Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Wątek: 20mm f2.8 USM vs 24mm f2.8 IS USM a może 24-105 f4 L IS USM

  1. #11
    Początki nałogu Awatar eleroo
    Dołączył
    Jun 2014
    Posty
    339

    Domyślnie Odp: 20mm f2.8 USM vs 24mm f2.8 IS USM a może 24-105 f4 L IS USM

    Już jest rano

    Dzięki za uwagi. Jasne, że poczekam Ciekawi mnie, czy ktoś w ogóle próbował używać tego szkła na filmie.

    --- Kolejny post ---

    Już jest rano

    Dzięki za uwagi. Jasne, że poczekam Ciekawi mnie, czy ktoś w ogóle próbował używać tego szkła na filmie.

  2. #12
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2010
    Miasto
    Poznań, WLKP
    Posty
    2 290

    Domyślnie Odp: 20mm f2.8 USM vs 24mm f2.8 IS USM a może 24-105 f4 L IS USM

    Do analoga nie bierz takiego ciemnego szkła.
    Co do 20 to go nie znam.
    Bedac na Twoim miejscu zastanawiałbym się nad 28/1.8 lub 24/2.8is. Ale ideałem byłby 16-35/2.8 :-)

    --- Kolejny post ---

    Do analoga nie bierz takiego ciemnego szkła.
    Co do 20 to go nie znam.
    Bedac na Twoim miejscu zastanawiałbym się nad 28/1.8 lub 24/2.8is. Ale ideałem byłby 16-35/2.8 :-)

  3. #13
    dawniej jas_rambo
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    116

    Domyślnie Odp: 20mm f2.8 USM vs 24mm f2.8 IS USM a może 24-105 f4 L IS USM

    Cytat Zamieszczone przez eleroo Zobacz posta
    Napisałam też, że szkła będą pracowały głównie na filmach (nie kręciły filmy). Fakt, nie dodałam, że małoobrazkowych.
    [...]
    No, już wyjaśniłam, że filmów kręcić nie zamierzam.
    Fakt dość istotny, stąd mój błąd w odpowiedzi Teraz wszyscy kręcą filmy, więc nawet nie przeszła mi przez myśl fotografia analogowa.

    Cytat Zamieszczone przez eleroo Zobacz posta
    Ma, o ile jest lepsza optycznie od stałki nieelki Potrzebuję szkła głównie na film, mam kilka stałek, a nic 'do wszystkiego'. 24mm mam w Tamronie i o ile stałka 24mm nie byłaby wyraźnie lepsza od tego Tamrona, a elka byłaby lepsza od stałki - rozważam zakup ciemniejszej elki, bo jest raptem ciut droższa. Do kropa mam fajne uniwersalne szkło, ale niestety z filmem nieużywalne.
    Hmm moim zdaniem stałka będzie zawsze lepsza optycznie niż zoom... (wiadomo, że nie w porównaniu obiektywów w skrajnościach cenowych).

    Cytat Zamieszczone przez eleroo Zobacz posta
    Nie chce być niegrzeczna, ale wszystkich nowych traktujecie tu jak idiotów?
    Wybacz, po prostu nie doprecyzowałaś swojej wypowiedzi, a bez tych istotnych informacji nie mogłem odpowiedzieć Ci inaczej


    Jeśli chodzi o 20mm f2.8 USM (bo tylko z tym miałem do czynienia z wymienionych przez Ciebie w tytule tematu) to jak dla mnie świetny obiektyw. Cały czas używam z cyfrą APS-H (1D), używałem też przez chwilę na analogu ale było dla mnie za szeroko.
    Co prawda zdarzają się aberracje ale ich usunięcie to jedno kliknięcie w PS, winietowanie tragiczne nie jest a poza tym jak dla mnie dodaje charakteru. Obiektyw porządnie zbudowany, szybki autofokus, nie kręci "mordką" bo ustawia ostrość wewnątrz. Jak dla mnie optycznie jest bardzo OK

  4. #14
    Coś już napisał
    Dołączył
    Mar 2013
    Miasto
    Kraków
    Posty
    94

    Domyślnie Odp: 20mm f2.8 USM vs 24mm f2.8 IS USM a może 24-105 f4 L IS USM

    Cytat Zamieszczone przez Ligo Zobacz posta
    Wiem, aczkolwiek naczytałam się o stabilizacji różnych rzeczy, testowałam też osobiście i mi wynikło, ze można nieco wydłużyć czasy (nawet ponoć o 3ev - nie mam jak zmierzyć sama), co za tym idzie na f4 ze stabilizacją przy tym samym ISO jestem w stanie uzyskać nieporuszone zdjęcie tak samo jak przy f2.8 bez stabilizacji. Celowo wspomniałam o pominięciu głębi ostrości, bo wiadomo, że będzie inna.
    W teorii tak... ale stabilizacja ruchu obiektu nie zatrzyma, a to robi różnicę.

  5. #15
    Początki nałogu Awatar eleroo
    Dołączył
    Jun 2014
    Posty
    339

    Domyślnie Odp: 20mm f2.8 USM vs 24mm f2.8 IS USM a może 24-105 f4 L IS USM

    Dzięki za odzew.

    No racja z tą stabilizacją, choć w sumie mi to nie robi, bo 99,9% moich zdjęć to ujęcia statyczne. Ta elka ponoć ma jakieś wspomaganie stabilizacji w postaci automatycznego wykrywania celowego panoramowania, ale nie mam pojęcia jak to działa w praktyce. Chyba jednak wezmę to 24mm. Będzie akurat. 20mm to chyba ciut za szeroko, żeby to mieć podpięte 'na stałe', no i ta dwudziestka wielgachna jest. Z ta elą to chyba trochę zadziałała 'magia elki', haha. Ale rzeczywiście, jeśli zoom i teoretycznie high-endowej klasy jest w cenie małej stałki, to pewnie jakością optyczną nie wybija sie ponad nią. Nie wiem właśnie czego wynikiem jest cena, czy bardziej tego f4, czy niezbyt super-hiper optyki.

    --- Kolejny post ---

    Dzięki za odzew.

    No racja z tą stabilizacją, choć w sumie mi to nie robi, bo 99,9% moich zdjęć to ujęcia statyczne. Ta elka ponoć ma jakieś wspomaganie stabilizacji w postaci automatycznego wykrywania celowego panoramowania, ale nie mam pojęcia jak to działa w praktyce. Chyba jednak wezmę to 24mm. Będzie akurat. 20mm to chyba ciut za szeroko, żeby to mieć podpięte 'na stałe', no i ta dwudziestka wielgachna jest. Z ta elą to chyba trochę zadziałała 'magia elki', haha. Ale rzeczywiście, jeśli zoom i teoretycznie high-endowej klasy jest w cenie małej stałki, to pewnie jakością optyczną nie wybija sie ponad nią. Nie wiem właśnie czego wynikiem jest cena, czy bardziej tego f4, czy niezbyt super-hiper optyki.

  6. #16
    dawniej jas_rambo
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    116

    Domyślnie Odp: 20mm f2.8 USM vs 24mm f2.8 IS USM a może 24-105 f4 L IS USM

    Cytat Zamieszczone przez eleroo Zobacz posta
    Chyba jednak wezmę to 24mm. Będzie akurat. 20mm to chyba ciut za szeroko, żeby to mieć podpięte 'na stałe', no i ta dwudziestka wielgachna jest. Z ta elą to chyba trochę zadziałała 'magia elki', haha. Ale rzeczywiście, jeśli zoom i teoretycznie high-endowej klasy jest w cenie małej stałki, to pewnie jakością optyczną nie wybija sie ponad nią. Nie wiem właśnie czego wynikiem jest cena, czy bardziej tego f4, czy niezbyt super-hiper optyki.
    Na pełnej klatce 24 to bardzo spoko ogniskowa, sam zamieniłem 35mm właśnie na 24mm.

    A skąd cena to wiadomo - czerwony pasek wokół i 'L' na kartonie

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez eleroo Zobacz posta
    Chyba jednak wezmę to 24mm. Będzie akurat. 20mm to chyba ciut za szeroko, żeby to mieć podpięte 'na stałe', no i ta dwudziestka wielgachna jest. Z ta elą to chyba trochę zadziałała 'magia elki', haha. Ale rzeczywiście, jeśli zoom i teoretycznie high-endowej klasy jest w cenie małej stałki, to pewnie jakością optyczną nie wybija sie ponad nią. Nie wiem właśnie czego wynikiem jest cena, czy bardziej tego f4, czy niezbyt super-hiper optyki.
    Na pełnej klatce 24 to bardzo spoko ogniskowa, sam zamieniłem 35mm właśnie na 24mm.

    A skąd cena to wiadomo - czerwony pasek wokół i 'L' na kartonie

  7. #17
    Uzależniony Awatar PoulN
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    771

    Domyślnie Odp: 20mm f2.8 USM vs 24mm f2.8 IS USM a może 24-105 f4 L IS USM

    film tj. analog miałem na myśli...

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •