[QUOTE=helios;1241533]Te softboxy występują jeszcze w rozmiarze 80x80 - ja rozważam taką właśnie opcję do mojego Metza. Ew. paraslokowy softbox 60x90.
Tu mają sporo tego: Softboxy reporterskie
1Ds mkII, 50D + S35/1.4 | C10-22 /3.5-4.5 | C 28-105/3.5-4.5 USM | C24/2.8 | CZJ Pancolar 50/1.8 |Petri 50/2.0 | Metz 58 AF-2
wysłałem na PW - bo mam zdjęcia z logiem i adresem strony....(REGULAMIN)Pawko, masz jakiegoś linka do zdjęć doświetlanych parasolkami? Próbowałem swoich sił z parasolkami i wyszło to marnie, dużo lepiej wychodzą zdjęcia używając softboxa ( ale to tylko moje zdanie)
pozdrawiam
Paweł
Przy parasolce odbijającej masz większą kontrolę nad światłem, ale samego światła masz dużo mniej.
To zależy czy odbijająca biała czy srebrna.Przy parasolce odbijającej masz większą kontrolę nad światłem, ale samego światła masz dużo mniej.
Mi tam w małym pomieszczeniu o jasnych ścianach wyszło, że niespecjalnie biała (bo chińska) parasolka odbijająca daje tyle samo światła, co biała parasolka transparentna (i to niezależnie czy ta ostatnia użyta jako odbijająca czy rozpraszająca, skuteczność w obie strony ma podobną). Zaś parasolka srebrna daje nieco ponad 2x więcej światła od białych, acz jego charakterystyka jest oczywiście inna. Natomiast gdzieś w połowie wydajności między srebrną a białymi leży parasolka transparentna ze srebrnym pokrowcem.
SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
Analogowy DeviantArt
Wypociny formalne
Wypociny techniczne
Istnieją inne okoliczności przyrody niż "małe pomieszczenie o jasnych ścianach", bardziej wiarygodne.
Dzięki chłopaki za linki!
Zgłębiłem trochę temat doświetlania w plenerze i zdecyduję się chyba jednak na softbox, a parasolkę dyfuzyjną którą niedawno zamówiłwm za grosze razem z uchwytem i statywem zostawię sobie np do doświetlania postaci podczas zachodu Słońca.
Mam tylko jeszcze jedną kwestię, jaką wielkość wybrać, aby był on w miarę uniwersalny, do ekspozycji bardziej portretowych oraz z dystansu (całe postacie z widoczkami)?
Dzięki
5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600
ale kupowałeś ze statywem i mocowaniem? Pytam bo mam już pararasolkę białą transparentną, w komplecie ze statywem i uchwytem do lampy. Teraz sie zastanawiam, czy kupować tylko sam softbox, czy znów w komplecie. Śmieszne te moje rozterki, ale może warto mieć w zapasie jeden stojak z uchwytem![]()
5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600