Ponieważ jestem raczej zielony w ww temacie proszę o radę w jakie programy się zaopatrzeć.
Ponieważ jestem raczej zielony w ww temacie proszę o radę w jakie programy się zaopatrzeć.
Wszystko zależy od tego co zamierzasz za pomocą oprogramowania robić z fotami , oraz ile kasy chcesz wydać .
Na poczatek radze zaczac prosto - od softa zalaczonego do aparatu. Jak dojdziesz co cie w nim boli to sobie dorobisz lub zmienisz.
Jaki masz sprzet i ile doswiadczenia?
Zaczynalem DRUHEM...teraz tez mam plastikowy aparat.:rolleyes:
Na poczatek dla mnie zupełnie wystarcza Adobe Elements 2 dołączone do puszki , do tego Raw Shooter Essential , do przegladania Infran lub Picasa. Wszystko za darmo. Ale ja totalny amator jestem.
300D + kit + 50/1,8 + sigma 70-300 APO DG Macro
Do przeglądania zdjęć używam programu FastStone Image Viewer. do użytku niekomercyjnego jest darmowy. W najnowszej wersji potrafi wyświetlać RAWy. W trybie pełnoekranowym po zbliżeniu myszki do krawędzi ekranu pojawiają się różne okienka w którch można zobaczyć zawartość EXIFa, skorygować zdjęcie itp. Po naciśnięciu lewego klawisza myszy wskazany fragment zdjęcia jest powiększany. Używając wtedy strzałek można przechodzić między różnymi zdjęciami mając powiększony ten sam fragment. Dla mnie są to bardzo przydatne własności.
Fast stone to b dobra przeglądarka.Również polecam
Faststone jest straszliwie powolny...
650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0
Obrobka - Photoshop CS/Elements
Przegladarka - ACDSee
W tej chwili ze sprzętu mam Canona 300 a przymierzam się do 350 D.Chce w pierwszym rzędzie kupić coś małego do kieszeni.Zastanawiam się nad Sony DSC T9.Co do ilości kasy na oprogramowanie to jako amator i dla zabawy wolałbym jej nie wydawać.Wiem że jest dużo dobrego i bezpłatnego softu.A czy się różni Photoshop CE od CS
Ostatnio edytowane przez kgolebiowski ; 28-03-2006 o 10:48