Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Wątek: Wymiana kita 18-55 na C 24-105 bądź T 17-50 i pytanie nt. 1100D

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie Odp: Wymiana kita 18-55 na C 24-105 bądź T 17-50 i pytanie nt. 1100D

    Bierz Tamrona i nie słuchaj teraz tych, co Ci "trują" o zaletach 24-105 na cropie, bo... ich nie ma!

    Wady tylko, bo nie dość, że zakres nieciekawy, to jeszcze zapomina się o f/4,
    które to na cropie... niekoniecznie równa się f/4.

    No a jak będziesz zmieniał na FF, to sprzedasz razem z body (lub osobno) i tyle.


    Cytat Zamieszczone przez Ernest_DLRS Zobacz posta
    ...Jednak mimo wszystko, uniwersalny all-around do cropa jak dla mnie - Sigma 17-50os zwycięża. Jasne, ostre szkło ze stabilizacją z właściwym pod apsc zakresem. Po co kombinować?...
    O właśnie!!!

    Tylko że Tamron nieco tańszym jest od Sigmy, a ten argument ważny dla niektórych jest



    Cytat Zamieszczone przez RobertON Zobacz posta
    Przysłona to nie wszystko...
    No, kolego - może dla Ciebie
    Ostatnio edytowane przez dziobolek ; 21-06-2014 o 22:05
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

  2. #2

    Domyślnie Odp: Wymiana kita 18-55 na C 24-105 bądź T 17-50 i pytanie nt. 1100D

    Cytat Zamieszczone przez dziobolek Zobacz posta
    Bierz Tamrona i nie słuchaj teraz tych, co Ci "trują" o zaletach 24-105 na cropie, bo... ich nie ma!

    Wady tylko, bo nie dość, że zakres nieciekawy, to jeszcze zapomina się o f/4,
    które to na cropie... niekoniecznie równa się f/4.

    No a jak będziesz zmieniał na FF, to sprzedasz razem z body (lub osobno) i tyle.




    O właśnie!!!

    Tylko że Tamron nieco tańszym jest od Sigmy, a ten argument ważny dla niektórych jest





    No, kolego - może dla Ciebie
    Światło to podstawa. No chyba, że ktoś robi krajobrazy w dobrym świetle. Wtedy może mieć obiektyw zaczynający się od f/4,0, bo i tak pewnie przymyka do 5,6÷6,3 gdzie rozdzielczość powinna być najlepsza.
    Widziałem już posty o świadomym fotografowaniu na f/4,0 w Canonie 70-200. Ale jak o 2,8 można tylko pomarzyć to trzeba urabiać takie mongolskie teorie.

    Co do ceny Sigmy i Tamrona, to Sigma jest teraz minimalnie tańsza. Mowa oczywiście o wersjach tych obiektywów ze stabilizacją. Tak samo trzeba wybierać Sigmę jak i Tamrona żeby trafić na dobrą sztukę. Na plus w przypadku Tamrona przemawia serwis. Szybko i solidnie. Co do ostrości, czy pracy AF, to im lepsza pucha, tym liczba pomyłek jest mniejsza. I jest to regułą w przypadku S i T.

    Dla mnie teraz obiektyw 24-70/2,8 byłby idealny.
    Jak potrzebujemy szerokiego kąta, to najlepiej podpiąć Tokinę 11-16/2,8. Czasami żałuję, że ja sprzedałem . Ale rozglądam się za jakimś efekciarskim fishem.

    Niestety tak już jest, że na początku zabawy w foto szukamy uniwersalnych obiektywów. Może być duży i ciężki. Byle tylko miał ogniskową 16-300 i był dodatkowo makro. Nie lubimy nosić kilku szkieł w torbie. No i matryca się brudzi podczas przepinania szkieł. A światło jakieś tam zawsze jest, jak nie 4,5 to 6,3 . A i musi być oczywiście tani w klasie L - najlepiej za darmo.
    Ostatnio edytowane przez michael_key ; 24-06-2014 o 20:12 Powód: porządkowanie - automatyczny kolejny post
    C eos 6D | T 24-70/2,8 VC USD; C 70-200/2,8 L USM; C TCx1,4II | YN-568EX
    www.cobalt.fr.pl

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •