Strona 3 z 35 PierwszyPierwszy 1234513 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 346

Wątek: Głębokie rozważania nad głębią ostrości ;).

  1. #21

    Domyślnie Odp: Branża ślubna zdycha...

    Bechamot dobrze mówi, GO sprowadza się do rozmiaru piksela (krążka).

    Najwyraźniej to można zaobserwować w panoramicznym świecie, chcąc zwiększyć rozdzielczość swoich panoram

    Przykładowo

    350D 14mm F11
    - odległość hiperfokalna : 2.774m
    - ostrość od : 1.78m

    600D 14mm F11
    - odległość hiperfokalna : 4.142m
    - ostrość od : 2.27m

  2. #22
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: Branża ślubna zdycha...

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    Dla jakiego krążka rozproszenia:

    a) dla obrazka z APS-C
    b) dla obrazka z całej matrycy FF
    c) dla obrazka z wycinka matrycy FF odpowiadającego rozmiarem APS-C

    Dla zobrazowania problemu najlepiej by było takie zdjęcia wydrukować do identycznego formatu - na mój chłopski rozum obrazek z przykładów a) i c) nie powinien się różnić pod względem głębi ostrości!
    Najlepiej by było mieć aparaty w których matryce powstały z wafla wykonanego w tej samej technologii.

    wiec przeliczmy konkretnie dla nastepujacych aparatow i nastaw

    obiektyw 50 mm
    odleglosc 4 m
    przyslona 4

    1 . canon c7d 5184*3456 px
    rozstaw pixeli 4,3 mikro
    KR = 8,6 mikro

    2. canon 5dmk2 5616*3744 px
    rozstaw pixeli 6,4 mikro
    KR=12,8 mikro

    z kalkulatora GO odczytuje

    ad1. C7
    GO : 3,79 -4,23 m ; 43,6 cm

    ad2. c5 II
    GO:3,7-4,35 m ; 65,14 cm

    wieksza matryca dala wieksza GO .


    a teraz redukujemy do tej samej wielkosci obrazy z obu aparatow np do 2000 px
    dla tego przypadku mnozy sie KR przez czynnik pomniejszenia

    ad1 c7
    KR=8,6*5184/2000=0,02229 mm

    GO: 3,51-4,65 ; 1,15m

    ad2 c5 II
    KR=12,8*5616/2000= 0,0359 mm

    GO: 3,26-5,17 ; 1,91m


    rowniez w przypadku wydrukow w tej samej wielkosci GO z FF bedzie wieksza.

    Taki jest wplyw wielkosci matrycy na GO. ( przy identycznych ogniskowej , przyslonie , odleglosci)


    dziekuje za uwage.

  3. #23
    Pełne uzależnienie Awatar zanussi
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    to tu to tam
    Wiek
    49
    Posty
    1 696

    Domyślnie Odp: Branża ślubna zdycha...

    co to jest KR?
    A ja dopóki nie zobaczę jakiegoś przykładu zdjęciowego po prostu nie uwierzę
    Oko plus aparat - dobrana para.

    sprzęt do generowania, rozpraszania, skupiania i rejestrowania świat(ł)a.....

  4. #24

    Domyślnie Odp: Branża ślubna zdycha...

    Cytat Zamieszczone przez Bechamot Zobacz posta
    wiec przeliczmy konkretnie dla nastepujacych aparatow i nastaw

    obiektyw 50 mm
    odleglosc 4 m
    przyslona 4

    1 . canon c7d 5184*3456 px
    rozstaw pixeli 4,3 mikro
    KR = 8,6 mikro

    2. canon 5dmk2 5616*3744 px
    rozstaw pixeli 6,4 mikro
    KR=12,8 mikro

    z kalkulatora GO odczytuje

    ad1. C7
    GO : 3,79 -4,23 m ; 43,6 cm

    ad2. c5 II
    GO:3,7-4,35 m ; 65,14 cm

    wieksza matryca dala wieksza GO .


    a teraz redukujemy do tej samej wielkosci obrazy z obu aparatow np do 2000 px
    dla tego przypadku mnozy sie KR przez czynnik pomniejszenia

    ad1 c7
    KR=8,6*5184/2000=0,02229 mm

    GO: 3,51-4,65 ; 1,15m

    ad2 c5 II
    KR=12,8*5616/2000= 0,0359 mm

    GO: 3,26-5,17 ; 1,91m


    rowniez w przypadku wydrukow w tej samej wielkosci GO z FF bedzie wieksza.

    Taki jest wplyw wielkosci matrycy na GO. ( przy identycznych ogniskowej , przyslonie , odleglosci)


    dziekuje za uwage.

    twoje wyliczenia są prawdziwe , zgadza się, ale nie ma tutaj kluczowego czynnika:

    że dla tej samej odległości i ogniskowej uzyskujemy różne obrazy dla klatki APS-C i FF , w praktyce oznacza to jedno :
    aby uzyskać ten sam kadr na APSC i FF robiąc zdjęcie tym samym obiektywem musisz zmienić odległość od obiektu (musisz się cofnąć dla APSC) co da już zupełnie inne wyniki i inną Głębie Ostrości....

    pozdrawiam
    Paweł

  5. #25
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: Branża ślubna zdycha...

    Cytat Zamieszczone przez pawko Zobacz posta
    twoje wyliczenia są prawdziwe , zgadza się, ale nie ma tutaj kluczowego czynnika:

    że dla tej samej odległości i ogniskowej uzyskujemy różne obrazy dla klatki APS-C i FF , w praktyce oznacza to jedno :
    aby uzyskać ten sam kadr na APSC i FF robiąc zdjęcie tym samym obiektywem musisz zmienić odległość od obiektu (musisz się cofnąć dla APSC) co da już zupełnie inne wyniki i inną Głębie Ostrości....

    pozdrawiam
    Paweł
    to nie o to chodzi tutaj.
    to juz napisalem wczesniej

    jesili chcesz miec taki sam kadr i przechodzaqc na mniejsza matryce to:

    A) zmniejszenie matrycy powoduje ZMNIEJSZENIE GO
    B) skrocenie ogniskowej powoduje szybsze niz w A ZWIEKSZENIE GO

    w sumie przy tym samym kadrze bedzie wiec GO wieksza - o tym byla juz mowa i to napisalem wczesniej.

    ale ja o innym przepadku,.

    ktos wspomnial ze woli aps - gdyz ma wieksza GO.

    gdyby ten sam obiektyw co podpina pod aps podpial pod FF to dostalby wieksza GO , a mial przy tym szerszy kadr , lub po wykropowaniu do formatu aps taki sam kadr z wieksza GO.

    niektorych to wprowadzilo w oslupienie.

    powiedzenie , ze miejsza matryca to wieksza GO jest uproszczeniem, jesli sie zastanowic , to tak nie musi byc.
    na malych matrycach uzyskuje sie wieksza GO dzieki krotszej ogniskowej dla takiego samego kadru jak FF .

  6. #26
    Pełne uzależnienie Awatar jinks
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    40
    Posty
    2 178

    Domyślnie Odp: Branża ślubna zdycha...

    Cytat Zamieszczone przez pawko Zobacz posta
    twoje wyliczenia są prawdziwe , zgadza się, ale nie ma tutaj kluczowego czynnika:

    że dla tej samej odległości i ogniskowej uzyskujemy różne obrazy dla klatki APS-C i FF , w praktyce oznacza to jedno :
    aby uzyskać ten sam kadr na APSC i FF robiąc zdjęcie tym samym obiektywem musisz zmienić odległość od obiektu (musisz się cofnąć dla APSC) co da już zupełnie inne wyniki i inną Głębie Ostrości....

    pozdrawiam
    Paweł
    DOKŁADNIE.
    Poza tym pomijając samą głębię ostrości każdy przedział ogniskowych wymaga trochę innej konstrukcji obiektywu dającej inny bokeh.
    np. szerokie stałki typu 24/f1.4, 28/f1.8 na cropie vs. 50mm/f1.4 na FF. To nie jest takie proste, że crop sobie obcina brzegi i mamy identyczny obrazek. Zostaje perspektywa szerokiego szkła i charakterystyczne dla tych obiektywów błędy, czyli rozciągnięcia brzegów. Zostaje też nieciekawy bokeh charakterystyczny dla szerokich stałek. To także, poza GO ma wpływ na to jak odbieramy nieostrości na zdjęciu a potem się jaramy na forum wspaniałą plastyką i magią FF. Te wasze kalkulatory to nie wszystko
    Miłego dnia
    moja www

  7. #27
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: Branża ślubna zdycha...

    Cytat Zamieszczone przez jinks Zobacz posta
    DOKŁADNIE.
    Poza tym pomijając samą głębię ostrości każdy przedział ogniskowych wymaga trochę innej konstrukcji obiektywu dającej inny bokeh.
    np. szerokie stałki typu 24/f1.4, 28/f1.8 na cropie vs. 50mm/f1.4 na FF. To nie jest takie proste, że crop sobie obcina brzegi i mamy identyczny obrazek. Zostaje perspektywa szerokiego szkła i charakterystyczne dla tych obiektywów błędy, czyli rozciągnięcia brzegów. Zostaje też nieciekawy bokeh charakterystyczny dla szerokich stałek. To także, poza GO ma wpływ na to jak odbieramy nieostrości na zdjęciu a potem się jaramy na forum wspaniałą plastyką i magią FF. Te wasze kalkulatory to nie wszystko
    sprawa jest jasna i oczywista i nie ma co sie licytowac

    GO jest funkcja czterech zmiennych:

    1.zwiekszenie matrycy (KR) powoduje wzrost GO
    2. zwiekszenie ogniskowej powoduje spadek GO
    3.zwiekszenie odleglosci powoduje wzrost GO
    4.zwiekszenie przyslony powoduje wzorst GO


    dla odleglosci mniejszych od polowy hiperfokalnej zmienna 2 i 3 zostaja zastapione skala odwzorowania.
    niezaleznie od ogniskowej i odleglosci GO jest takie samo dla tej samej skali odwzorowania - co jest pewnym uproszczeniem w kalkulacji GO w macro.


    wiecej nic pisac nie potrzeba.
    wynik jest zalezny od kombinacji tych 4 zmienych .

  8. #28
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie Odp: Branża ślubna zdycha...

    Cytat Zamieszczone przez Bechamot Zobacz posta
    wiec przeliczmy konkretnie dla nastepujacych aparatow i nastaw

    [...]

    dziekuje za uwage.
    Zakładam, że twoje wyliczenia są zgodne z prawdą, bo umiem używać kalkulatora GO i miałem podobne wyniki, ale w całej teorii widzę jeden haczyk - porównujesz matryce wykonane w różnych technologiach, o różnej gęstości itp.
    Czy możesz porównać to dla hipotetycznych matryc FF i APS-C wykonanych z takiego samego wafla?
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  9. #29
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: Branża ślubna zdycha...

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    Zakładam, że twoje wyliczenia są zgodne z prawdą, bo umiem używać kalkulatora GO i miałem podobne wyniki, ale w całej teorii widzę jeden haczyk - porównujesz matryce wykonane w różnych technologiach, o różnej gęstości itp.
    Czy możesz porównać to dla hipotetycznych matryc FF i APS-C wykonanych z takiego samego wafla?
    wlasnie te roznice sa dlatego , ze matryce roznia sie gestoscia.

    to jest zasadnicza roznica do analogu - jestesmy w fotografii cyfrowej.
    rejestracja KR odbywa sie skokowo , z czestoscia zalezna od gestosci matrycy.

    dla dwoch matryc o tej samej gestosci jak np sony 18 mpx aps i 36 mpx FF w skali 100% dostanie sie przy tej samej f,p, odl. dokladnie taka sama GO.
    redukujac wielkosc obrazu o faktor X bedzie odpowiednio rosla GO na obrazie ( na matrycy nic sie nie zmieni)

    jesli zredukujemy obraz ff do wielkosci aps to GO z FF po redukcji bedzie wieksza - pozornie , virtualnie zwiekszyl sie rozstaw pixeli przez redukcje wielkosci obrazu , odstep miedzy nimi wzrosl , nieostrosc moze byc wieksza.

    Canon aktualnie nie ma w programie matrycy FF o tej gestosci jak aps - dlatego wczesniej nawet zrobilem uwage odnosnie sony/canon.


    w podejsciu analogowym wplyw matrycy tez jest jasny: wieksza matryca oznacza koniecznosc mniejszego powiekszania , a wiec nieostrosc jest mniej widoczna , czyli GO bedzie wieksza - tak mozna to sobie obrazowo wytlumaczyc..

  10. #30
    Pełne uzależnienie Awatar zanussi
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    to tu to tam
    Wiek
    49
    Posty
    1 696

    Domyślnie Odp: Branża ślubna zdycha...

    czekaj.... ale materiały srebrowe też miały swoje różne rozdzielczości... i materiał światłoczuły też przecież składał się z ziaren poukładanych na każdym materiale inaczej?
    Oko plus aparat - dobrana para.

    sprzęt do generowania, rozpraszania, skupiania i rejestrowania świat(ł)a.....

Strona 3 z 35 PierwszyPierwszy 1234513 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •