Swoją drogą ciekawe dlaczego w trzycyfrowych jest "ładniejszy" wtyk jack, a w lepszych body jakiś wynalazek...
Swoją drogą ciekawe dlaczego w trzycyfrowych jest "ładniejszy" wtyk jack, a w lepszych body jakiś wynalazek...
T17-50/2.8, C85/1.8, pleśniaki.
zasadnicze pytanie o 5DIV to jaką matrycę ta wsadzą? i czy 1EV na DR (bo więcej nie będzie) robi aż taką różnicę, pozostałe parametry z przecieków ciekawe ale bardziej dla filmowców, dualpixel? komu to potrzebne - też do filmowania bardziej bo do fotografii potrzebne jak świni siodło - na razie potencjał technologii dualpixel wydydaje się być kompletnie niewykorzystany w fotografii (jeszcze bardziej niż wi-fi w innych korpusach ). no chyba że ktoś potrzebuje więcej megapixeli ale nie chce 5DS. ale ogólnie ciekawy korpus się szykuje.
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
Ostatnio edytowane przez jotes25 ; 13-08-2016 o 20:35
zawsze myślałem że 5D to raczej sprzęt do robienia zdjęć taki wypozycjonowany pod naszych rodzimych (i pewnie nie tylko) zawodowców a filmowanie to tylko dodatek, ja chwilowo jestem bardiej niż zadowolony z mojego sprzetu więc nie mam zamiaru nic kupować, a nawet opycham zbędne rzeczy bo postanowiłem zminimalizowac ilość noszonych gratów ale dla mnie matryca ma zawsze znaczenie podstawowe, a nad innymi atrakcjami mogą zacząć mysleć jak wykorzystają to co mają np. wi-fi np. do zrobienia wyzwalacza który będzie dział a nie sprawiał wrażenie że działa - i tak większośc tych atrakcji co je mogą wymyślić już od dawna pracuje w ML i jeśli ktoć chce mieć to już je ma bezkosztowo
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
Ponoc 7d3 na horyzoncie.
optyczne.pl pisza że jednak na dość odległym horyzoncie :-)
jeśli miał bym obstawiac, to wczesniej nowe 6D
Ostatnio edytowane przez tombas ; 15-08-2016 o 10:58
Do zdjęć mam wszystko, prócz talentu...
(R6, RP, RF 15-35 f/2.8L, RF 28-70 f/2L, RF 100 f/2.8L, RF 70-200 f/2.8L, EL-1, 470EX-AI)
Przecież Canon ma dość przejrzysty system premier. Tak więc teraz 5D mk IV, wiosną 6D II. Przed IV kwartałem 2016 muszą zdążyć z nowym systemem bezlusterkowym lub nowymi kompaktami o dużych matrycach. Nowy 7D III najwcześniej w 2018. Wcześniej oczywiście jakieś xxxD i xxD (w tym 100D II - chyba, że w to miejsce bezlustra). I to cała filozofia.
To podobno już słabnie. Nawet sam Canon traktuje nowe piątki raczej jak poligon doświadczalny niż jakiś konkret dla filmujących. Realnie mają serię C i wątpię żeby chcieli zabijać ją lustrzankami. Zresztą wielu filmowców też się przekonało, że jakiś czas dslr-ami można protezować ale przy poważniejszych zleceniach to zawracanie głowy.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
No i to właśnie są dobre zmiany, bo to właśnie pozwala Canonowi zapakować bardzo dobrą a nawet rewelacyjną jakość filmów do lustrzanki bez obawy zabijania czegokolwiek. Zawodowiec i tak obecnie kupi dedykowany do filmowania sprzęt dla różnych "drobnych" udogodnień i ergonomii.
I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.