemne. Zdarza sie to permanentnie, wieć ze światłomierza jednak nalezy korzystać, nawet fotografując cyfrą.
    Oczywiscie, ze tak. Sa na to dwa patenty albo odrobine przyciemniasz LCD ponizej sredniej wartosci albo wizualnie przeswietlasz zdjecia. Ze nie wspomne juz o kontroli histogramu... Nie wiem czy 30D dorobil sie juz histogramu RGB? Byla by to kolejna zaleta, bo w pewnych sutuacjach latwo jest przeswietlic np. kanal czerwony.
    No ale wystarczy zrobic kilka zdjec aby o tym wiedziec. I nadal drogi swiatlomierz studyjny jest niepotrzebny, mozna sie bez niego obejsc wyznaczajac parametry ekspozycji metoda prob i bledow. Zazwyczaj wystarcza mi na to max 3 ujecia. Potem juz leci z gorki.
    Marcin "Roger" Pojałowski
    GG: 27797

  6. #26
    Uzależniony Awatar bundy
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    49
    Posty
    760

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rogeros
    No ale wystarczy zrobic kilka zdjec aby o tym wiedziec. I nadal drogi swiatlomierz studyjny jest niepotrzebny, mozna sie bez niego obejsc wyznaczajac parametry ekspozycji metoda prob i bledow. Zazwyczaj wystarcza mi na to max 3 ujecia. Potem juz leci z gorki.
    Trzeba pamiętać, że większość światłomierzy światła błyskowego działa uwzględniając charakterystykę materiału srebrowego, która jest nieco inna od charakterystyki matrycy. W efekcie pomiary nie zawsze są zgodne z prawdą. Używam starej minoltowskiej fleszmiarki i często niestety muszę ustawiać "na oko" (a w zasadzie na histogram), choć oczywiście cały czas dobrze sprawdza się ona w wyliczaniu kontrastu całej sceny itd. Można powiedzieć, że w cyfrowej fotografii studyjnej światłomierz stracił nieco na znaczeniu, ale cały czas jest do pewnych spraw przydatny.
    1, czarne i białe szkiełka + worek gratów... ale chyba i tak nie umiem robić zdjęć...

  7. #27
    Coś już napisał Awatar P_i_t_t
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    98

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rogeros
    To moze i na to pytanie Ci odpowiem. To badzo szerokie szklo, pasuje jak ulal do cropa x1,6 ale na pelnej klatce osobiscie nie wiedzialbym co robic z dolu z 17mm a brakowaloby mi o gory czegos po tych 40mm...
    17mm (po cropie 27mm) jest niby bardzo szerokie ? Heh - widzę, że to pojęcie bardzo względne i mamy inne definicje "bardzo szerokiego kąta".

    jazzY - to zależy czego potrzebujesz. Jeśli zależy Ci na naprawdę szerokim kącie to 17-40 nie da Ci pełni szczęścia. Poza tym nie wiem na czym polega zachwyt tą 17-ką (17-40). Miałem kilka egzemplarzy i IMO jedyne co w niej jest naprawdę porządne to budowa :wink: - optycznie wielkiej rewelacji tu nie ma.

  8. #28

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez P_i_t_t
    17mm (po cropie 27mm) jest niby bardzo szerokie ? Heh - widzę, że to pojęcie bardzo względne i mamy inne definicje "bardzo szerokiego kąta".

    jazzY - to zależy czego potrzebujesz. Jeśli zależy Ci na naprawdę szerokim kącie to 17-40 nie da Ci pełni szczęścia. Poza tym nie wiem na czym polega zachwyt tą 17-ką (17-40). Miałem kilka egzemplarzy i IMO jedyne co w niej jest naprawdę porządne to budowa :wink: - optycznie wielkiej rewelacji tu nie ma.
    Kurde moj zonk... nie wiem dlaczego ale nagle moj tok rozumowania przeskoczyl na matryce FF i 5D. Coz odpisywalem w nocy. Oczywiscie, ze tak to jest w sam raz dobre szklo na cropa. Owszem moze i rewelacji niema ale bardzo ciekaw jestem co lepszego polecisz ?? Sigme 18 - 50 ?? Inna Sigme... moze byc tylko gorzej. Ze szkiel godnych uwagi jest jeszcze uzywane 17-35 F2.8L do zdobycia od 2700zl do 3100zl (godna uwagi cena). I jest to szklo bardzo dobre.
    Roger
    Marcin "Roger" Pojałowski
    GG: 27797

  9. #29
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rogeros
    Ze szkiel godnych uwagi jest jeszcze uzywane 17-35 F2.8L do zdobycia od 2700zl do 3100zl (godna uwagi cena). I jest to szklo bardzo dobre.
    Na analogu jes rzeczywiscie bdb. Na cyfrze traci sporo z ostrosci. Nowe 17-40 4L sa sporo ostrzejsze zazwyczaj. Opinie swoja opieram na jednym nieudanym 17-40 4L z 2005 roku, jednym 17-35 2.8 L ktorym pstrykalem ponad pol roku i obecnie calkiem udanym 17-40 4L z 2004 roku (lepszy od 17-35 2.8L na 20D choc traci sie dzialke) 8)

  10. #30
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2004
    Wiek
    52
    Posty
    343

    Domyślnie

    Jazzy: sory za pozny odpis ale nie dalem rady wczesniej. Jak dla mnie 17-40 sprawuje sie bez zarzutu z moim 30D. Ostry od pelnej dziury (wg mnie) i wszystko dziala. Mysel ze wzialbym 17-40 , choc zastanawialbym sie nad nowoscia 17-55f2.8 od canona, ale to EF-S wiec w przyszlosci nici. Na tym etapie najwieksza wada jak dla mnie 17-40 to mala krotnosc zoomu tzn za krotki dlugi koniec czyli 40mm. Czasami bedac na spacerze brakuje, tak bylo dzisiaj. Z drugiej strony 28-135 jest za waski na spacer zoom i musi robic za lekkie tele. Jednak 17-85 Canona jak dla mnie ma idealna krotnosc identyczne jak 28-135 na analogu. Z drugiej strony to pewnie kwiestia przyzwyczajenia. Ale obiekty czesciej trzeba zmieniac czego efektem sa kurz i inne elementy na matrycy. Poki co fascynuje mnie jakosc 50f1.8 ktora uzywam zamist 85mm jak szkielko portretowe, i jako takie dziala super. Zdziwiony jestem takze jakoscia 90-300 (tego najtanszego), na pelnej dziurze to mydlo jest choc spodziewalem sie wiekszego. Po przymknieciu fo f8 super szklo sie robi no i jak by nie patrze to prawie 500mm za 650 zł nowka :-). Miodzio.

    Reasumujac 17- 40L wziac trzeba, bo zostanie do FF, a taki jest moj plan. Jako uzupelnienie 24-105L. Generalnie mysle ze komplet Viteza jest idealny ;-).

    Pozdrowki
    Paweł
    EOS 5D | EOS 30+BP-300 | 17-40/4.0L | 24-105IS/4.0L | 50/1.8 | 85/1.8 | 90-300/4.5-5.6 | 420EX

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •