Strona 1 z 9 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 88

Wątek: Aparat dla zupełnie początkującego…

  1. #1
    Początki nałogu Awatar janhalb
    Dołączył
    Dec 2008
    Wiek
    53
    Posty
    303

    Domyślnie Aparat dla zupełnie początkującego…

    Szanowni,

    Ja sam początkujący nie jestem (choć amator kompletny), ale mój starszy syn zapragnął zabawić się fotografią… No i piszę z prośbą o radę.

    Chłopak ma 13 lat. Jest inteligentny, typ mózgowiec - ścisłowiec - matematyk, jak się za coś weźmie, to raczej tego nie porzuci "bo tak". Czyli raczej "słomiany zapał" nie wchodzi w grę, a przy tym ma szansę szybko opanować podstawy "teorii" (już czyta jakieś książki, które mu podrzuciłem, i żongluje informacjami o przysłonach i ekspozycji ;-).

    Na początku marca ma urodziny, chciałby dostać aparat. No i właśnie: co byście doradzili?

    Powiem od razu, że fundusze na to są niewielkie (sytuacja finansowa w domu akurat raczej średnia). Na aparat dla "zupełnie początkującego" nie chciałbym wydać więcej, niż - powiedzmy - 300 zł, może ciut więcej.

    Doradźcie mi: kupować nowy aparat? (W tej kategorii cenowej - to oczywiście tylko coś stosunkowo prostego, typu Nikona Coolpiksa L29 czy Canona A3500IS).

    Czy lepiej sięgnąć po coś wyższej kategorii, ale używane?

    A jeśli - to lepiej zaawansowany kompakt, czy od razu lustro (ale wtedy raczej wiekowe…).

    (Ja zaczynałem od jakiejś Smieny, jak mnie wciągnęło, to były kolejne Zenity i Praktiki, ale kiedy to było :-))) Mam dalej w domu Eosa 500N, ale przecież jak mu dam analoga do ręki, to zbankrutuję na filmy i wywoływanie…)
    Amator, po prostu amator*

    *Słownik Języka Polskiego PWN: AMATOR: 1. 'osoba, która zajmuje się czymś dla przyjemności' https://500px.com/janhalb

  2. #2
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jul 2013
    Miasto
    Sulechów
    Posty
    489

    Domyślnie Odp: Aparat dla zupełnie początkującego…