"Teraz znowu dylemat: coś szerokiego ze stałym światłem czy tele ze stałym?"
Z tego co tutaj Camera Settings for Concert Photography: Tips & Advice widzę to na koncertach obsługuje się obydwa zakresy. Nie masz kasy na aparat z matrycą pełnoklatkową, nie masz kasy na obiektywy z serii L, masz 400D. Nie masz w nim mikroregulacji AF. Możesz sobie kupić coś od Tamrona - jak trafisz dobrą sztukę to wygrasz życie, jak nie to szlag cię trafi. Kalibracja obiektywu tej marki z tego co się orientuję wymaga wysłania zestawu aparat plus obiektyw na serwis. Nie masz zapasowego sprzętu a tu koncert za pasem więc jesteś wtedy ugotowany.
Ja bym na Twoim miejscu kupił sobie ten model od Sigmy Contemporary | 18-200mm F3.5-6.3 DC MACRO OS HSM | SIGMA GLOBAL VISION wraz z urządzeniem USB DOCK które umożliwia samodzielną bardzo dokładną regulację ostrzenia bezpośrednio w obiektywie z pominięciem aparatu, szczegóły w opisie Product | SIGMA GLOBAL VISION
Z Tamronów warto zainteresować się tym modelem 16-300mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD - Tamron natomiast tego AF 18-270mm F/3.5 -6.3 Di II VC PZD - Tamron raczej bym nie polecał.
Tamron 16-300mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD Macro kontra Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC Macro OS HSM C
Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD kontra Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC Macro OS HSM C
Sigma C 18-200 mm f/3.5-f/6.3 DC Macro OS HSM / Canon - 1 590 zł
Sigma USB Dock - stacja dokująca do obiektywów/Canon - 199 zł
Tamron 16-300 mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD MACRO / Canon - 2 499 zł
Wszystkie ceny wziąłem z Cyfrowe.pl