Wszyscy nie kupią ale wielu podnosi ciśnienie.
Wszyscy nie kupią ale wielu podnosi ciśnienie.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
11-24/4 to najdroższe szkło jakie można kupić od Canona poniżej 200 mm i najdroższe bez IS.
Mi w tej chwili bardziej brakuje 8-15 za które robi Zenitar. Ale dla niektórych to może być jedno z tych szkieł dla których wchodzi się w system.
I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.
Cena zabija? Kogo? Amatora? A kto powiedzial, ze to sprzet dla amatorow? Cena ciagnika siodlowego zwnego potocznie TIR-em tez zabija ale to pojazd do konkretnych zastosown a nie turlania sie po miescie. Tak samo jest z tym obiektywem.
O to to to!
Do czego może służyć ciemne, drogie UWA bez stabilizacji i filtrów za to z minimalną dystorsją? No do czego? Hmmm?
Czy zgodzicie się ze mną jeśli powiem, że do architektury i wnętrz? Ile można przytulić za zdjęcia np. nowego biurowca w Trójmieście albo wnętrz nowego hotelu we Wrocławiu? A willi w Konstancinie pod Warszawą wartej parę baniek? Pewnie parę tysięcy za każde z nich. A więc czy jeśli masz możliwości wykonywania takich zleceń to cena 11+ tys. za obiektyw do tego stworzony jest wzięta z kosmosu? Czy jest zawyżona? Jeśli dzięki niemu zarobisz odpowiednio wiele to może być to nawet najbardziej opłacalny zakup. Możesz też wyróżnić się z tłumu osób, których na niego nie stać. Twoje zdjęcia mogą lepiej prezentować sprzedawane nieruchomości i Twoi klienci mogą zechciec zapłacić więcej za współpracę z Tobą bo więcej i szybciej na tym zarobią.No chyba, że bedziesz nim focił wschody słońca w Tatrach to wtedy rzeczywiscie będzie to strasznie drogie UWA w dodatku bez IS i filtrów...
Ostatnio edytowane przez BartasPL ; 08-02-2015 o 01:41
5DIII, EOS R, 15-35L IS RF, 24-70L II, 50L, 85L1.2 RF, 135A, 600EX-RT, 430EX III-RT, PRO-1, Eizo CG243W
500px
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Być amatorem to znaczy kochać a miłość z logiką rzadko idą w parze. Nikt nikomu nie zabrania by jeździł autem z silnikiem V8 i napędem na 4 koła tylko po mieście, jak ktoś lubi i go stać to czemu nie? Ale to nie znaczy, że do takiej miejskiej jazdy to auto jest stworzone. Podobnie z 11-24 czy 17 TS-E można nimi robić krajobrazy, ale są lepsze dedykowane rozwiazania choćby 16-35 IS czy Zeiss 15mm.
5DIII, EOS R, 15-35L IS RF, 24-70L II, 50L, 85L1.2 RF, 135A, 600EX-RT, 430EX III-RT, PRO-1, Eizo CG243W
500px
Co do lepszości to jednak w przypadku działań artystycznych byłbym ostrożny z kategorycznymi ocenami. Tu mogą decydować kwestie indywidualnego "widzimisię" i wizji.
BTW: robiłem trochę krajobrazów 17tką - fantastyczna zabawa i efekty trudne do zastąpienia innym sprzętem.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/