a nie mozna by tak ? - z pierwszego zdjecia :
nie wiecej niz 10 sek pracy w PS
a nie mozna by tak ? - z pierwszego zdjecia :
nie wiecej niz 10 sek pracy w PS
Bechemot - wydaje mi się że akustykowi chodziło tylko o pokazanie zafarbu z filterm. Oczywiście da się to łatwo skorygować. Gorzej jak w zestawie z połówką, ta daje zafarb tylko w części kadru.
I ja już teraz będę bardziej na to uważał.
Generalnie w żadnym serwisie w UK nie chcieli mi dać wyceny, tylko w jednym powiedzieli że w 800 funtach + VAT powinienem się zmieścić, czyli 1000 euro lekko. Na ebay za części jaieś 350-400 euro, ale obiektyw i tak musze do serwisu wysłać to poczekam na dokładną wycene.
R6 5DIII 17-40/4 35/1.4LII 50STM 85/1.2II 135/2 200/2.8II 400/2.8IS TC1.4III
https://500px.com/mkkaczy
to niekoniecznie. zafarb jest oczywiscie glownie od barwnika na zywicy, ale i sama zywica nie zawsze jest neutralna - glownie w zakresie pasma bliskiego podczerwieni, a to najbardziej kopie po kolorystyce fot o zlotej godzinie.
z tym ze w moim przypadku to jest tak:
1. nie mam programow do obrobki. LR wystarcza mi do konwersji i jednoczesnie pozwala utrzymac zarzadzanie zdjeciami w jednym miejscu.
2. dzieki filtrom unikam koniecznosci uzywania tych programow. co czesto prowadzi do lepszych efektowbo poprawnie naswietlonego materialu nie zastapi sie wyciaganiem za uszy. a poza tym oszczedza czas konwersji tych zdjec (ten mniej przyjemny sposob spedzania czasu) kosztem odrobiny wiecej czasu przy samym fotografowaniu (bardzo przyjemny sposob spedzania czasu)...
w tym konkretnym wypadku oczywiscie chodzilo o pokazanie zafarbu. a czy efekt da sie odtworzyc w postprocesie... to chyba zalezy od efektu. polara sie nie da odtworzyc posprocesem.
Właśnie dlatego mam dylemat.N a Twoim zdjęciu ładnie się ta woda prezentuje,tylko podejrzewam ,że nie było mocnego światła i polar dał radę.Ja myslę o szarym ,bo robię wypad w Karkonosze na przełomie lipca i sierpnia, a jak wiadomo wtedy może być dużo mocnego światła i obawiam się ,że sam polarek może nie wystarczyć.
Dzisiaj przetestowałem nowo zakupiony Hoya PRO ND1000 77mm.
Balans bieli w obu zdjęciach ustawiony na Daylight.
Wyniki poniżej - C16-35/4L IS na 16mm; F 8
Bez filtra.
Z filtrem. Skorygowałem w LR o -0,6EV żeby było tak jak wynika z przeliczenia.
Zafarb jak widać nie jest problemem.
Nie widać też jakiejś agresywnej winiety spowodowanej takim gęstym filtrem.
Największe moje obawy budziła kwestia pogorszenia ostrości podniesiona w testach na Digital Picture.
Nie widzę jednak żadnych efektów pogorszenia ostrości, może minimalne obniżenie kontrastu.
Ogólnie jestem pod wrażeniem jakości tego filtra.
Ostatnio edytowane przez marfot ; 14-02-2015 o 21:37
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600
dla zabawy z oryginalnego zdjecia efekt filtra w ps + lekki efekt polara.
efekt na wodospadzie troche wzmocniony, mozna dowolnie dozowac :
Filtr daje rezultat często niezamierzony natomiast zabiegi w PS są przemyślane, dążą do osiągnięcia konkretnego rezultatu.
Ten nieprzewidywalny do końca efekt działania filtra jest czymś fajnym, emocjonującym.
Trudno te efekty traktować w pełni zamiennie, podobnie jak efekty rozmycia wynikające z ruchu lub bokeh.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
owszem.zgadzam sie . element zaskoczenia , odkrywania " czegos nieznanego"
w fotografii cyfrowej np przy uzyciu ps i roznych pluginow udaje sie dostac efekt filtrow niemal wszystkich w tym polara z nielicznymi tylko wyjatkami sytuacyjnymi , znocznie lepiej , taniej i wygodniej.
Sile efektu mozna dowolnie dozowac.
w tym wypadku , nie trzeba statywu , mozna z reki - strzelic fote i juz.
Ostatecznie skoro efekt prawdziwego filtra da sie pokazac na zdjeciu , to jakis sposob dojscia do tego wyniku droga czysto rachunkowa musi istniec.
szczegolnie fajnie , co jest duzym ulatwieniem w stosunku do filtra prawdziwego jest stosowanie w Ps filtra polowkowego. robi sie to lepsza precyzja.
zgoda , filtry prawdziwe daja czasem efekt nieprzewidzialny i przez przypadek trafi sie cos fajnego.
czy zaobserwowales wzrost szumu ?
Ostatnio edytowane przez Bechamot ; 15-02-2015 o 09:21