Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
Kiedyś miałem taki obiektyw
Tamron SP Adaptall-2 60-300mm F/3.8-5.4 Model 23A
używałem go z canonem A-1, a potem przez jakiś czas z canonem 40D. Jest to system wymyślony przez tamrona o nazwie Adaptall-2; używa się różnych przejściówek, na przykład EF.
Nawet ładne zdjęcia nim robiłem.
Inny opis: Tamron SP 60-300mm f/3.8-5.4 23A Lens Review i galeria Tamron SP 60-300mm f/3.8-f/5.4 27A
Tamron to trochę nie ten zakres ogniskowych, który mnie aktualnie interesuje, druga sprawa coś małe te zdjęcia żeby dokładnie obejrzeć jak u niego z ostrością.
Aj tam, używanie stałek m42 sprawia dużo większą frajdę niż kita (tego z IS nie miałem, ale nie zachęcają mnie wykresy rozdzielczości), ale ciężko łudzić się, że przerosną współczesne obiektywy z wyższej półki (najtańsze na pewno mają o wiele gorszą jakość wykonania, nie tak jak dawniej metal i szkło).
W cenie popularnych 50-58 na m42 systemowego szkła się nie kupi, a pobawić się można całkiem nieźle.
W przypadku niemieckich szkieł jest trochę drożej, ale adapter + jakiś typowy Helios to jak na hobby fotograficzne grosze.
Może kiedyś przyjdzie czas na T17-50/2.8, mogę taki (lub T50/1.4) porównać do którejś z moich stałek, ale będzie to bez sensu, bo posiadacz ma go pod inny system, więc siłą rzeczy inna pucha...
Nie kojarzą mi się krótkie zoomy z tamtych czasów, może szukasz czegoś, czego nie ma. Do analogów miałem obiektywy 29, 50, 200 i tego tamrona.
Już kilka odpowiedzi wcześniej padło rozwiązanie, tzn właśnie stałki z okolic 30mm, albo lepiej coś współczesnego, no ale to może na później...
miałem kiedyś flektogona 20mm na cropie zdjęcia były przyzwoite ale ogólnie w takim wypadku polecam stałke tokiny 17mm są chyba dwie wersje miałem tą bardziej pro autofocus działa jakość, na poziome więcej niż przyzwoitym niektórzy twierdzą że na poziomie 17-40L, genialny system rozłączania af nigdzie indziej tego nie widziałem może pracować ruszając skalą odległości lub nie ruszając skali lub manualnie, koszt stawiam na ok 700zł - to szerokie szkło pod FF. Pod cropa polecam kita i pogodzić się z rzeczywistością - nie ma szerokich dobrych, tanich i jasnych stałek m42 lepszych od kita.
Ostatnio edytowane przez jaś ; 09-12-2014 o 23:00
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
kup ode mnie 18-55 stmjak sprawdzałem z cropem to wypadał lepiej od 17-40 L
Ja sobie poszukam tej stałki 17mm o której mówi Jaś![]()
SONY
Tokina AF 17mm f/3.5 AT-X Pro - Review / Lab Test Report
niestety dość stary test ale taką tokinę kiedyś miałem
Ostatnio edytowane przez jaś ; 09-12-2014 o 23:59
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
Śledziłem kilka aukcji szerokich kątów m42, ale jak zobaczyłem jak chore ceny osiągają i jakie mydło potrafią uwalić na APS-C, to pomyślałem by zapłacić więcej i mieć coś bardziej uniwersalnego, czy T17-50/2.8 to najlepszy wybór w tej klasie cenowej i ile jest wart używany?
Patrząc na aukcjach używane nie są jakoś szaleńczo tańsze, dlatego pytam by nie kupić starocia i nie przepłacić jednocześnie...
Ewentualnie gdyby nie było jakiejś ogromnej różnicy, to myślę jeszcze nad tym kitem STM, jest o połowę tańszy...
Ostatnio edytowane przez asdf ; 18-02-2015 o 19:47