A ten "analog" to który konkretnie?
A ten "analog" to który konkretnie?
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
W zasadzie trzeba by porównywać np. :
- pliku z aparatu cyfrowego i wydruk na drukarce
- zdjęciem o tych samych rozmiarach
czyli ten "analog" to klisza (lub film) + papier foto.
Sam jestem ciekaw jakie.
Może zoomi wie
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 24-08-2014 o 08:35
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
nawet budżetowa Portra...
Nie wiem, dawno minęły czasy gdy spędzałem noce w łazience przy powiększalniku. Nie mam też sprzętu.
Ale chętnie bym porównał wydruk z 5D3 np. 30cm x 40cm ze zdjęciem o tym samym rozmiarze, tego samego ujęcia, z jakiegoś analogowego aparatu (dobry obiektyw, najlepiej ten sam co w 5D3 o ile to jest możliwe) i dobrego (nie wiem jakie jeszcze są) filmu.
Nie dałbym głowę że zdjęcie będzie lepsze.
I w ogóle co to znaczy lepsze ?
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 25-08-2014 o 01:56
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
lepsze to oczywiście pojęcie względne, naturalniejsza skóra z analoga to właśnie to lepsze do czego daleko cyfrówkom
muszę kiedyś odpiąć 85L od 5d3 i poszukać 50E który gdzieś jeszcze mam![]()
Testów trochę w sieci jest, ten jest ciekawy:
http://static.timparkin.co.uk/static...t-2/large.html
Portrety, akty itd. to nie "moja bajka".
Ale byłem na kilku wystawach, (digital) i ... chyba nie masz racji.
Prawdą jest natomiast że jeśli masz opanowany warsztat "studio" to prawie całą resztę w analogu załatwia film.
W erze digital musisz natomiast być też bardzo dobry w PS, ..... ale masz znacznie większe możliwości.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 25-08-2014 o 10:18
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
miałem taki strasznie duże pliki produkował, szybki komputer z celeronem się nie wyrabiał, pchnąłem na allegro, kupiłem C1200 z tamronem i wszystko śmiga jak złoto![]()
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
Mistrzu od analogów, a mógłbyś wyrazić swoją opinię co do aparatu Sigma dp2 Quattro określonego przez jednego z klientów internetowego sklepu B&H mianem "Medium Format Camera in your hand."?
Sigma dp2 Quattro Full Size Sample Photos
Jest tam akurat jedno zdjęcie portretowe. Czy dużo jeszcze brakuje temu aparatowi i generalnie matrycy wykonanej w technologii Foveon X3 CMOS do osiągnięcia poziomu fotografii analogowej czyli zatrzymania tego "efektu 3D danej chwili" na zdjęciu?