https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Hej,
Tokina 16-28 ma prawdopodobnie wypukłą przednią soczewkę, także zamontowanie do niej filtrów staje się z deka problematyczne.
Ja stałem przed podobnym wyborem jeszcze niedawno. Kupiłem 6D i do niego 17-40. Jak miałbym taki budżet jak Ty, to bez wahania brałbym C 16-35/4 IS + 70-200/4 IS i masz zestaw pierwsza klasa.
Jeśli chcesz do tego dokupić filtry Hitech lub Lee w postaci porządnego holdera z adapterem szerokokątnym i powiedzmy dwiema połówkami, to musisz liczyć dodatkowo od tysiąca w górę.
Hmmm... filtry od tysiaca w gore... Ja sie nie znam i landszaftow nie robie, ale w Ligtroomie mam calkiem fajne filtry polowkowe duzo taniej.
Już nie niemożliwe ale zarazem bardzo kosztowne.
Search results for: 'tokina'
Z C16-35/4L IS daje radę zwykły holder Cokin P z jedną szufladą (u siebie dwie pozostałe obciąłem ale są chyba gotowe z jedną). Nic nie winietuje.
No a wtedy kupujemy zwykłe połówki Cokin albo Hitech typu P.
Zestaw: holder Cokina + 3 połówki 121P (L, M, S) kosztuje 200 zł. Trzeba jeszcze adapter 77 ale to grosze.
Taki zestaw w rozmiarze Z to jakieś 500 zł.
Filtry w LR działają fajnie (i tanio) jak już coś tam się zmieściło w rozpiętości tonalnej. I właśnie o to czasami trzeba zadbać na etapie zdjęcia stosując połówkę.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Filtry w Lightroom są w stanie dać efekt szarej połówki, natomiast nie dadzą nam efektu filtrów szarych pełnych, które są również wykorzystywane w fotografii krajobrazowej w celu rozmycia wody/chmur. Co do Cokin P lub Hitech 85 dadzą radę z obciętym holderem do jednego slotu, ale ograniczamy się tu do użycia tylko jednego filtra. Przy nieobciętym holderze Cokin P lub Hitech 85 winieta będzie już spora.
Najprawdopodobniej wezmę jednak Canona 16-35 f/4, głównie ze względu na te filtry (zwłaszcza że coś mi zostanie po Tokinie 11-16, która również ma średnicę 77 mm). Trochę boli, że C16-35 ma tak słabe światło - Tokinowe f/2.8 czasami się przydawało. Niby jest też wersja C16-35 ze światłem F/2.8, ale jakością nie grzeszy.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
46756a6920582d5431202b2031302d32342f34202b2031382d 35352f322e382d34202b2035352d3230302f332
e352d342e38202b2032332f312e34202b2033352f312e34202 b2035362f312e32202b204d65747a206d343030