Cytat Zamieszczone przez GalaktycznyMuczaczo Zobacz posta
ja mam cały czas ustawiony matrycowy, ale to co kolega piszę wyżej ma trochę sensu, gdyż pomiar światła jak dla mnie na ciemnej sali nie ma zbyt dużego znaczenia, sala to większy pokój z lampami od góry i tylko czasem muzykanci mają dodatkowe lampi, częściej kolorowe światełka jak całe lampy. I w momencie gdy tylko robi się ciemno, przygasają światła, pomiar tutaj zbyt dużo nie zrobi jeżeli jedziesz na manualu, co najwyżej pomoże ale nie załatwi sprawy, wiadomo że trzeba trzymać się czasu rzędu 1/125-1/200 (chyba ze focisz z hss) żeby zdjecia wyszły ostre, chociaz ta dolna granica przy tańcu jest słaba. I tak poprostu z każdym zdjęciem dostosowuje sobie ustawienia na manualu, kompensuje światło z lampy , podbijam albo obniżam iso i zdjęcia wychodzą, bez specjalnego mierzenia czegokolwiek.



Szara karta , nie uzywam, kiedyś próbowałem ale później zauważyłem że różne elementy potrafią różnie wpłynąć na kolor naszego zdjęcia (inaczej odbite światło, np od ściany kolorowej czy drewnianej) więc znowu zabawa z kartą itd, wiec jakos niespecjalnie, na sali jest zazwyaczaj ktoś kto ma kołnierzyk albo białą sukienkę więc jest skąd pobrać info o bieli dla RAW'a
Dzięki za wyjaśnienie zagadnienia ( GalaktycznyMuczaczo i pawko ) . Wyciągnąłem wnioski i zastosuje się do waszego doświadczenia .