Powinienem napisac, starsze, szerokokątne. Panie kolego czepialski, przepraszam
Te moje próbowałem i już Ci piszę jak sprawa wygląda
50 i 85 po przymnkięciu do 2.8 stają się całkiem nienajgorsze na rogach, a 50 przy 5.6 to już żyleta. Przy tele rogi są mało istotne, ale i tu jest nieźle. Ale mimo to liczę, że Canon wprowadzi nową wersję pięcdziesiątki, na pewno ją zakupię.
Natomiast 28mm 1.8 jest nieuzywalne na rogach w całym zakresie, przynajmniej według optycznych. Ja nie testowałem tego szkła, ale ogólna zasada jest prosta, konstrukcje szerokokątne projektowane za czasów analagowych nie radzą sobie w rogach napakowanych pikselami matryc pełnoklatkowych, nie ma co na ten temat dyskutowac. Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, ale kiedys czytałem, że film w lepszy sposób akceptował światło które nie padało pod kątem prostym, matryce gorzej sobie z tym radzą, stąd i konstrukcje obiektywów musiały się zmienic, i te leciwe konstrukcje z ubiegłego wieku po prostu przegrywają. Posiadałem wcześniej 30/2 i też było słabiutko. Obecna Tokina też słabiutko (choc akurat na 28mm najlepiej z całego zakresu). Jeszcze trochę nią pofotagrafuje i zapewne zmienię na nową wersję EF 28/2.8, chyba, że na Zeissa mnie będzie stac, to Tokinka zostanie do niezobowiązującej reporterki i streeta.
28mm f4
https://farm6.staticflickr.com/5344/...4f1a398d_o.jpg
no przecież to jest jakieś błoto.
Oczywiście są zastosowania do których ten obiektyw może się nadac na pełnej klatce. Dla mnie jest to jednak bubel.
Gdybym miał APS-C to zapewne ten obiektyw leżałby u mnie w torbie, cho niewykluczone, że byłby to nawet starszy 28mm 2.8, które chodzą po 700pln.