Gorzej być musi, bo 50 Mpx to więcej niż 36. Ale ja pytam o 1/250s. Bo przy szkle o ogniskowej dajmy na to 24 mm musi też uzywać czasu 1/250 s?
Nie odpowiadam za prawidłowość wyciąganych wnioskówTu zachodzą oba czynniki jednoczesnie - słabsza ostrośc i poruszenie. Ta dyskusja miał miejsce chyba ponad 2 lata temu. Fatman miał zbyt krótko D800 - przesiadł się na Canona, mocno zależało mu na filmowaniu. Dziś mam już dość sprecyzowane poglądy na uzywalność D800. To najlepszy z aparatów do spokojnej, starannej pracy. Myslę, że dokładnie to samo jest w przypadku 5Ds. Opinie będą rozbieżne - zalezy kto dostanie aparat do rąk i jaki ma styl pracy.
po to czytam watek o 5Ds by wyciagać wnioski - czy to co się dzieje przy pracy na tak upakowanych matrycach FF to kwestia budowy Nikonów D8xx czy też to samo jest w Canonie 5Ds. Widzę, że w Canoni ejest podobny problem", czyli to nie D8xx jest winien, tylko ludzi którzy się przesiedli z 12 na 36 Mpx.
W Canonie przesiadka jest mniejsza - z 22 na 50. Trzeba patrzeć na %![]()