Ostatnio edytowane przez pan.kolega ; 10-10-2014 o 21:18
I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.
Nie tylko. Kolega jeździ pi całej europie. Często góry we włoszech. Albo na słowacji. Zdażają sie trasy do finlandi. Towar dowozi bezpośrednio do maluch firm q małych malowniczych miejscowościach jak i wielkich europejskich miastach. Gdzie spedycja wyśle tam leci. Czasami potrzebuje zrobić sobie tez fotkw na imprezie. Czy urlopie. Myślę że właśnie ten zoom go bardzo zadowoli. W poprzedniej 8 letniej malpce nazekal na mały zakres zooma i słaba jakość zdjęć. Smartfona nie używa bo do neta ma laptopa. Do nawigacji nawigacje i analogowe mapy. A aparat ma służyć do zdjęć a nie do łączenia z fb. Wracając do wątku zdjęć podczas jazdy . To sobie tego nie wyobrażam. Sam duzo jeżdżę osobowka 40 tys rocznie. I widze zapatrzonych gości w telefony a ci dopiero jak by ktoś robił czym kolwiek zdjęcie w czasie jazdy. Nie dość że trzeba ustawić aparat na krótki czas że by nie rozmylo wszystkiego przy długim czasie. To jeszcze pilnować kadru. Kolega włączy automat i w czasie jazdy nie ma mowy o jakim kolwoek foceniu czym kolwiek.
6D, C16-35L II, C50 1.8II, C85 1.8, S70-300 APO DG MACRO, 600D+kit, 2X YN568EXII, 3X YN622C, jupiter 21m (200mm f4), helios 44m-5(58mm f2)
"http://www.canon-board.info/galerie-uzytkownikow-15/zysk-auto-moto-speed-i-inne-95489/"]galeria na CB[/URL]
7D2/10-640/2,8-5,6+YN568EXII
Jak napisałem wcześniej to ma być prosty dokument typu " byłem widziałem masz zobacz jak tam fajnie". Najbardziej będzie zadowolony myślę z zakresu ogniskowej.
6D, C16-35L II, C50 1.8II, C85 1.8, S70-300 APO DG MACRO, 600D+kit, 2X YN568EXII, 3X YN622C, jupiter 21m (200mm f4), helios 44m-5(58mm f2)
Czyli jeżdzisz ciężarówką i zatrzymujesz pojazd przy każdej interesującej skoczni, winnicy, czy marinie, aby wyjść i zrobić jakieś zdjęcia. Dobrze rozumiem?
Bo mam niejasne wrażenie, że bardziej Ci się wydaje, niż wiesz jak to działa.
Nie chce mi się droczyć, ale w skrócie: nie jest ważne czy prowadzisz trucka, osobówkę, czy cokolwiek. Zawsze bezpieczeństwo w ruchu to jest podstawa.
Co nie znaczy, że nie da się robić zdjęć z trakcie jazdy. Jeśli masz odpowiedni aparat, odpowiednio wcześniej przygotowany do strzału, to wzięcie go w rękę, wycelowanie na temat i wciśnięcie spustu nie rozprasza uwagi bardziej, niż sięgnięcie do przycisków radia, albo manipulacji przy GPS-ie.
Powiedziałbym nawet, że spoglądając na ekran GPS odrywasz wzrok od jezdni na dłużej, niż spoglądając na ekran LV będący na wysokości wzroku.
Oczywiście pewnych rzeczy się nie robi. Nie "strzela" się w mieście, nie "strzela" się w dużym ruchu na autostradzie, nie przykłada się oka do wizjera, nie odrywa się drugiej ręki od kierownicy, nie manipuluje sprzętem etc. Dlatego tak ważne jest umiejscowienie "krytycznych" przełączników w aparacie.
Jeśli jednak kierowca nie ma dużego doświadczenia w prowadzeniu trucka, zdecydowanie odradzałbym próby z aparatem.
Aha, żeby nie było: nie jeżdżę TIR-em. Jeżdżę większym i szybszym pojazdem.![]()
Ostatnio edytowane przez Ligo ; 11-10-2014 o 01:41
Unikam, jak mogę. To znaczy nie Ciebie, tylko tego miasta porąbanego...![]()
NY to cud,miód i orzeszki a nie miasto porąbane![]()
Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?
Cham się uprze i mu daj. No skąd ja wezmę, jak nie mam!
Ja polecam tak jak koledzy wcześniej G15 (imo do G16 nie warto dopłacać), wygodnie się to trzyma, automat nieźle działa, obiektyw bardzo jasny jak na kompakta (1.8 - 2.8), matryca też musi być spora bo i tło można w portrecie rozmazać, zakres ogniskowych też przyzwoity, jak się kolega poduczy to i dużo funkcji zaawansowanych jest, ostrość w manualu, histogram na żywo, lupa do ostrzenia itp., zawsze można dodatkowo wgrać CHDK. Do tego kręci filmy w bardzo dobrej jakości.
Na co dzień mam do czynienia z dwoma egzemplarzami, jak kiedyś znudzi mi się dźwiganie lustrzanki i kilku szkieł to i sobie coś takiego kupię![]()