Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
Jakieś tam próby znalezienia zastosowania trwają:
Canon Professional Network - David Noton on the new EF11-24mm: taking the wider view

Jak poprosili landszafciarza to stosuje do krajobrazu. Nawet mu wychodzi
Dwa najlepsze w mojej ocenie ujęcia zrobił na ogniskowej 20 i 21mm. A tylko to ze stołem na 11mm.

Cytat Zamieszczone przez Bechamot Zobacz posta
czyli przede wszystkim w scenach dynamicznych , reportazu - wszedzie tam gdzie jest wasko.
swiatlosila 4.0 nie jest wielka przeszkoda , przy aktualnych pieciocyfrowych-ISO jest dostatecznie jasny.

akurat dla archiutektury chyba najmniejsze uzasadnienie , ale jesli sie go juz ma , to sie zastosowanie znajdzie i tam.

dla maklerow i zdjec w sieci 1000 px - wystarcza ciamciang 8 mm i defishejowanie - aż za dobry dla takich potrzeb , z tym ze oni sie nie znaja , wiec moze w nadziei na lepsza sprzedaz obiektu kupia cos takiego - ale uzasadnienia to w tym celu nie ma.
Olaboga! Ciężkie (1,2kg) ciemne UWA, którego pola widzenia nie da się oświetlić jednym speedlitem nazywasz szkłem reportażowym? Chyba musiałby być to reportaż o pracy Pani Windziarki w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie bo w Somalii to przednia soczewka długo by nie przetrwała. W dodatku 11mm musi masakrycznie deformować ludzi... 14-16mm to jest mocne przegięcie, a co dopiero szerzej.
Proponujesz używanie ISO 10000+... bo f/4 w repo jest dostatecznie jasny. Skąd takie twierdzenia? Z praktyki?

Cytat Zamieszczone przez Bechamot Zobacz posta
to obiektyw dla tych , ktorzy maja wizje. jesli jej nie ma , to nie ma sensu kupowac - zreszta dokladnie dotyczy to kazdego innego obiektywu.
Hmmm nie do końca się z tym zgadzam. Patrząc przez coś tak odlotowego jak np.8-15L pomysł na zdjęcie powstaje w chwili oglądania zniekształconego świata przez obiektyw. Patrzysz - ahaaaa więc tak to wygląda i to co widzisz cię inspiruje. Zastanawiasz się jak to najlepiej pokazać, o jakiej porze, przy jakim świetle, z jakiego kąta itd i masz wizję zdjęcia na którą trudno wpaść nie mając obiektywu. Podobnie będzie zapewne z 11-24L. Na przykład już teraz wiem,że chciałbym nim sfotografować np. katedrę Notre Dame - nie mam dokładnej wizji tego zdjęcia, ale kiedy będę w katedrze i spojrzę przez 11-24 na pewno znajdę ujęcie, które będę chciał zrobić najlepiej jak potrafię. To jak z dziewczyną... nie musisz mieć wizji co z nią zrobisz by ją mieć, ale gdy ją masz to wizja przyjdzie sama

Cytat Zamieszczone przez Bechamot Zobacz posta
mysle , ze glosy wynikajace z tego ze metoda " panoramowania " nie jest dobra , wynika z nieznajomosci tej techniki - a swiat ucieka naprzod , technika cyfrowa dala nam taka wrecz niesamowita mozliwosc.
Ja nie lubię tego efektu. Kojarzy mi się ze strzelankami FPP. Kiedy przeglądam jedną, druga panoramę autentycznie mam zawroty głowy i mdłości. Obejrzenie całego budynku przedstawionego w ten sposób kosztowało by mnie wiele wysiłku. W dodatku nie się tego pokazać na papierze. Dla mnie to taka fotograficzna ciekawostka jak fotografia stereoskopowa.