tak i nie. moga ci cienie wpadac w magente a swiatla w zielen. albo pojedyncze skladowe barwne sa kopniete i np. czerwien skwaszona (zielona) a niebieski wpadajacy w fioletowy...
to tez
przez 3,5 roku nie zauwazylem
taki jest, kiedy sie foci z dziennym balansem bieli (5000K) w srodku letniego slonecznego dnia, kiedy tak naprawde temperature barwna trzeba kopnac do 5600K, zeby rejestrowane kolory przypominaly to co oko widzi...
nie ma czegos takiego jak czulosc skladowych barwnych przy ustawieniu balansu bieli. jest wrazliwosc skladowych RGB. potem jest balans bieli i cala reszta przetwarzania matrycy. i bez ustalenia o czym mowimy w tym drugim przypadku dyskusja o kolorach nie ma sensu.
a nawet ustalajac warunki brzegowe (np. RAW, DPP, profil Camera Neutral, zdjecie przy kontrolowanym oswietleniu calej sceny) nadal pozostaja czynniki majace wplyw na docelowe kolory: transmisja kolorow przez obiektyw (a tu sa zauwazalne duze roznice!), ewentualne uzyte filtry (nawet neutralne) czy docelowy ekran, na ktorym zdjecie jest wyswietlane.