5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600
z tej wypowiedzi wynika, ze sie zle poslugujesz doc iem.
oczywiscie , nie mozna wykluczyc ze masz rzeczywiscie jakis felerny egzemplarz. normalnie to doc pozwala na dokladniejsza kalibracje af niz umozoiwia to funkcja kalibracji w puszcze .
w puszkach starszych pozwala tylko dla jedenej ogniskowej , w puszkach nowszych dla dwoch skrajnych ogniskowych.
doc pozwala na pare ogniskowych i pare odleglosci.
dla stalki na ogol wystrcza ustawienie dla jednej odleglosci , czasami rzeczywiscie dla dwoch.
jesli ustawiasz np dla 30 cm jednego metra , dwoch metrow " na oko" to zakazdym razem dla niewielkich roznic odleglosci wprowadzasz tym samym bledy .
to trzeba zrobic dokladnie , wystarcza 2 odleglosci - ok 30 F i moze ok 100f.
--- Kolejny post ---
inna rzecz i troche ot.
przed laty kupowalem rozne mikrofony , cena powiedzy do max ok 4000pln
po paru latach sprzedaje i daja mi nawet 5000 zl , - oczywicie nie z ta mysla kupowalem zeby zarobic przy sprzedazy..
kupuje instrument za 20000 pln dzisiaja mi daja dwa razy tyle.
za obiektyw , ktory kiedys dalem ok 500 - 600 euro czyli ok 3000 pln przeliczajac na dzisiejsze , dostane ok 400 pln - jesli ktos kupi.
wyszly nowe modele , to sa produkty masowe.
sprzet fotograficzny nie jest lokata pieniadza.
fakt , drogie L ki traca % mniej ale 30% z np 8000 to wiecej niz 50% z 4000.
w sumie to sie nie da przewidziec co zadecyduje , moze akurat trafi sie jakis napaleniec.
moje doswiadczenia z L sa takie ze nie zawsze gra warta swieczki , a do aps -c to juz w ogole nie.
do dzisiaj nie moge sobie wytlumaczyc ze starszy 28-105 3,5 /4 , ktory prawie nieuzywany sprzedalem cos za 280 zl rysowal mi na aps duzo lepiej niz 24-70 L.
na FF bylo juz prawidlowo czyli na odwrot.
jesli traktowac fotografie jak hobby to jest to nieproporcjonalnie droga zabawa.
dobry sprzet , wysokiej klasy to ok 20 - 30 tys zl - puszka + 2 zoomy.
Zmarl Siemaszko fotoreporter , pozostaiwil ok 15 milionow negatywow . Jesli przyjac ze jeden negatyw ( klatka ) kosztowal tylko 1 zl to lezy tam 15 000 000 zlotych . A jeden negatyw to kilka , kilkanascie zlotych.
droga zabawa.