Z reguły na cropie 10-22 i 70-300. W zupełności wystarcza. Niemniej ostatnio na Bystrą i Błyszcz, tak dla próby zabrałem ff i sigmę 35. O dziwo, jakoś nie odczułem braku tele i szerokości. Pozdrawiam
Z reguły na cropie 10-22 i 70-300. W zupełności wystarcza. Niemniej ostatnio na Bystrą i Błyszcz, tak dla próby zabrałem ff i sigmę 35. O dziwo, jakoś nie odczułem braku tele i szerokości. Pozdrawiam
Do pracy - 50d, 6d, 135 2.0, 85 1.8, 35 1.4, 24-70 is, DJI Phantom 3, + lampy, wyzwalacze, gripy, rigy, statywy....
hobbystycznie - brak czasu niestety :-(
a ja polece TS-E 17mm i TS-E 24mm plus statyw
Ja do landszaftów na cropie używam tego co mam, czyli EFs C17-55/2.8 oraz T70-200/2.8 z naciskiem na ten pierwszy. Czasami na niektóre spacery zabieram tylko szerszy kąt. Zwykle przymykam gdzieś do f8/f9 jeśli warunki na to pozwalają. Statyw biorę tylko jak mam focić coś nocą/wieczorem/porankiem lub celowo na długim czasie. Nie lubię targać tego, co mi niepotrzebne.
Ok, zgadzam się, że do lanszaftów światło to sprawa drugorzędna.
Ale ogniskowa to dla mnie przeważnie "problem", czy zmieścić w kadrze tyle ile się da/to co fajne czy też starać się zachować "tak jak widzę".
Gdy chodzi o konfigurację typową
http://public.fotki.com/janusz-pawla.../5n5c0058.html
to sprawa jest w miarę prosta.
Ale w innej......
Mam ze sobą zawsze od 16mm do 200mm. A widzę relacje przestrzenne tak jak obiektyw (około) 50mm.
Dla rozjaśnienia
kolumna lewa to zdjęcia z tego samego miejsca a kolumna prawa to ten sam kadr, odpowiednio podchodziłem
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 03-11-2014 o 17:52
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Pewno to mało "elegancko" że powtarzam ten sam tekst z innego wątku, ale raz zgrzeszyć to..
Warto wiedzieć/sprawdzić jak my widzimy, jaka ogniskowa tworzy taką perspektywę jak nasze oczy.
Będziemy wiedzieć dlaczego "nam leży" jakaś ogniskowa.
Do tego celu wystarczy "dobre miejsce" oraz zoom wokół 50mm, np. 24-70 albo 24-105
Dobre miejsce to np. takie gdzie jest wyraźnie zaznaczony plan końca oraz "miarka głębokości" tutaj w postaci płotów
Teraz wystarczy stojąc w danym miejscu zgrać to co widzę gołym okiem z tym co widać przez wizjer przy różnych ustawieniach zooma, znaleźć ogniskową taką aby widzieć tak samo przez wizjer i gołym okiem
Najlepiej nie patrząc na działkę na obiektywie ..... i zrobić to kilka razy.
Mnie wychodzi, że widzę "tak samo' jak ogniskowa około 60mm
jp
PS
Def : Perspektywa (malarstwo, fotografia) sposób wywoływania na widzach wrażenia głębi (3 wymiaru) na dwuwymiarowym płótnie
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 04-11-2014 o 09:46
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Do krajobrazu polecam C 17-40/4L .... miodzio ;-)
C5D, S35/1.4A, S85/1.4A, YN565ex