Strona 25 z 35 PierwszyPierwszy ... 152324252627 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 241 do 250 z 346

Wątek: Głębokie rozważania nad głębią ostrości ;).

  1. #241
    Pełne uzależnienie Awatar zysk
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    1 120

    Domyślnie Odp: Głębokie rozważania nad głębią ostrości ;).

    Cytat Zamieszczone przez cobalt Zobacz posta
    Dlatego na politechnikach ludzie od budowy silników nigdy nie potrafili wyregulować gaźnika.
    To było dawno,dziś jest jeszcze gorzej.Nie wiedzą jak gaźnik wygląda z zewnątrz, o budowie wewnątrz nie wspominając .
    "http://www.canon-board.info/galerie-uzytkownikow-15/zysk-auto-moto-speed-i-inne-95489/"]galeria na CB[/URL]
    7D2/10-640/2,8-5,6+YN568EXII

  2. #242

    Domyślnie Odp: Głębokie rozważania nad głębią ostrości ;).

    Cytat Zamieszczone przez jan pawlak Zobacz posta
    ...To dla mnie jak rozwiązywanie rebusów, ciekawi mnie...
    Dla mnie rozkład GO wystarcza na poziomie kalkulatora i przycisku w body po lewej stronie. Który to jest w 7D praktycznie bezużyteczny. Może w lustrach FF pomaga, ale mnie w APS-C nie ułatwia życia.

    Oczywiście Ty jak masz czas i chcesz zgłębiać temat, to życzę powodzenia. Tylko pamiętaj, że zawsze będziesz mógł sobie wprowadzać dodatkowe zmienne i niewiadome.
    Np gęstość ośrodka (dym, woda), wpływ promieniowania UV itd. Większość z nich ma bezpośredni wpływ na pracę AF, ale może i na rozkład GO również. Warto to sprawdzić.
    C eos 6D | T 24-70/2,8 VC USD; C 70-200/2,8 L USM; C TCx1,4II | YN-568EX
    www.cobalt.fr.pl

  3. #243
    Pełne uzależnienie Awatar jan pawlak
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    4 292

    Domyślnie Odp: Głębokie rozważania nad głębią ostrości ;).

    Cytat Zamieszczone przez cobalt Zobacz posta
    Dlatego na politechnikach ludzie od budowy silników nigdy nie potrafili wyregulować gaźnika.
    Bo powinieneś rozmawiać z ludźmi od budowy gaźników

    jp
    puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
    Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
    http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
    public.fotki.com/janusz-pawlak/

  4. #244
    Pełne uzależnienie Awatar atsf
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Lublin
    Posty
    4 952

    Domyślnie Odp: Głębokie rozważania nad głębią ostrości ;).

    Wpływ ISO na GO jest taki, że ziarnisty obraz wygląda ogólnie ostrzej. Odszumianie rozmywa wszystko, nawet w płaszyźnie ostrości. Ziarno jest przez oko interpretowane jako szczegół obrazu, ponieważ ono jest ostre. Redukcja szumu jest dwuetapowa- usuwa się szum chrominancji i zostaje ostry szum luminancji, a jak jego się chce osłabić, to cały obrazek się zmydla.
    EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.

  5. #245
    Pełne uzależnienie Awatar jan pawlak
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    4 292

    Domyślnie Odp: Głębokie rozważania nad głębią ostrości ;).

    Cytat Zamieszczone przez atsf Zobacz posta
    Wpływ ISO na GO jest taki, że ziarnisty obraz wygląda ogólnie ostrzej. Odszumianie rozmywa wszystko, nawet w płaszyźnie ostrości. Ziarno jest przez oko interpretowane jako szczegół obrazu, ponieważ ono jest ostre. Redukcja szumu jest dwuetapowa- usuwa się szum chrominancji i zostaje ostry szum luminancji, a jak jego się chce osłabić, to cały obrazek się zmydla.
    Nie wiem, szukać będę w necie dalej info na ten temat.

    Na wyczucie, gdyby miał się teraz założyć "o piwo" byłbym zdania przeciwnego.
    Ostrość to rozróżnianie szczegółów.
    Jeśli drobne szczegóły są wymieszane z szumem to ich nie odróżnisz.

    mam nadzieję, że dotrę to wyników tych badań

    jp
    puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
    Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
    http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
    public.fotki.com/janusz-pawlak/

  6. #246
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Feb 2013
    Miasto
    Żyrardów
    Wiek
    36
    Posty
    20

    Domyślnie Odp: Branża ślubna zdycha...

    Cytat Zamieszczone przez Bechamot Zobacz posta
    glebia ostrosci od matrycy zalezy tak , ze im wieksza matryca tym wieksza GO !!!!!!!!!!

    natomiast im krotsza ogniskowa tym wieksza GO.
    jesli na duza matryce podepniez ten sam obiektyw co do aps , to nawet dostaniesz wieksza GO , a cropowac z duzej to zawsze mozna , wynik nawet lubi byc lepszy niz z niejednego aps.

    jesli podepniesz pod aps np 40 mm to masz lekkie tele
    jesli podepniesz pod FF 40 mm to masz leciutko szeroko , i zawsze mozesz przyciac kadr pod to lekkie tele - jak w aps . ze wzgledu na wiekszy rozstaw pixeli na FF GO bedzie nawet ciut wieksza.

    ( przy tej samej odleglsci fotografowania , przyslonie).
    Kolega strasznie namieszał....

    Panowie bo widze że lekka niejasnosc się pojawiła....Aby prawidłowo pomoc koledze który założył ten temat powiem cos od siebie.

    Ustalmy pewne fakty.

    Dla matrycy o przekątnej 8mm standardem bedzie 8mm czyli ogniskowa pokrywająca w pełni kadr o tej średnicy.
    Dlla APS-C (25,1×16,7 mm) odpowiednią 50tka będzie szkło średnicy podstawy ogniska odpowiadajacej przekątnej. Stąd szkła przeznaczone do tzw CROPP'ów
    Dla pełnej klatki FF 50mm to 50 mm. To jest standard!

    Natomiast standardem dla średniego formatu jest 80mm ,szerokokątny to 50m a portretowy 200mm.
    Okej,podstawy już znamy....teraz przejdźmy do świadomego operowania.
    Zatem im wiecej razy przekroczymy liczbe ogniskowej tym głebia ostrości będzie mniejsza.
    Zatem zakłądając do aparatu FF 135mm uzyskamy juz o wiele mniejsza głębie ostrosci niz w przypadku 50mm...prawda? TAK!!...
    Zatem podpinając obiektyw od średniego formatu np 80mm uzyskamy o wiele wieksze rozmycie a to za sprawą światła które trafia na matryce.
    Potocznie mówi sie na to że obiektyw pracuje środkiem czyli miejscem gdzie jego optyczne własciwosci są najlepsze...i faktycznie,korzystanie z tego typu obiektywu moze byc dobre np DO PORTRETÓW! ale taki obiektyw niesie za sobą ryzyko tzw ROZŚWIETLENIA CIEMNI OPTYCZNEJ w aparacie....zatem moze się okazać że nasze ostre kontury rozmyją sie tylko dlatego ze obiektyw jest za duzy do naszego aparatu.
    Co innego gdy takie ogniskowanie odbywa się na poziomie wewnętrznych ruchów soczewek.

    Głębia ostrości zależna jest zatem od przesłony ale też od odległosci od obiektu. Rzecz jasna odpowiedni obiektyw może pomoc w tym.
    Używanie tilt-shit'ów z pewnością sprawi że bedziesz miał absolutną kontrole nad głębią ostrosci i bez problemu ustawisz ją w kazdej płaszczyźnie nie tylko poziomej odpowiadajacej matrycy.

    Poniżej kreatywne wykorzystanie kontroli nad głębią ostrosci

  7. #247
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: Branża ślubna zdycha...

    Cytat Zamieszczone przez kamodj Zobacz posta
    Kolega strasznie namieszał....

    Panowie bo widze że lekka niejasnosc się pojawiła....Aby prawidłowo pomoc koledze który założył ten temat powiem cos od siebie.

    Ustalmy pewne fakty.


    Poniżej kreatywne wykorzystanie kontroli nad głębią ostrosci
    najpierw proponowalbym przeczytac jakis dobry podrecznik , sprobowac go zrozumiec , dopiero pozniej ustalac fakty.
    sugerowalbym niekorzystanie z powielanych w sieci bezmyslnie opisow GO siegajacych genealogia lat dwudziestych.

    gratuluje rowniez poczucia humoru - tzw kreatywnym wykorzystania glebi ostrosci .
    Przyklad jak mozna "spipcyc" zdjecie .

    na tym polega " radocha" w sieci nikogo oczywiscie nie obrazajac - ze kazdy moze probowac udawac eksperta.


    wszystko na temat GO mowi wzor na DOF

    tutaj:

    Głębia ostrości – Wikipedia, wolna encyklopedia


    c - krazek rozproszenia jest funkcja rozdzielczosci oka - czyli uwzglednia aspekt fizjologiczny , oraz jest funkcja stopnia powiekszenia czyli wielkosci matrycy i gotowego obrazu ( w fotografii cyfrowej wielkosci pixeli i ich liczby ).

  8. #248
    Pełne uzależnienie Awatar aptur
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    3 837

    Domyślnie Odp: Głębokie rozważania nad głębią ostrości ;).

    Cytat Zamieszczone przez kamodj Zobacz posta
    Poniżej kreatywne wykorzystanie kontroli nad głębią ostrosci

    Click here to view the original image of 900x600px.
    Ja dziękuję za taką kreatywność...

  9. #249

    Domyślnie Odp: Głębokie rozważania nad głębią ostrości ;).

    Cytat Zamieszczone przez aptur Zobacz posta
    Ja dziękuję za taką kreatywność...
    Bo to chyba nie kreatywne wykorzystanie, a doświadczenia w badaniu zakresu a raczej obszaru GO. Prezentowane zdjęcie to zapewne (przewał) obiektywem typu lensbaby. Bo jak inaczej wytłumaczyć to , że dalej oddalone drzwi są bardziej ostre niż kobieta na fotelu .
    Kreatywne wykorzystanie często ostatnio widzimy w filmie. Podczas dialogu 2 osób operator kamery steruje tak ogniskową, że jest (na przemian) ostra tylko osoba wypowiadająca swoją kwestie.
    Ostatnio edytowane przez cobalt ; 06-01-2015 o 18:19
    C eos 6D | T 24-70/2,8 VC USD; C 70-200/2,8 L USM; C TCx1,4II | YN-568EX
    www.cobalt.fr.pl

  10. #250
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: Głębokie rozważania nad głębią ostrości ;).

    Cytat Zamieszczone przez cobalt Zobacz posta
    Bo to chyba nie kreatywne wykorzystanie, a doświadczenia w badaniu zakresu a raczej obszaru GO. Prezentowane zdjęcie to zapewne (przewał) obiektywem typu lensbaby. Bo jak inaczej wytłumaczyć to , że dalej oddalone drzwi są bardziej ostre niż kobieta na fotelu .
    Kreatywne wykorzystanie często ostatnio widzimy w filmie. Podczas dialogu 2 osób operator kamery steruje tak ogniskową, że jest (na przemian) ostra tylko osoba wypowiadająca swoją kwestie.
    takie rzeczy robisz w 2 sekund w PS

    i tak mi to wyglada.
    szkoda oczu na analize.
    potwierdza mi to zaleznosc jaka wielokrotnie stwierdzilem : im wieksza hala - tym wiekszy podpis pod zdjeciem :-)))

    ja nie rozumiem , ze ludzie nie wstydza sie pokazywac takie cos jako przyklady czegos .
    chyba tylko jako przyklad braku poczucia estetyki i smaku.

Strona 25 z 35 PierwszyPierwszy ... 152324252627 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •