trothlik
"Nie istnieją różnice prócz różnic stopni między różnymi stopniami i brakiem różnicy. To znaczy w przekładzie na ludzki język: któż teraz nie pije".
Przepraszam, że piszę w taki sposób, ale jestem totalnym amatorem, druga sprawa, to aż zrobił mi się mętlik w głowie, co wybrać, tokinę czy canona, każdy mówi co innego, w każdym obiektywie trzeba ustawiać "odległość hiperfokalna" czy na jakiej zasadzie to działa ?
Jeśli już męczą was moje pytania nie to nie musicie już odpisywać, pogodzę się z tym![]()
Proponuję zacząć od słowniczka:
http://digitalcamerapolska.pl/warszt...lebia-ostrosci
http://www.fotografuj.pl/Article/Odl...rfokalna/id/34
Fotografuj.pl - Słowniczek pojęć fotograficznych - fotografia cyfrowa i analogowa, edycja obrazu, pojęcia i techniki fotograficzne, recenzje, testy aparatów
Fotografuj.pl - OBALAMY MITY: Głębia ostrości w lustrzankach cyfrowych - fotografia cyfrowa i analogowa, edycja obrazu, pojęcia i techniki fotograficzne, recenzje, testy aparatów
Moim zdaniem uniwersalny obiektyw jakim jest Canon 15-85, to jest to, co najlepsze do cropa.
Wiem, wiem... powtarzam się![]()
Ostatnio edytowane przez RobertON ; 20-11-2014 o 21:15
Looknij tu: https://www.szerokikadr.pl/poradnik/...-srodek-wyrazu
Pod zdjęciem z drzewami masz wartości przysłony. Zmieniając je poprzez kliknięcie myszką zobaczysz zmianę punktu ostrości i wynika to z właściwości soczewek, a właściwie bardziej z ich kształtu.Natomiast obszar obejmujący ostrość przed i za obiektem centralnym to odległość hiperfokalna. I chyba wiesz teraz czemu jasno i szeroko w landszafcie nie zda egzaminu. A zagadnienie odległości hiperfokalnej dotyczy każdego obiektywu.
Ostatnio edytowane przez słowiczek ; 20-11-2014 o 21:18
Szeroko się przyda, ale jasno nie musi być.
W nocnych fotach czas będzie odgrywał kluczową rolę i statyw.
Chcesz dużą GO - to przymykasz, ISO jakieś przywoite i nie wygórowane bo szum, przymykasz obiektyw- to mało światła, a wówczas czas rooozciąągasz.
Jak długi czas, to statyw - bo łatwo poruszyć.
Musisz opanować tylko i aż trzy rzeczy 1) ISO, 2) Czas 3) Przysłonę.
Może to nie będzie zbyt popularne wyjście, ale kup jakieś niedrogie szkło stałoogniskowe, dość szerokie np. RMC Tokina 28 mm 1:2,8 z innego systemu (Pentax, Nikon, M42) do tego przejściówkę bez potwierdzenia, bo i po co, a zobaczysz, jakie foty można tym zrobić na przysłonie 11.
Będziesz miał jasno i szeroko, całkiem dobrze jakościowo.
Ostatnio edytowane przez RobertON ; 20-11-2014 o 21:37
Byłoby wskazane zapoznanie się z kalkulatorem głębi ostrości, a najlepiej pobrać go i wydrukować. Po jakimś czasie znajdzie się w głowie. Jego posiadanie/znajomość wartości przydaje się zwłaszcza, gdy obiektyw posiada podziałkę odległości ostrzenia.
trothlik
"Nie istnieją różnice prócz różnic stopni między różnymi stopniami i brakiem różnicy. To znaczy w przekładzie na ludzki język: któż teraz nie pije".
Przepraszam, ale chyba zglupiałem
Już miałem kupowac canon 10-22, ale on jest tylko pod ef-s, mam canona 500 d pod którego ponoć można podpiąć ef i ef-s, a w przyszlosci mam zamiar kupić pełną klatkę, więc może bardziej opłacalniej będzie kupić obiektyw EF a nie EF-S , czy się mylę ??
Pozdrawiam was serdecznie !
I tak i nie. Jeżeli zakup ff nastąpi w ciągu kilku, kilkunastu tygodni, to faktycznie lepiej się wstrzymać z 10-22. Natomiast jeżeli pełna klatka terminowo jest bliżej niesprecyzowana, to do tego czasu "ucieknie" wiele ciekawych ujęć z UWA pod cropa. Pozdrawiam
Do pracy - 50d, 6d, 135 2.0, 85 1.8, 35 1.4, 24-70 is, DJI Phantom 3, + lampy, wyzwalacze, gripy, rigy, statywy....
hobbystycznie - brak czasu niestety :-(