Ha jak nie widać różnicy to po co przepłacaćMam 5II i 6 być może lada lada kupię 5III chyba nie ma sensu pchac się w 5Ds to raczej aparat do studia.
Ha jak nie widać różnicy to po co przepłacaćMam 5II i 6 być może lada lada kupię 5III chyba nie ma sensu pchac się w 5Ds to raczej aparat do studia.
5DMK3 z grypą, 5DMK2 też chory, 6D, 40D,1200D, 350D, C85 f1.8, C24-70 f2.8L, C70-200 f4 L IS, S 35 1.4 A, T 15-30 2.8, S 18-125 f3.5/5.6, C430EX, YN-600EX-RT...i kit
no nie wiem.
do studia to masz hasselblady , phase one , pentax 645
raczej ze wzgledow prestizowych- canon chcial odzyskac rekord rozdzielczosci.
ten aparat wymaga odnowienia calej " infrastruktury " dookola.
juz przy 36 mpx i ok 50 mb/raw bardziej skomplikowana obrobka stawala sie proba cierpliwosci.
zakup 5dsr wymaga zapewne zakupu najszybszego komputera.
nie odczuwam potrzeby podniesienia rozdzielczosci .
spoko wystarcza 24-36mpx i to z duzym nadmiarem , oby poprawili w mk IV zakres tonalny , to sie przyjrzymy blizej czy warto zamienic.
kiedy kupilem mkII wiedzialem ze bede dluzej uzywal - myslalem 2 , gora 3 lata.
mam juz szosty rok i nie bardzo jest na co zamienic w C.
AF dziala bezblednie , z ML mam rozszerzenie jakich nie ma mkIII. Jakosc obrazowania w nastepnych modelach sie nie poprawila - wiec jesli nie bedzie poprawy zakresu tonalengo to poczekamy na mkV , albo nowa a7 gdy zajdzie potrzeba wymiany. Widac rozwoj matryc cmos osiagnal stan bliski nasyceniu, przyrost bedzie coraz wolniejszy.
Ostatnio edytowane przez Bechamot ; 21-06-2015 o 12:03
papa 5D2 | EOS R | RF 24-105 L IS NANO| Sigma 15 | EF 24 L II | EF 16-35 L II | EF 50 L |EF 70-300 IS II NANO | TS-E 24 II
5DMK3 z grypą, 5DMK2 też chory, 6D, 40D,1200D, 350D, C85 f1.8, C24-70 f2.8L, C70-200 f4 L IS, S 35 1.4 A, T 15-30 2.8, S 18-125 f3.5/5.6, C430EX, YN-600EX-RT...i kit
AF w mkII działa bezbłędnie ? Mam mkII i często mnie AF wkurza bo nie może wyostrzyć, szczególnie w ciemniejszych pomieszczeniach. No chyba że mam cos uszkodzone ?
--- Kolejny post ---
Tak przyjrzałem się fotką z 5Ds na fotoplis i w zakresie szumów w większych iso (to mnie interesuje) rewelacji specjalnej nie ma. A jest gdzieś może do pobrania pełen RAW z tego aparatu ?
af dziala wspaniale , jest dokladny. ostrzy bezblednie w warunkach w jakich nie robi sie zdjec z reki , gdyz za ciemno.
np 6400 iso , 2,0 1/5 sek.
sceny dynamiczne , w ruchu , kazdy AF ma prawo nie zdazyc, czesto jest lepiej przejsc na MF. nastawiam np " z gory" na skali 3 m , podchodze na odleglosc ok 3 m i wyzwalam . jest szybciej i z nie wiekszym bledem dla fotografowanej sceny ( ktora przeciez ma jakas glebie) niz robilym to AF-em.
w ds szumy w pelnej rozdzielczosci maja byc prawo nieco wieksze - to jest poziom d7mk2 , ale po zrdeukowaniu wielkosci do 22mpx , winny byc nieznacznie mniejze niz w c5mk2/3.
szum spadnie nieco , kosztem rozdzielczosci.
No to chyba mam coś uszkodzone bo jak tylko jest nieco w pomieszczeniu ciemniej to nie może złapać ostrości i muszę ostrzyć ręcznie
Bartku a jakieś z wesela i/lub ślubu z wysokim ISO![]()
5DMK3 z grypą, 5DMK2 też chory, 6D, 40D,1200D, 350D, C85 f1.8, C24-70 f2.8L, C70-200 f4 L IS, S 35 1.4 A, T 15-30 2.8, S 18-125 f3.5/5.6, C430EX, YN-600EX-RT...i kit
Jeśli chodzi o ślub za niedługo będę mógł coś więcej powiedziećOstatnio robiłem konferencje gdzie było dość słabe światło i bez wspomagania z lampy wydaje mi się, żę AF działą lepiej niż w 5d III ale za krótko mam aparat żeby to potwierdzić na 100%. Jak już ktoś wspomniał nie jest to napewno następca 5d III i tam gdzie nie potrzebuje rozdzielczości będe używał 5d III ze względu na mniejsze pliki które mniej obciążają komputer.
Na miejscu osób które mają dylematy co do wyboru aparatu:
Gdybym miał 5d I lub II i robiłbym tylko reportaże kupiłbym 5d III
Gdybym miał 5d III i robiłbym tylko reportaże a potrzebowałbym backupu kupiłbym 6d lub 5d III
Ostatnio edytowane przez Bartek Dziedzic ; 26-06-2015 o 18:31
Lepiej 100 macro (L ofc) na f5.6