to jesteś 4![]()
to jesteś 4![]()
Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?
Cham się uprze i mu daj. No skąd ja wezmę, jak nie mam!
Na tym forum może i czwarty;-) Problemy z flexem w zmiennoogniskowych są powszechne.
W 24-105 problematyczna jest jednak wymiana flexa bo wiąże się z koniecznością wymiany całego zespołu soczewek wraz z przesłoną (można lutować do istniejącego zestawu ale jest duże ryzyko rozjustowania układu optycznego). Mimo że to szkło bardzo lubiłem w duecie z 5D to jednak nigdy więcej go nie kupię ze względu na powyższe i to że wcześniej używałem 28-105 USM i szczerze powiedziawszy wielkiej różnicy w obrazowaniu nie zauważyłem (a 28-105 kupiłem za 300zł ;-)).
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
6D+40D jakieś szkła i jakieś lampy
aż dziw bierze ze kupiłeś 6d,przecież w obrazowaniu miedzy 40d a 6d tez nie ma różnicy
Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?
Cham się uprze i mu daj. No skąd ja wezmę, jak nie mam!
To prawda, chyba po prostu jestem gadżeciarzem tudzież onanistą sprzętowym![]()
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
6D+40D jakieś szkła i jakieś lampy
ja na wyprawy "na otwartą przestrzeń" zabieram Tokinę 16-28, Canona 24-70 i 70-200. Jeżeli jadę w miejsca gdzie wiem że będzie ciasno (np.włoskie i hiszpańskie miasteczka) i ciemno (obiekty sakralne etc) zabieram stałki 1.4 (35 lub 50).
Ty musisz sobie odpowiedzieć co i gdzie głównie będziesz focił. Podsumowując, polecam Tokinę 16 - 28 ;-)
Zadając pytanie sam sobie odpowiedziałeś. Obiektyw do wszystkiego do 3 tysięcy, to tylko zoom. Jeżeli ma być też do portretów, to UWA nie jest najlepszy. Pozostaje coś klasy 24-70... Jeżeli nie boisz się ryzyka, to możesz spróbować znaleźć używany C 24-70 2.8 I lub nową Sigmę 24-70 2.8. Światło f4 trochę ograniczy uniwersalność
Dzisiaj w nocy,pięknie przysypało śniegiem.Rano,przed pracą,postanowiłem na szybko troszkę pofocić.
Zabrałem 24-105 i 17-40,ten drugi,do 6D...zapiąłem raz.
Na wycieczki,to raczej 24-105.
Dzięki za wszystkie sugestie. Ostatecznie dochodzę do wniosku, iż zapewne pójdę w wakacyjna uniwersalność i kupię 24 105 oraz po ostatecznych testach przemyśle samyang 12mm. Od czasu do czasu mam ochotę coś przyfishowac.
Jeśli jedno tylko szkło (leciałem do Chin na 7 dni, codziennie w innym mieście, więc liczyłem każdy kg) to EF 16-35/2.8L II. Dziś wziąłbym 24LII. Żadne 24-105/4 - to jest zbyt ciemne do wnętrz czy nocnych spacerów. Trzeci na mojej liście one-lens-take jest 35L.
Sent from my iPad using Tapatalk
EOS R6 Mark II, EOS R8, RF 15-35/2.8L IS, RF 50mm F1.2L, RF 50mm F1.8, RF 35mm F1.8, RF 24mm F1.8, EF 85/1.8, EF 135L, 2x430EX II
www.facebook.com/matti.jarominnen/photos
https://www.flickr.com/photos/mateuszj/albums
Do szeroko rozumianej fotografii podróżniczej 24-105 jest moim zdaniem najlepszym wyborem. Zakres ogniskowych jest po prostu genialny. Przekonywałem się do tego szkła przeszło rok czasu i w końcu się zdecydowałem. Naprawdę polecam, super ostre szkło. Razem z 17-40 to mój wycieczkowy zestaw.