moje zdjęcia głownie lotnictwo:
http://kcfoto.pl/
Silniczek jest zintegrowany z tasiemką, więc jak się zerwie tasiemka trzeba wymienić całość. Tylko mi chodzi o to, że prawdopodobnie nie ma możliwości kupna samego silniczka z tasiemką , tylko trzeba cały mechanizm AF kupić czyli silniczek i wszystkie trybiki. a Ta reszta mi nie jest potrzebna. Tak czy owak w Polsce nie ma ani tego ani tego![]()
Fotografując staraj się pokazać to czego bez Ciebie, nikt by nie zobaczył - Robert Bresson
__________________________________________________ ____________________________
www.facebook.com/pokornieckifotografia
Ostatnio edytowane przez crasta ; 27-08-2014 o 12:58
moje zdjęcia głownie lotnictwo:
http://kcfoto.pl/
No tak to niestety często wygląda. Mi wykręciło się jedno z maleńkich łożysk w pierścieniu statywowym od 400/2.8L IS. Po przejżeniu internetu okazało sie że serwis nie wymienia pojedyńczych łożysk, a cały zestaw za około 800 euro. Na szczęście udało mi się znaleźć namiar na sklep z pasującymi łożyskami (2.50 euro za sztuke) i instrukcją jak to zrobić.
Przy samym szkle bym jednak nie grzebał.
R6 5DIII 17-40/4 35/1.4LII 50STM 85/1.2II 135/2 200/2.8II 400/2.8IS TC1.4III
https://500px.com/mkkaczy
michpok nawet jeśli to wymienisz to prawdopodobnie będzie potrzebna kalibracja szkła. Właśnie przerabiam kalibrację 50mm/1.4 w CSI w Warszawie i nie jest to takie proste jak ogólnie się ludziom wydaje - zrobię zdjęcie focus charta, wprowadzę korektę mikrokalibracji w body i będzie działać dobrze. Niestety nie. Naprawy często wiążą się z ponownym ustawieniem sprzętu do wzorca. Nie globalnie, ale na różnych odległościach itd.
Obiektyw to wbrew pozorom skomplikowana konstrukcja. Tam jest trylion mikro-śrubek, możesz coś przegrzać podczas lutowania, złamać, przestawić itd.
Osobiście nie brałbym się za to![]()
Miłego dniamoja www
Fotografując staraj się pokazać to czego bez Ciebie, nikt by nie zobaczył - Robert Bresson
__________________________________________________ ____________________________
www.facebook.com/pokornieckifotografia
Tutaj masz za 42$
Lens Accessories Free Shipping Canon 50mm F1 4 Lens Motor Assembly Ensure Good | eBay
Weź od razu z silnikiem i nie kombinuj - wcześniej czy później i tak do wymiany. Przy intensywnym użytkowaniu już po kilku latach słabnie jego prędkość.
Po za tym dość duże luzy się robią i płaszczyzna ostrości nie zawsze jest równoległa do matrycy.
Nie oszukujmy się to sprzęt amatorski dla pasjonatów, ale po kilku latach intensywnego użytkowania silnik się wymienia. Po następnych latach już nie warto wymieniać silnika, bo oprócz jego to jeszcze i prowadnice się rozszerzają i luzują. I kupuje się po prostu nową sztukę, albo 1.2 i ma nadzieję że dłużej będzie działał jak nowy. Ja swojego 1.4 kilka razy rozbierałem, reanimowałem.
Co do kalibracji w tym szkle nic nie trzeba kalibrować, moduł soczewek to jeden blok i w nim nie trzeba nic grzebać.