5d III; eos 5; EF15/2,8; 35L; 50/1,4; 85/1,8; 135L; 430ex; YN600ex; metz 58
Jako autor tematu możliwe że marnie zadałem pytanie, rozpisując się (...) trzaskałem studniówkę na dwa body, więcej namęczyłem się z ustawianiem ostrości na sali z 6d+28/1.8 niż 50d+17-50/2.8. Spodziewałem się, że będzie łatwiej na 6d. Stąd było moje pytanie, czy nowa konstrukcja 35/2 is usm będzie miała szybszy af. Z testów na youtube wynika, że szybkość przejscia całej skali autofocusa jest porównywalna obu szkieł, przynajmniej praca outdoor. Zmieniam swoje pytanie. Nie zawsze idzie pracować na al servo, dlatego też czasami jak ustawie one shot długo ustawia ostrość na 6d, warunki: sala, ciemno, dużo szybkiego ruchu. Czy ja muszę odkładać na jakieś L, żeby cieszyć się prędkością af=komfortem czy to kwestia sposobu pracy z 6d i ustawień??
Pozdrawiam serdecznie udanego wieczoru^^
Wysłane z Motoroli przez Tapatalk.
Canon 6d + jakieś L
To zdecydowanie zależy od konwencji fotografowania. Obecnie obowiązuje dążenie do maksymalnego rozmycia tła. Nawet jako maniera a nie zamysł twórczy.
Rozumiem, że w fotografii ślubnej to wymóg.
C35/2 IS tego nie zrealizuje w odniesieniu do obiektów oddalonych o 2,5-3,5 m. Nie uzyska się całkowicie rozmytego tła, w sposób nierealny. To da tylko f/1.4. Przedni plan owszem rozmyje.
Ja fotografuję amatorsko, bez zobowiązań klienckich. Czy to street czy impreza rodzinna nie potrzebuję takiej skali rozmycia.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Ja też jestem totalnym amatorem, 80% fotografuję swoje dzieci, czyli portrety, w warunkach domowych, szybkie dziecko, kiepskie warunki, lubię duże rozmycie tła i miękkość, a do tego kolory. Reszta to krajobrazy i raz na jakiś czas ślub. Miałem kilka różnych szkieł. Do zrobienia jednego ślubu potrzebna mi była 35L i od tamtej pory została, bo mi się spodobała.
5d III; eos 5; EF15/2,8; 35L; 50/1,4; 85/1,8; 135L; 430ex; YN600ex; metz 58
Mam prośbę do osób posiadających szkło 35 f2 is Chciałbym zobaczyć jaka jest różnica w go między f2 i f2.8. Zastanawiam się czy nie dokupić takiego obiektywu do kotleta. Jeśli jest taka możliwość to prosił bym o zdjęcie poziome. W kadrze człowiek od pasa w górę lub jakaś rzecz podobna rozmiarami. Zdjęcie z takiej odległości aby pionowo połowa "LUDZIA" Wypełniała kadr od dolnej linii od pasa i u górnej do czubka głowy. Zdjęcia najlepiej na matrycy ff. Z góry dziękuję za pomoc.
6D, C16-35L II, C50 1.8II, C85 1.8, S70-300 APO DG MACRO, 600D+kit, 2X YN568EXII, 3X YN622C, jupiter 21m (200mm f4), helios 44m-5(58mm f2)
Obawiam się, że to wina 6d i L niewiele pomoże. Po prostu jak jest ciemniej to AF w tym body bardzo zwalnia mimo, że jest precyzyjny. Mam wrażenie, że 5d mkII jest odczuwalnie szybszy w takich warunkach tylko, że się myli. Trzeba wykonać więcej ujęć żeby wybrać ostre. Mimo to w takim zastosowaniu bardzo fajnie pracuje się 6d+28/1.8. Ogólnie to szkło jest bardzo szybkie i celne. W tańcach ta szeroka stałka jest świetna - mój ulubieniec. Dobra ostrość od f2.2. Sam jestem ciekaw jak sobie radzi w podobnych okolicznościach nowy 35/f2IS![]()
Ostatnio edytowane przez jinks ; 23-01-2015 o 00:00
Miłego dniamoja www
Powiem tak z własnych doświadczeń, 28mm 1.8 razem z 50D na studniówce w zmiennych warunkach sprawowało się wyśmienicie, a przynajmniej na pewno lepiej niż 50mm. Jak coś to tu macie zdjęcia w większości z tego szkiełka http://www.canon-board.info/reportaz...prezowe-94295/ dane w exifach. Więc po tym, myślę, że z 6D powinno sobie poradzić.
Moja stronka: www.studio-progresiv.pl