Robson999 - że zwrócę się do fachowca, bo z przyjemnością oglądam Twój wątek astronomiczny: dobre rybie oko nie jest lepsze do motywów, które wymieniłeś?
Robson999 - że zwrócę się do fachowca, bo z przyjemnością oglądam Twój wątek astronomiczny: dobre rybie oko nie jest lepsze do motywów, które wymieniłeś?
Wiecie po co jest ten obiektyw? Nikt nie wie wiec nie bojcie sie, ze ktos zapyta. Wiecie co my robimy tym obiektywem? Otwieramy oczy niedowiarkom. My mowimy to nasz obiektyw. Bedzie kosztowal duzo? Zaplacimy. Zaplacimy i wlozymy do torby gdzie spokojnie sobie zgnije.
Sorry ale jakos z polskim kultowym filmem mi sie skojarzylo.
Oczywiście, rybie oko to również wspaniałe narzędzie, do takich tematów, ale dla mnie jest troszkę jakby mniej profesjonalne. Po prostu nie bardzo podobają mi się te zniekształcenia. Marzy mi się właśnie taki bardzo szeroki, bardzo dobrze skorygowany obiektyw z prostą perspektywą.
5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600
i do razu stajesz na straconej pozycji
nocne lanszafty to sie robi ze statywu.
przykladowo uzywam np 20mm , a potrzebny bylby 11 mm
co za problem zrobic 2 zdjecia i zlozyc w jedno ? dostaje dzieki temu 2 trazy wieksza rozroznianosc szczegolu.
z uwagi na olbrzymia skale odwzorowania krotka ogniskowa pokazuje duzo ale malo dokladnie. robiac dwa zdjecia bede mial i duzo i dokladniej.
pewnie - kazdy sam decyduje.
mnie tam 11 mm by sie do nocnych nie przydalo a robie tez nocne landszafty przykladowo:
150
im krotsza ogniskowa , tym mniejsza szczegolowosc odwzorowania.
jesli potrzebujesz np mozliwie dobra rozdzielczoc dla stro to trzeba tak dlugiej ogniskowej jak sie da , i oczywiscie nigdy zoom , gdyz ten do stalki nie podskoczy w zakresie rozdzielczosci.
zoom jesz zawsze kompromisem miedzy wygoda a jakoscia.
Ostatnio edytowane przez Bechamot ; 06-02-2015 o 12:31
Ja natürrlich... Ciekawe jak wyjaśnisz pomiary photozone.de...wszystkie na f/4, gdzie te stałki, powszechnie uważane za b. dobre, osiągają swoje maxima:
16-35/4 na 16mm: 3540 zum na pełnej dziurze
85/1.8 : 3426 stałka na optymalnej dziurze
135/2 : 3527 stałka na optymalnej dziurze
Pewnie powiesz, że Photozone to jest Scheiße.Albo, że 16mm to dla Ciebie nie jest krótka ogniskowa.
To czym chciałbyś robić te galachtyki, żeby nie być "na straconej pozycji" względem krótkiego końca 16-35/4? Czymś za >$10,000 pewnie i zyskać kilka linii rozdzielczości?
A 11-24/4 może być jeszcze lepszy niż 16-35/4.....
Ostatnio edytowane przez pan.kolega ; 06-02-2015 o 12:49
I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.
i od razu się wymądrzasz
Naprawdę myślisz, że ja robię nocne bez statywu?Naprawdę uważasz, że ja o tym wszystkim nie wiem? Dlaczego proponujesz mi robić 2 zdjęcia?? Ja chcę wykonać 1 ZDJĘCIE. Rozumiesz?
Nie gniewaj się na mnie, ale w tym temacie chyba nie bardzo jesteś kompetentny.
Albo zaraz...pokaż jakiś swój dobry nocny landszaft. Drogę Mleczną z jakimś doświetlonym pierwszym planem.
5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600
trudno przewidziec wszelkie kombinacje , moze jesli ktos uzywa dwoch formatow aps i FF moglby nim obsluszyc dwa aparaty - cos jak 8-15 L.
bedzie to taniej.
ale z drugiej strony pojawia sie ds i pozwala na kropowanie w takiej rozdzielczosci jak aps - drugi format niepotrzebny - co mi sie tez potwierdzilo w zyciu.
chyba tak zeby troche pozdziwiac.
jasne, jesli sie zalozy na aparat i wyjdzie w teren to zawsze cos sie zrobi, ale czy to cos zmieniloby , gdybysmy tego zdjecia nie zrobili?
moze dla maklerow nieruchomosci , ktorzy beda myslec , ze dzieki temu zrobia lepsze zdjecia i latwiej sprzedadza mieszkanie ? ;-)- tak to bylyb rynek , ale z drugiej strony tak cienko przeda , ze czy jest sens wydac 11 kafli ?
jak sie ma to sie zastosuje , przynajmniej na poczatku w celu tzw testowania , a potem.... ???.
owszem dla tzw fotografii kreatywnej,
jak potrzeboiwalem takie zdjecie , to zrobilem przez... kondensor powiekszalnika hi , hi , hi ,.. troche sie nawet wstydzilem pokazac - okazalo sie . ze sie najbardziej podobalo a byly to sukiennice w soczewce.
trudno przewidziec.
wszystko rozumiem.
tylko, ze skoro robisz ze statywu to nie ma problemu w krajobraziku- gdyby bylo za wasko - zrobic dwa zdjecia.
tzn nie ma takiej sytuacji zeby rzeczywiscie nie dalo sie tej ogniskowej zastapic.
korzyscia bedzie wieksza uzyskana rozdzielczosc.
nie zrobisz dwoch ujesc np na sali tanecnej i nie zlozysz ich , ale akurat landschaft nocny ? w 99 % zero problemow.
jasne ze mozna sobie cos wymyslic.
nie mam pierwszego planu z droga mleczna za to mam kosciol a w tle gore, ale gwiazdy chyba tez widac - moze byc? :-))
198
o mam tez pare widocznych gwiazd :
196
problem drogi mlecznej zostal dawno rozwiazany ( przez kolege mieszkajacego w gorach ) 15 mm:
Paternsattel
Dolomitennacht
ja juz na szczescie nie musze sie tyrac po wertepach i spac w namiocie przy - 20 stopniach :-=))
piekne prace powstale kosztem nakladu duzej energii.
Ostatnio edytowane przez Bechamot ; 06-02-2015 o 13:32
Jaka jest średnica filtra w tym szkiełku ?
C R5m2; C RF 24-70 L; C RF 100-500 L