Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Wątek: Jakie ustawienia do zdjęć nocnych

  1. #1
    Początki nałogu Awatar wojtek_j
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    352

    Domyślnie Jakie ustawienia do zdjęć nocnych

    Chcę zadać kolejne pytanie bo mam mały problem.Za każdym razem gdy chcę zrobić zdjęcie w nocy to wychodzi pożółkłe wiem że to chyba balansem bieli trzeba się bawić ( dużo prób ale wciąż jest żółty kolor) ale może ktoś mi powie jak ustawić by wyelminować żółty kolor.Bardzo mi się podobają zdjęcia nocne gdzie widać gwiazdy,miasto z wysoka lecz nie wiem jak mam ustawić do tego aparat no może jak go dobrze ustawić.Mam Canona 350d.Dziękuję za odpowiedż.

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Jac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    W-wa/Bielany
    Posty
    4 813

    Domyślnie

    ustaw WB na auto, zdjecia rob w raw i pozniej przy wywolywaniu w DPP ustaw balans bieli taki jaki ci odpowiada, i po klopocie.

  3. #3
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 202

    Domyślnie

    1. zdjec nocych "jak sama nazwa wskazuje", nie wykonuje sie w nocy tylko poznym wieczorem
    2. balans bieli na indascent (zarowka)
    3. a jeszcze lepiej filtr konwersyjny. 80A (KB15) albo jeszcze lepiej KB20. pokonuje najgorsze zarowki a wrecz lampy uliczne
    www albo tez flickr

  4. #4
    Bywalec
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    157

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    1. zdjec nocych "jak sama nazwa wskazuje", nie wykonuje sie w nocy tylko poznym wieczorem
    2. balans bieli na indascent (zarowka)
    3. a jeszcze lepiej filtr konwersyjny. 80A (KB15) albo jeszcze lepiej KB20. pokonuje najgorsze zarowki a wrecz lampy uliczne
    Ok. Przy lampach sodowych , ale jeżeli mamy oświetlenie rtęciowe to filtr Wratten CC20. Przy mieszanym oswietleniu na ulicach lampy sodowe /oranz/, rtęciowe/ zielone/, wolę robić w BW albo ściągam potem nasycenie.
    MOŻE MI SIĘ CHCEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. #5
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 202

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Theoo
    Ok. Przy lampach sodowych , ale jeżeli mamy oświetlenie rtęciowe to filtr Wratten CC20.
    ale oprocz niebieskiego konwersa, nie sam z siebie? jesli dobrze kojarze chodzi Ci o korekcje magenty?

    Cytat Zamieszczone przez Theoo
    Przy mieszanym oswietleniu na ulicach lampy sodowe /oranz/, rtęciowe/ zielone/, wolę robić w BW albo ściągam potem nasycenie.
    warto robic takie zdjecia w kolorze, bo mieszane barwy zrodel swiatla potrafia robic swietne efekty. dosc dobrze sprawdza sie w takiej sytuacji WB 4000K (na swiatlo ksiezyca) - pozostawia zolc/zielen lamp, ale nie sa one zbyt mocne

    tyle z moich doswiadczen. choc ostatnio malo robie takich zdjec
    www albo tez flickr

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar kami74
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Piaseczno
    Wiek
    50
    Posty
    1 492

    Domyślnie

    Ustaw sobie WB na "szarą kartę" w danym oświetleniu i po sprawie. Ewentualnie skoryguj na tym wykresiku poczwórnym jak coś nadal bedzie nie tak
    5DII 24105f4L S7030045,6APODG 501.8II 430EX wyposażona w ponton VS600R
    MOJE PSTRYKI NA CB& GALERIA NETOWA

    później, późnym popołudniem, gdy cienie będą dłuższe i smutniejsze niż są..

  7. #7
    Początki nałogu Awatar wojtek_j
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    352

    Domyślnie

    A możesz mi wytłumaczyć dokładniej?WB to znaczy zdjęcia czarno białe tak?A szara karta to co to?

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wojtek_j
    WB to znaczy zdjęcia czarno białe tak? A szara karta to co to?
    WB to balans bieli. Szara karta to kartka w kolorze szarym. Dokładnie szara a nie z zafarbem jakimś.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  9. #9
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 202

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piast9
    WB to balans bieli. Szara karta to kartka w kolorze szarym. Dokładnie szara a nie z zafarbem jakimś.
    czegos nie rozumiem
    szara karta sluzy do referencyjnego zmierzenia ekspozycji. to czy bedzie szara i ile w niej jest szarosci w szarosci to rzecz tak naprawde kompletnie niewazna, byle tylko w danych warunkach oswietleniowych gwarantowala odbicie swiatla na poziomie tych 18%. prawdziwie szary szary jest stosunkowo najbardziej uniwersalny, ale jak bedzie zoltawo-szary, czy zielonkawo-szary to w praktyce i tak ujdzie w wiekszosci przypadkow, o ile zafarb nie zrobi roznicy odbicia swiatla na poziomie przekraczajacym 1/3EV i oszuka swiatlomierz. lekki zafarb nie jest w stanie tego zrobic


    natomiast do ustawiania balansu bieli sluzy, o dziwo jak sama nazwa wskazuje (i tu bez zartow ) kartka biala. o bialosci mozliwie najbielszej z bialych, a wiec bez zafarbu. nie jest wazne jak jasna bedzie ta biel (moze byc lekko szara), byle byla idealnie neutralna barwnie tzn. odbicie przez nia skladowych swiatla: czerwonej, zielonej i niebieskiej bylo jednakowe.

    ale dla optymalnego ustawienia WB wskazana jest mozliwie najjasniejsza kartka naswietlona w taki sposob, by nie przeswietlic. wtedy ewentualne roznice miedzy kanalami RGB sa najwieksze (matryce maja najwieksza selektywnosc w jasnych partiach obrazu) a wiec korekta WB dokladniejsza.

    oczywiscie, szara karta 18% przeswietlona 2,5 dzialki jest biala dlatego od biedy ujdzie i do tego zadania. ale tak stricte formalnie, to nie do korekty WB szara karta sluzy



    tego powyzej nie nalezy traktowac zbyt serio. mozna tez napisac do mnie, ze jestem glupi i pisze brednie
    www albo tez flickr

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    szara karta sluzy do referencyjnego zmierzenia ekspozycji. to czy bedzie szara i ile w niej jest szarosci w szarosci to rzecz tak naprawde kompletnie niewazna, byle tylko w danych warunkach oswietleniowych gwarantowala odbicie swiatla na poziomie tych 18%.
    Karta nie-szara będzie odbijać różnie światło o różnych barwach i już ekspozycję ustawianą na taką kartę będziesz miał różną w zależności choćby od temperatury barwowej światła.


    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    ale dla optymalnego ustawienia WB wskazana jest mozliwie najjasniejsza kartka naswietlona w taki sposob, by nie przeswietlic.
    Poprawka - do ustawienia WB wkazana jest jakakolwiek kartka która tak samo odbije R, G i B. A z szarą kartą łatwiej uzyskać brak przepałów. Nie ma potrzeby moim zdaniem, aby była jak najjaśniejsza.

    Ktoś wysuwał również teorie na mniejszego łapania zafarbów od pobliskich kolorowych obiektów na szarej karcie, w porównaniu do białej, ale to mnie akurat nie przekonuje.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •