Opłaca się kupować dobre szkła, a 70D to bardzo dobry korpus. Zestaw zaproponowany przez Aptura wydaje się optymalny do Twoich celów, przynajmniej na początek.
Zbyt długa ogniskowa w portrecie też nie jest korzystna.
Opłaca się kupować dobre szkła, a 70D to bardzo dobry korpus. Zestaw zaproponowany przez Aptura wydaje się optymalny do Twoich celów, przynajmniej na początek.
Zbyt długa ogniskowa w portrecie też nie jest korzystna.
Nie będę badać cenowo moich propozycji, bo nie o to tu chodzi. Znane jest powiedzenie, kto tanio kupuje, ten kilka razy kupuje. ZatemKupuj słoiki z półki L. Polecam EF 70-200 mm f/2.8L IS II USM - tu będziesz miał i portretówkę i sportowy obiektyw, tak poza tym, to jest szkło nie do zajechania, jedno z najlepszych canona. Kup se jeszcze jakąś stałkę - 50/1,4 lub 85/1,2, no dobra, może być ze światłem 1,8. **** nie urywa, ale całkiem przyzwoicie foci się C EF 24-70 mm f/2.8L II USM. Reasumując, kupuj szkła najlepszej klasy i sprawdzone, bo nie wszystkie z czerwonym paskiem są super. Nie rozdrabniaj się na "przejściówki", bo wydasz więcej kasy niż ustawą przewidziane. I jak ktoś już dobrze powiedział - będzie jak znalazł na pełnej klacie. Czego Ci życzę
![]()
Ostatnio edytowane przez Grazyna Anna Woroch ; 13-01-2015 o 19:34
Masz racje, czasami lepiej wydac wiecej ale raz. A co myślicie o tym: Canon EF 135 mm f/2L USM , też da rade na portretach tylko będę musiał robić z dalsza, no ale do makra tez bedzie pasował. co do tych krótkich to sa do wyboru: Canon EF 24 mm f/1.4L USM i Canon EF 16-35 mm f/2.8L USM, zastanawiam się dlaczego zaproponowaleś zmienno ogniskowy. I pytanie czy modele oznaczone EF to full frame ? dziękuję za wszystkie podpowiedzi
Ostatnio edytowane przez Kasjan ; 13-01-2015 o 20:28
135 f2 i 16-35 f2.8
trothlik
"Nie istnieją różnice prócz różnic stopni między różnymi stopniami i brakiem różnicy. To znaczy w przekładzie na ludzki język: któż teraz nie pije".
85 1.8 + 16-35 2.8 II = 1500 + 5300 = 6800 zakładałes wydać 8000 na dwa szkła wiec zostaje 1200 kupisz za to lampę yn568II i dwa wyzwalacze yn622. Zoom 16-35 na cropie da ci w miarę szeroki kąt i szeroki standard w jednym. 85 1.8 do portretu idealne. Oba szkła po przejściu na ff będą dalej bardzo dobre.
6D, C16-35L II, C50 1.8II, C85 1.8, S70-300 APO DG MACRO, 600D+kit, 2X YN568EXII, 3X YN622C, jupiter 21m (200mm f4), helios 44m-5(58mm f2)
kasiorę masz to dorzuć już do 6d+ 16-35 (wybierz sobie światło czy is) + 135 f/2
zoom na dole zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż jedna stałka
![]()
SONY
Ja zaproponuję trochę inny zestaw.
Nie napisałeś jakie masz doświadczenie w fotografii, czy masz już jakieś szkła?
Jeśli nie to proponuję na początek zrezygnować ze stałek. Zamiast tego zainwestuj w zmiennoogniskowe - C ef-s 17-55 2.8 i ef 70-200 4.0 is.
Oba mieszczą się w zakładanym budżecie i myślę że wystarczą na długo :-)
totalny amator ze mnie, nie mam doswiadczenia. Teraz mam mętlik w głowie. Albo 70d + ef 16-35 2.8 L + ef 85 1.8 L albo 6D +ef 16-35 2.8L +135 2L. A czy biorac ff nie bede musial ich potem kadrowac albo cos(nie bedzie slabej ostrosci na krawedziach) ?