A zauwazyles ze kadr jest inny?
Wysłane z mojego SM-N910C
A zauwazyles ze kadr jest inny?
Wysłane z mojego SM-N910C
Zauważyłem. Ale też zauważyłem że mówimy o głębi ostrości na zdjęciu a nie o kadrze.
GO tworzy obiektyw i nie ma znaczenia czy obraz z obiektywu pada na powierzchnię matrycy FF czy matrycy APS-C, rozkład ostrości w obrazie na powierzchni matryc jest ten sam.
Przejście z powierzchni matrycy na rozdzielczość monitora zależy od ilości pikseli, oprogramowanie NIE INTERESUJE powierzchnia geometryczna matrycy tylko ilość pikseli na tej matrycy.
A przy porównaniu matryc FF i APS-C tą która ma :
- większą ilość pikseli
- większą gęstość pikseli
może być zarówno matryca FF jak i matryca APS-C
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 31-12-2014 o 10:32
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Nie wiem czym się interesuje oprogramowanie, ale Ciebie powinno zainteresować to, że na zdjęciu czy monitorze każda nieostrość bez względu na jej naturę, z matrycy APSC bedzie powiększona 1.6x więcej niż z matrycy FF. To, czy w tym powiekszaniu brał udział powiększalnik czy nie, nie ma żadnego znaczenia.![]()
I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.
Kadr nie ma "nic do rzeczy"
Wróćmy do początku.
Poruszamy się w 3 wymiarach (geometrycznie) i obiektyw tą przestrzeń zamienia to na dwuwymiarowe zdjęcie/wydruk.
Patrzą na to dwuwymiarowe zdjęcie mamy wrażenie że istnieje na nim ten 3 wymiar, w głąb zdjęcia, gdy faktycznie zdjęcie jest dwuwymiarowe.
Oko/mózg robią to lepiej, mamy wyobrażenie że w głąb wszystko i wszędzie jest ostro, obiektyw niestety nie i mamy na zdjęciu ostro tylko w jednej płaszczyźnie (prostopadle do kierunku fotografowania), "oddalając" się od tej płaszczyzny w kierunku od obiektywu i do obiektywu ta ostrość się pogarsza.
To zjawisko jednak nie jest "na szerokość" zdjęcia, nie jest "na wysokość" zdjęcia lecz jest "w głąb" zdjęcia.
I to w każdym punkcie na powierzchni zdjęcia.
Nie ma znaczenia czy zasłonisz pół zdjęcia czy 3/4 zdjęcia czy też pół matrycy to na tym co obserwujesz będzie głębia ostrości, prawie taka sama.
Prawie z powodu obiektywu.
Gdyby obiektywy były doskonałe (rozdzielczość, MTF, wady, itd..) to w każdym punkcie na powierzchni zdjęcia obserwowalibyśmy tą samą głębię ostrości.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 31-12-2014 o 13:04
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/