cena... zakładam ca 6,5-7K, ale ze to mój podstawowy obiektyw na plenery, to jesli bedzie znaczaco lepszy (obrazek,optycznie i pozostanie magia plastyki no w "gratisie" IS) to...![]()
cena... zakładam ca 6,5-7K, ale ze to mój podstawowy obiektyw na plenery, to jesli bedzie znaczaco lepszy (obrazek,optycznie i pozostanie magia plastyki no w "gratisie" IS) to...![]()
Ostatnio edytowane przez tombas ; 10-01-2017 o 19:25
Do zdjęć mam wszystko, prócz talentu...
(R6, RP, RF 15-35 f/2.8L, RF 28-70 f/2L, RF 100 f/2.8L, RF 70-200 f/2.8L, EL-1, 470EX-AI)
A ja mysle, ze cenowo wypadnie jak nowa 35'ka.
To może szczera prawda, ja jednak sympatyzuję poczciwymi Japończykami, którzy potrafią jakimś cudem utrzymywać się z mizernych profitów z gadżetów konsumenckich, typu kamery, printery, telewizory... To ciężki kawałek chleba. Wiadomo, że poważny biznes wart zachodu dla dojrzałych chłopców to rakiety, hornety, karakale, abramsy a nie sony i canony.
Ale z jednym się nie zgodzę - jak zapanuje powszechny pokój to ropa będzie tania jak barszcz.
Przed 135/2 ma być jednak 85/1.4 L. I tu chyba nie ma zbyt wielkiego pola manewru - wiadomo jaka będzie ~cena.
I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.
Cena jest ważna ale dla mnie jest też istotne czy dążenie do jakości optycznej nie zaowocuje bezsensowną postacią konstrukcyjną jak w przypadku sigmy 85/1.4A.
Obecny C135/2L jest poręczny i ma akceptowalną masę. Zniosę filtr 77mm i masę 100g+ ale ponad kilowe bydlę z filtrem 86mm to już nie dla mnie.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Obecnie kierunek na tym rynku dyktują zawodowcy i ich naśladowcy, którym zależy na oficjalnie uznanym rekordzie jakości obrazka, ale nie mają nic przeciwko kolosalnym rozmiarom (a nawet wielu preferuje imponujące poważne gabaryty i budzące respekt ceny).
Kiedy (i jeżeli) producenci zechcą dogodzić wymagającym amatorom z zasobami i jednocześnie konkurować z telefonami, kierunkiem w przyszłości będą specjalne rodzaje szkła i inne wynalazki plus optymizacja optyki na ostrość/kontrast przy zaniedbaniu dystorsji/winiety/niektórych aberracji, które będą korygowane w aparacie przez obróbkę cyfrową. Czyli tropem Fuji, ale z potężniejszym komputerem w aparacie. Oczywiście można to robić w postprocesie, ale to nie to samo - użytkownik nie może zobaczyć jaki brzydki jest surowy obrazek. Taki kierunek uderzy boleśnie w Sigmy i Tamrony.
Ostatnio edytowane przez pan.kolega ; 10-01-2017 o 22:48
I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.
Miłego dniamoja www
Trzeba będzie kupić starą 135/2 jak wejdzie na rynek nowa.
ja to bym kupil zanim stanie sie kultowa i ceny uzywek dojda do pulapu nowek
a z innej beczki... to jednak nie jestem pewny co do IS w takim szkle. mimo jego gigantycznej uzytecznosci... to sie jednak przeklada na ostrosc (rzadko kiedy osiaga sie z IS-em taka ostrosc jak po bozemu ze statywu). a poza tym dokladanie IS zwieksza ilosc soczewek, w tym ruchomych. a to moze spaszkecic bokeh szkla. a z tym juz nie ma zartow w tego rodzaju szkle.
Skupiam się na zdjęciach a nie na tym czym fotografuję.
Dokładnie. W dzień przy f/2 to 1/4000 może być za jasno jak mocno słonko świeci.
FF + S24EX | S50EX | H58/2 | H85/1.5
APSC + 18-55is | 70-300vc
kiedyś: C 400D > N D700 > C 30D > C 5D > C 40D | S20/1.8, S30/1.4, 85LmkII, 70-200L/2.8