Strona 6 z 16 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 154

Wątek: EF 11-24mm f/4L USM

  1. #51
    Bywalec
    Dołączył
    Jun 2013
    Miasto
    Kraków
    Posty
    178

    Domyślnie Odp: EF 11-24mm f/4L USM

    W ogóle, nie rozumiem malkontencenia nad tym szkłem - Canon zrobił pierwsze SUWA bez beczki, zdaje się (zdaje, bo jeszcze nie wiemy, jakie ma własności optyczne - rozdzielczość, winieta, praca pod światło etc.) szkło idealne do arcytektury i (być może) pejzażu, a tu ludzie malkontencą że nie wiadomo co tym szkłem focić. Zupełnie nie rozumiem...
    EOS 300, EOS 400D, EOS 60D i... Zenit 122
    C 15-85, C 10-18, T 70-300 VC USD i Zenitar MC 1.9 50 mm

  2. #52
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: EF 11-24mm f/4L USM

    Cytat Zamieszczone przez krakał Zobacz posta
    W ogóle, nie rozumiem malkontencenia nad tym szkłem - Canon zrobił pierwsze SUWA bez beczki, zdaje się (zdaje, bo jeszcze nie wiemy, jakie ma własności optyczne - rozdzielczość, winieta, praca pod światło etc.) szkło idealne do arcytektury i ...
    mnie uczonoe , ze do architektury nalezy stosowac mozliwie dlugie ogniskowe , czyli zachowac odleglosc , po to by nie spowodowac znieksztalcen perspektywicznych .

    jesli zachowasz opdleglosc i zastosujesz SUWA to masz bardzo mala skale odwzorowania , tym samym niska rozdzielczosc odwzorowania.

    do architektury owszem - na zasadzie wyglupu , czasem uda sie pokazac ladnie zbieznosci dalekie temui cio widzimy w rzeczywistosci..

    w sumie wszystko mozna tym fotografowac.

    na tak szerokim kacie z wiekszych odleglosci wlasciwie widzisz wszystko i tym samym nic szczegolowo.

  3. #53
    Pełne uzależnienie Awatar marfot
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Zgorzelec
    Posty
    4 586

    Domyślnie Odp: EF 11-24mm f/4L USM

    Cytat Zamieszczone przez krakał Zobacz posta
    W ogóle, nie rozumiem malkontencenia nad tym szkłem - Canon zrobił pierwsze SUWA bez beczki, zdaje się (zdaje, bo jeszcze nie wiemy, jakie ma własności optyczne - rozdzielczość, winieta, praca pod światło etc.) szkło idealne do arcytektury i (być może) pejzażu, a tu ludzie malkontencą że nie wiadomo co tym szkłem focić. Zupełnie nie rozumiem...
    Jedyne MTF-y jakim ufam czyli te od producenta robią wrażenie:
    ?????EF11-24mm F4L USM???

    Może być dobrze
    Jak obiektyw będzie dobry to zastosowanie się znajdzie.
    https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
    EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200

  4. #54
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: EF 11-24mm f/4L USM

    Cytat Zamieszczone przez krakał Zobacz posta
    Wiesz co, ty chyba nigdy czegoś takiego jak fort albo SB (żeby nie było - SB=schron bojowy) nie fociłeś... Panoramy sferyczne?! W sytuacji, jak muszę zrobić dla siebie (bo mam do niego napisać potem np. program konserwatorski) dokumentację foto obiektu złożonego z kilkudziesięciu pomieszczeń, często z bardzo niskim poziomem oświetlenia albo bez światła dziennego w ogóle (i sztucznego też), tak żebym miał na zdjęciach każdy kawałek ściany, podłogi i stropu, a do tego detal architektoniczny, wyposażenie, jakieś sygnatury na pancerzach itd., do tego zdjęcia z zewnątrz - widok ogólny, zbliżenia, detale, formy ziemne, w sumie kilkaset zdjęć, i mam na to wszystko dzień czasu!? Pomijam już to, jak potem ciężko się te panoramy ogląda i "nawiguje" po nich, umiejscawiając poszczególne detale ze zdjęcia na planie obiektu...

    A jeśli chodzi o fotografowanie architektury obronnej "artystycznie", a nie czysto dokumentalnie, to dlaczego mam być skazany na panoramę sferyczną jako jedyną opcję? Chcę robić normalne zdjęcia, a nie panoramy sferyczne, i potrzebne mi do tego SUWA bez dystorsji i to szkło właśnie takie jest. Szkoda tylko, że kosztuje tyle, co dwa moje zestawy i jeszcze ciut.
    panorama sferyczna to 6 zdjec plaskich , a kazde z nich sklada sie z wielu zdjec pojedynczych , dzieki czemu uzyskuje sie duza rozdzielczosc zapisu.
    panorama sferyczna to tylko odpowiednia kolejnosc wyswietlania tych zdjec.

    mam zamowienie na wnetrze jakiegos betonowego staniowiska ckm albo innej katiuszy , gmina to chcialaby miec - czekam na pogode.
    moze w tygodniu zrobie , jesli otoczeniu minie nastroj ponurosci.


    znalazlem w sieci taki przyklad , niestety nie najlepiej sofotografowane , ale dokument wcale nie jest zly, gdyby zrobic profesjonalnie .

    www.lubaczow360.pl - Bunkier Mołotowa - Charytany

    3 takie ujecia zrobione profesjonalnie i masz w pliku w zasadzie wszystko , w razie potrzeby powiekszasz w przyszlosci te fragmenty , ktore beda potrzebne.

    sama panorame , ktora teraz ogladasz na monitorze , mozna wydrukowac na papierze jesli ktos chce.
    ale mozna robic dokumntacje na mikrofilmie , mozna tez na cd zapisac dane.

    co do mozliwosci dokumentacyjnych w wiekszej rozdzielczosci to raz robilem cos takiego:

    cel inny , ale daje to probke mozliwosc ( wnetrze sali pochowku):

    Stift Heiligenkreuz Kapitelsaal

    na temat zwiazany z artyzmem fotografii , nie zabieram na forum technicznym glosu.


    dopisek:
    ps.
    teraz widze w stopce ze uzywasz aps-c

    no tak , dla aps , to on wcale nie jest SUWA, sa inne tansze mozliwosci. wlasciweie dla aps to w ogole on nie ma sensu.

  5. #55
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    2 601

    Domyślnie Odp: EF 11-24mm f/4L USM

    narzekali że nikon ma taki fajny obiektyw a canon nie, i dalej narzekają jak canon wypuścił coś podobnego
    Jestem szumofobem
    S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
    Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień

  6. #56
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie Odp: EF 11-24mm f/4L USM

    A czego się spodziewałeś ?
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  7. #57
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: EF 11-24mm f/4L USM

    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    Jedyne MTF-y jakim ufam czyli te od producenta robią wrażenie:
    ?????EF11-24mm F4L USM???

    Może być dobrze
    Jak obiektyw będzie dobry to zastosowanie się znajdzie.
    mozna przewidziec , ze obiektyw bedzie mial wyzsza rozdzielsczosc niz 8-15/4 a tamten ma b wysoka i MTF rowniez.
    MTF y sa troche mylace , ale zle na pewno nie bedzie .
    w tym zakresie ogniskowych , bedzie to jak przypuszczam najlepszy obiektyw na rynku pod wzgledem jakosci.

    kto potrzebuje moze zamawiac w ciemno - moim zdaniem.

    ja nie mam zastosowania , wiec nie kupie, mimo ze bedzie swietny.
    nie mam motywow , ktorych nie dalbym rade inaczej sfotografowac niz wlasnie tym obiektywem.

  8. #58
    Bywalec
    Dołączył
    Jun 2013
    Miasto
    Kraków
    Posty
    178

    Domyślnie Odp: EF 11-24mm f/4L USM

    behemot, wszystko fajnie, tylko ze ten mołotek który znalazłeś w sieci to prosty, jednoizbowy blokhauz do ognia czołowego dla trzech ckm, nota bene z wydartą wybuchem tylną ścianą. Wnętrze takiego obiektu "załatwia" jedna panorama albo 6 zdjęć płaskich, po jednym na każdą ze ścian i strop, plus powiedzmy drugie 6 na strzelnice, po dwa na każdą. Ile potrzeba na nie czasu? A ile czasu zajmie zrobienie panoramy? Jak jesteśmy przy mołotkach, to co powiesz na tradytor dla dwóch armat 45 mm ppanc i dwóch ckm? Wirtualny spacer po Kaponierze 8813 | Przemyskie Stowarzyszenie Opieki i Rewitalizacji Linii Mołotowa „PROJEKT 8813”
    A szczyt komplikacji to to nie jest. Jakbym miał tak inwentaryzować fotograficznie dajmy na to fort artyleryjski, dajmy na to taką Łysą Górę w Krakowie, to chyba bym poszedł poszukać innego zajęcia.
    Ja wiem, że się da, tylko jako metoda dokumentacji obiektu to jest po prostu potwornie czasochłonne i wymaga zrobienia wielokrotnie więcej zdjęć, niż przy foceniu "normalnie". Ergo, panoramy sferyczne to jest fajna zabawka na stronę www, ale do dokumentacji roboczej są, ekhem.... niepraktyczne.
    Ostatnio edytowane przez krakał ; 08-02-2015 o 18:08
    EOS 300, EOS 400D, EOS 60D i... Zenit 122
    C 15-85, C 10-18, T 70-300 VC USD i Zenitar MC 1.9 50 mm

  9. #59
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: EF 11-24mm f/4L USM

    przytoczony przyklad jest niestety b marny od strony fotograficznej , ale nie o to chodzi.

    oczywiscie do kazdego obiektu nalezy dobrac jakas tam odpwiednia zasade i metode dokumentacji.

    ja tylko wspominam , ze jest wiele metod miedzy nimi i ta ktora pozwala na stosowanie techniki panoram sferycznych ( wcale nie musisz skladac zdjec w calosc) do obfotografowania obszru wiekszego niz to wynikaloby z ogniskowej obiektywu. Wlasnie w architekturze , obiektach statycznych jest to niezwykle latwe. W nagrode dostaje sie wieksza szczegolowosc odwzorowania - czyli wiecej zapisanej informacji-

    Takie ogolne panoramy 360 to jedno z ich mozliwych zastosowan , ot bardziej powiuiedzialbym turystyczno - hobbystyczne.
    ale ta technika daje wspaniale mozliwosci dokumentacji.


    jesli zamierzasz w ogole podpiac ten obiektyw dla aps -c ( jak zdazylem zauwazyc -vide dopisek w poscie wyzej ) , to ten obiektyw w ogole nie mialby sensu stosowania , tzn bylby to dobor nieoptymalny.

    bardzo dobrze , latwo i szybko dokumentuje sie metoda panoramiczna - ustawiasz aparat na elektrycznej glowicy , ktora sama obraca aparatem o zadany kat w poziomie dookola i w kilku rzedach.

    dostajesz pelna dokumntacje dookolna. Mozna tez oczywiscie w ten sposob zdokumntowac wycinek , nie koniecznie cala sfere.

    Ale rozumiem , ze jako konswerwator musisz stosowac metody konserwatywne ;-)

    mysle , ze glosy wynikajace z tego ze metoda " panoramowania " nie jest dobra , wynika z nieznajomosci tej techniki - a swiat ucieka naprzod , technika cyfrowa dala nam taka wrecz niesamowita mozliwosc.
    ja z niej korzystam. M.inn dzieki niej nie doskiwera mi brak SUWA. Ale juz dynamicznego reportazu w ten sposob sie zrobic nie da . Dlatego uwazam , ze ten obiektyw jest niezastapiony w scenach dyanmicznych - reportazu z perspektywy " oko w oko" . Oczyma wyobrazni widze np repo wojenne robione tym obiektywem np z somali.. Ale to nie moja bajka.

  10. #60
    Początki nałogu Awatar BartasPL
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    mazowieckie
    Wiek
    43
    Posty
    317

    Domyślnie Odp: EF 11-24mm f/4L USM

    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    Jakieś tam próby znalezienia zastosowania trwają:
    Canon Professional Network - David Noton on the new EF11-24mm: taking the wider view

    Jak poprosili landszafciarza to stosuje do krajobrazu. Nawet mu wychodzi
    Dwa najlepsze w mojej ocenie ujęcia zrobił na ogniskowej 20 i 21mm. A tylko to ze stołem na 11mm.

    Cytat Zamieszczone przez Bechamot Zobacz posta
    czyli przede wszystkim w scenach dynamicznych , reportazu - wszedzie tam gdzie jest wasko.
    swiatlosila 4.0 nie jest wielka przeszkoda , przy aktualnych pieciocyfrowych-ISO jest dostatecznie jasny.

    akurat dla archiutektury chyba najmniejsze uzasadnienie , ale jesli sie go juz ma , to sie zastosowanie znajdzie i tam.

    dla maklerow i zdjec w sieci 1000 px - wystarcza ciamciang 8 mm i defishejowanie - aż za dobry dla takich potrzeb , z tym ze oni sie nie znaja , wiec moze w nadziei na lepsza sprzedaz obiektu kupia cos takiego - ale uzasadnienia to w tym celu nie ma.
    Olaboga! Ciężkie (1,2kg) ciemne UWA, którego pola widzenia nie da się oświetlić jednym speedlitem nazywasz szkłem reportażowym? Chyba musiałby być to reportaż o pracy Pani Windziarki w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie bo w Somalii to przednia soczewka długo by nie przetrwała. W dodatku 11mm musi masakrycznie deformować ludzi... 14-16mm to jest mocne przegięcie, a co dopiero szerzej.
    Proponujesz używanie ISO 10000+... bo f/4 w repo jest dostatecznie jasny. Skąd takie twierdzenia? Z praktyki?

    Cytat Zamieszczone przez Bechamot Zobacz posta
    to obiektyw dla tych , ktorzy maja wizje. jesli jej nie ma , to nie ma sensu kupowac - zreszta dokladnie dotyczy to kazdego innego obiektywu.
    Hmmm nie do końca się z tym zgadzam. Patrząc przez coś tak odlotowego jak np.8-15L pomysł na zdjęcie powstaje w chwili oglądania zniekształconego świata przez obiektyw. Patrzysz - ahaaaa więc tak to wygląda i to co widzisz cię inspiruje. Zastanawiasz się jak to najlepiej pokazać, o jakiej porze, przy jakim świetle, z jakiego kąta itd i masz wizję zdjęcia na którą trudno wpaść nie mając obiektywu. Podobnie będzie zapewne z 11-24L. Na przykład już teraz wiem,że chciałbym nim sfotografować np. katedrę Notre Dame - nie mam dokładnej wizji tego zdjęcia, ale kiedy będę w katedrze i spojrzę przez 11-24 na pewno znajdę ujęcie, które będę chciał zrobić najlepiej jak potrafię. To jak z dziewczyną... nie musisz mieć wizji co z nią zrobisz by ją mieć, ale gdy ją masz to wizja przyjdzie sama

    Cytat Zamieszczone przez Bechamot Zobacz posta
    mysle , ze glosy wynikajace z tego ze metoda " panoramowania " nie jest dobra , wynika z nieznajomosci tej techniki - a swiat ucieka naprzod , technika cyfrowa dala nam taka wrecz niesamowita mozliwosc.
    Ja nie lubię tego efektu. Kojarzy mi się ze strzelankami FPP. Kiedy przeglądam jedną, druga panoramę autentycznie mam zawroty głowy i mdłości. Obejrzenie całego budynku przedstawionego w ten sposób kosztowało by mnie wiele wysiłku. W dodatku nie się tego pokazać na papierze. Dla mnie to taka fotograficzna ciekawostka jak fotografia stereoskopowa.
    5DIII, EOS R, 15-35L IS RF, 24-70L II, 50L, 85L1.2 RF, 135A, 600EX-RT, 430EX III-RT, PRO-1, Eizo CG243W
    500px

Strona 6 z 16 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •