Mój 40D ma lekką tendencję do ocieplania w stosunku do np. 30D, jest to różnica niewielka. W półtonach trudno to wyrównać balansem bieli czy obróbką. Pewnie ktoś bardzo biegły w obróbce potrafi, mnie się nie chce.
Mój 40D ma lekką tendencję do ocieplania w stosunku do np. 30D, jest to różnica niewielka. W półtonach trudno to wyrównać balansem bieli czy obróbką. Pewnie ktoś bardzo biegły w obróbce potrafi, mnie się nie chce.
Ostatnio edytowane przez Kolekcjoner ; 12-10-2014 o 16:33
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Pomiędzy 40d i 6d jest przede wszystkim przepaść czasowa, a co za tym idzie nowsza technologia, więc nie ma co robić porównań. Szukając opinii użytkowników na temat 40/30d natknąłem się na wypowiedzi na temat wyższości tych korpusów nad 5dmkl, piszący deklarowali, że posiadają obydwa( 5d i jeden i xxd). Mz i tak najwięcej zależy od fotografa, czy bardziej tego, jak potrafi wykorzystać potencjał sprzętu, wyeksponować walory i ukryć wady. Tak myślę.
Ale dyskusja rozgorzała!
Dziękuję za zaangażowanie i odpowiedzi.
Koniec końców mam już 500d. Ale inną, przebieg ok 15k, orginalny grip i dodatkowe baterie w zbliżonej cenie - i to przeważyło o kupnie. Inna rzecz, pomacałem chwilę 50d i wiem, że kiedyś u mnie zagości. Teraz poszukam dodatkowego szkła i lampy.
Póki co zrobiłem kilkanaście fotek z Tamronem 17-50 2,8 i bardzo mi to odpowiada!
Jedyny problem to hot piksele (białe kropki, na czułościach od ok iso800, czasy ok 1/30). Wychwyciłem to dopiero oglądając na tv. Zrobiłem mapowanie (czyszczenie ręczne matrycy) i wydaje się że jest lepiej, dokładniej sprawdzę wieczorem. Chyba, że macie co do tego jakieś uwagi i spostrzeżenia? Bo to raczej normalne, że takie hoty powstają, tak?
Pozdrawiam
Seba
A Tobie wszystkie wychodzą z 70D??Tu nie chodzi o to, czy wychodzą czy nie wychodzą. Nie rozumiesz zagadnienia.
Gdyby nie fotografia ślubna, to chyba nie zdecydowałbym się na 6D, a chodzi mi tylko o wygodę w w ustawieniach w reportażu na wysokich wartościach ISO.
Ale nie offtopujmy już, bo to nie jest wątek o 6D. Jedno jest pewne, zdjęcia z 40D mają to coś, co szalenie mi się podoba. Nawet szum jest ładny i jakby to powiedzieć...taki analogowy.
5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600
Oczywiście że nie wszystkieMam jeszcze poczciwe 450D i jeśli coś sknocę w nowym 70D a akurat mi wyjdzie w tym starszym to jednak wtedy nie twierdze, że jakość obrazka nieraz przebije te uzyskane z 70D - to ja miałem na myśli i chyba rzeczywiście się nie zrozumieliśmy
Jeśli uraziłem to sorry. EOT.
C R5m2; C RF 24-70 L; C RF 100-500 L
5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600