Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Wątek: 20mm f2.8 USM vs 24mm f2.8 IS USM a może 24-105 f4 L IS USM

Mieszany widok

  1. #1
    Początki nałogu Awatar eleroo
    Dołączył
    Jun 2014
    Posty
    339

    Domyślnie 20mm f2.8 USM vs 24mm f2.8 IS USM a może 24-105 f4 L IS USM

    Hej, jestem tu nowa i chciałabym się przywitać uśmiechem

    Bardzo proszę posiadaczy wyżej wymienionych szkiełek o minirecenzje tychże. Chodzi mi głównie o zniekształcenia i winietowanie, info na temat aberracji tez się przyda. One rzeczywiście sa takie beznadziejne na brzegach z ostrością? Bardziej beznadziejne niż Tamron 10-24 (żylety nie ma, ale do masakry jeszcze daleko)? Wypowiedzi pełnoklatkowców mile widziane, bo szkiełka będą pracować głównie na filmach, czasem z 60d, czasem z 400d.

    Co do 24-105... No właśnie, raptem trzy stówki droższe i bardziej uniwersalne, ale ciemne. Ma stabilizację. F4 ze stabilizacją, to prawie jak 2.8 bez (pomijając głębię), prawda? Jak to wygląda optycznie? Elka niestałka, będzie lepsza niż stałka nieelka? Czy ktoś wie jak to szkło współpracuje z filmami?

  2. #2
    dawniej jas_rambo
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    116

    Domyślnie Odp: 20mm f2.8 USM vs 24mm f2.8 IS USM a może 24-105 f4 L IS USM

    Testy wszystkich szkieł znajdziesz na optyczne.pl, gdzie wszystkie rzeczy o których potrzebujesz informacji (abberacje, winietowanie etc) są świetnie opisane.

    Cytat Zamieszczone przez eleroo Zobacz posta
    Wypowiedzi pełnoklatkowców mile widziane, bo szkiełka będą pracować głównie na filmach, czasem z 60d, czasem z 400d.
    Oba modele które wymieniłaś to crop, więc.. po co Ci wypowiedzi pełnoklatkowców?

    Cytat Zamieszczone przez eleroo Zobacz posta
    F4 ze stabilizacją, to prawie jak 2.8 bez (pomijając głębię), prawda? Jak to wygląda optycznie?
    Yyyy? Co ma przysłona do stablizacji?
    2.8 a 4 to spora różnica.

    Cytat Zamieszczone przez eleroo Zobacz posta
    Elka niestałka, będzie lepsza niż stałka nieelka? Czy ktoś wie jak to szkło współpracuje z filmami?
    Pytanie czy potrzebujesz jasnej stałki czy ciemnego zooma, L'ka nie ma nic do rzeczy.

    Przy filmowaniu stabilizacja będzie przydatną sprawą. Zoom może jest i praktyczniejszy, ale stałkę łatwiej kontrolować podczas filmowania. Pracując na stałkach uczysz się też konkretnych ogniskowych, pola widzenia, perspektywy - stałka jest bardziej wymagająca i zmusza do myślenia nad kadrem, bo nie ma możliwości zoomowania.

    Stałki 20mm i 24mm na cropie dadzą ekwiwalent ogniskowej zbliżonej do 35mm czyli klasyki w kinematografii.

    --- Kolejny post ---

    Testy wszystkich szkieł znajdziesz na optyczne.pl, gdzie wszystkie rzeczy o których potrzebujesz informacji (abberacje, winietowanie etc) są świetnie opisane.

    Cytat Zamieszczone przez eleroo Zobacz posta
    Wypowiedzi pełnoklatkowców mile widziane, bo szkiełka będą pracować głównie na filmach, czasem z 60d, czasem z 400d.
    Oba modele które wymieniłaś to crop, więc.. po co Ci wypowiedzi pełnoklatkowców?

    Cytat Zamieszczone przez eleroo Zobacz posta
    F4 ze stabilizacją, to prawie jak 2.8 bez (pomijając głębię), prawda? Jak to wygląda optycznie?
    Yyyy? Co ma przysłona do stablizacji?
    2.8 a 4 to spora różnica.

    Cytat Zamieszczone przez eleroo Zobacz posta
    Elka niestałka, będzie lepsza niż stałka nieelka? Czy ktoś wie jak to szkło współpracuje z filmami?
    Pytanie czy potrzebujesz jasnej stałki czy ciemnego zooma, L'ka nie ma nic do rzeczy.

    Przy filmowaniu stabilizacja będzie przydatną sprawą. Zoom może jest i praktyczniejszy, ale stałkę łatwiej kontrolować podczas filmowania. Pracując na stałkach uczysz się też konkretnych ogniskowych, pola widzenia, perspektywy - stałka jest bardziej wymagająca i zmusza do myślenia nad kadrem, bo nie ma możliwości zoomowania.

    Stałki 20mm i 24mm na cropie dadzą ekwiwalent ogniskowej zbliżonej do 35mm czyli klasyki w kinematografii.

  3. #3
    Początki nałogu Awatar eleroo
    Dołączył
    Jun 2014
    Posty
    339

    Domyślnie Odp: 20mm f2.8 USM vs 24mm f2.8 IS USM a może 24-105 f4 L IS USM

    Cytat Zamieszczone przez jas_rambo Zobacz posta
    Testy wszystkich szkieł znajdziesz na optyczne.pl, gdzie wszystkie rzeczy o których potrzebujesz informacji (abberacje, winietowanie etc) są świetnie opisane.
    Byłam, czytałam, wyniki znam, teraz zapragnęłam opinii uzytkowników, którzy tych szkieł używali/używają. Co do optycznych zresztą, no... powiedzmy, że nie do końca im ufam


    Oba modele które wymieniłaś to crop, więc.. po co Ci wypowiedzi pełnoklatkowców?
    Napisałam też, że szkła będą pracowały głównie na filmach (nie kręciły filmy). Fakt, nie dodałam, że małoobrazkowych.


    Yyyy? Co ma przysłona do stablizacji?
    2.8 a 4 to spora różnica.
    Wiem, aczkolwiek naczytałam się o stabilizacji różnych rzeczy, testowałam też osobiście i mi wynikło, ze można nieco wydłużyć czasy (nawet ponoć o 3ev - nie mam jak zmierzyć sama), co za tym idzie na f4 ze stabilizacją przy tym samym ISO jestem w stanie uzyskać nieporuszone zdjęcie tak samo jak przy f2.8 bez stabilizacji. Celowo wspomniałam o pominięciu głębi ostrości, bo wiadomo, że będzie inna.


    Pytanie czy potrzebujesz jasnej stałki czy ciemnego zooma, L'ka nie ma nic do rzeczy.
    Ma, o ile jest lepsza optycznie od stałki nieelki Potrzebuję szkła głównie na film, mam kilka stałek, a nic 'do wszystkiego'. 24mm mam w Tamronie i o ile stałka 24mm nie byłaby wyraźnie lepsza od tego Tamrona, a elka byłaby lepsza od stałki - rozważam zakup ciemniejszej elki, bo jest raptem ciut droższa. Do kropa mam fajne uniwersalne szkło, ale niestety z filmem nieużywalne.

    Przy filmowaniu stabilizacja będzie przydatną sprawą. Zoom może jest i praktyczniejszy, ale stałkę łatwiej kontrolować podczas filmowania. Pracując na stałkach uczysz się też konkretnych ogniskowych, pola widzenia, perspektywy - stałka jest bardziej wymagająca i zmusza do myślenia nad kadrem, bo nie ma możliwości zoomowania.
    No, już wyjaśniłam, że filmów kręcić nie zamierzam.

    Stałki 20mm i 24mm na cropie dadzą ekwiwalent ogniskowej zbliżonej do 35mm czyli klasyki w kinematografii.
    Tak, odpowiednio 32 i 38,4mm. Wiem jak widzą obiektywy o takich ogniskowych, pytam o konkretne modele.

    Nie chce być niegrzeczna, ale wszystkich nowych traktujecie tu jak idiotów?

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez jas_rambo Zobacz posta
    Testy wszystkich szkieł znajdziesz na optyczne.pl, gdzie wszystkie rzeczy o których potrzebujesz informacji (abberacje, winietowanie etc) są świetnie opisane.
    Byłam, czytałam, wyniki znam, teraz zapragnęłam opinii uzytkowników, którzy tych szkieł używali/używają. Co do optycznych zresztą, no... powiedzmy, że nie do końca im ufam


    Oba modele które wymieniłaś to crop, więc.. po co Ci wypowiedzi pełnoklatkowców?
    Napisałam też, że szkła będą pracowały głównie na filmach (nie kręciły filmy). Fakt, nie dodałam, że małoobrazkowych.


    Yyyy? Co ma przysłona do stablizacji?
    2.8 a 4 to spora różnica.
    Wiem, aczkolwiek naczytałam się o stabilizacji różnych rzeczy, testowałam też osobiście i mi wynikło, ze można nieco wydłużyć czasy (nawet ponoć o 3ev - nie mam jak zmierzyć sama), co za tym idzie na f4 ze stabilizacją przy tym samym ISO jestem w stanie uzyskać nieporuszone zdjęcie tak samo jak przy f2.8 bez stabilizacji. Celowo wspomniałam o pominięciu głębi ostrości, bo wiadomo, że będzie inna.


    Pytanie czy potrzebujesz jasnej stałki czy ciemnego zooma, L'ka nie ma nic do rzeczy.
    Ma, o ile jest lepsza optycznie od stałki nieelki Potrzebuję szkła głównie na film, mam kilka stałek, a nic 'do wszystkiego'. 24mm mam w Tamronie i o ile stałka 24mm nie byłaby wyraźnie lepsza od tego Tamrona, a elka byłaby lepsza od stałki - rozważam zakup ciemniejszej elki, bo jest raptem ciut droższa. Do kropa mam fajne uniwersalne szkło, ale niestety z filmem nieużywalne.

    Przy filmowaniu stabilizacja będzie przydatną sprawą. Zoom może jest i praktyczniejszy, ale stałkę łatwiej kontrolować podczas filmowania. Pracując na stałkach uczysz się też konkretnych ogniskowych, pola widzenia, perspektywy - stałka jest bardziej wymagająca i zmusza do myślenia nad kadrem, bo nie ma możliwości zoomowania.
    No, już wyjaśniłam, że filmów kręcić nie zamierzam.

    Stałki 20mm i 24mm na cropie dadzą ekwiwalent ogniskowej zbliżonej do 35mm czyli klasyki w kinematografii.
    Tak, odpowiednio 32 i 38,4mm. Wiem jak widzą obiektywy o takich ogniskowych, pytam o konkretne modele.

    Nie chce być niegrzeczna, ale wszystkich nowych traktujecie tu jak idiotów?

  4. #4
    dawniej jas_rambo
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    116

    Domyślnie Odp: 20mm f2.8 USM vs 24mm f2.8 IS USM a może 24-105 f4 L IS USM

    Cytat Zamieszczone przez eleroo Zobacz posta
    Napisałam też, że szkła będą pracowały głównie na filmach (nie kręciły filmy). Fakt, nie dodałam, że małoobrazkowych.
    [...]
    No, już wyjaśniłam, że filmów kręcić nie zamierzam.
    Fakt dość istotny, stąd mój błąd w odpowiedzi Teraz wszyscy kręcą filmy, więc nawet nie przeszła mi przez myśl fotografia analogowa.

    Cytat Zamieszczone przez eleroo Zobacz posta
    Ma, o ile jest lepsza optycznie od stałki nieelki Potrzebuję szkła głównie na film, mam kilka stałek, a nic 'do wszystkiego'. 24mm mam w Tamronie i o ile stałka 24mm nie byłaby wyraźnie lepsza od tego Tamrona, a elka byłaby lepsza od stałki - rozważam zakup ciemniejszej elki, bo jest raptem ciut droższa. Do kropa mam fajne uniwersalne szkło, ale niestety z filmem nieużywalne.
    Hmm moim zdaniem stałka będzie zawsze lepsza optycznie niż zoom... (wiadomo, że nie w porównaniu obiektywów w skrajnościach cenowych).

    Cytat Zamieszczone przez eleroo Zobacz posta
    Nie chce być niegrzeczna, ale wszystkich nowych traktujecie tu jak idiotów?
    Wybacz, po prostu nie doprecyzowałaś swojej wypowiedzi, a bez tych istotnych informacji nie mogłem odpowiedzieć Ci inaczej


    Jeśli chodzi o 20mm f2.8 USM (bo tylko z tym miałem do czynienia z wymienionych przez Ciebie w tytule tematu) to jak dla mnie świetny obiektyw. Cały czas używam z cyfrą APS-H (1D), używałem też przez chwilę na analogu ale było dla mnie za szeroko.
    Co prawda zdarzają się aberracje ale ich usunięcie to jedno kliknięcie w PS, winietowanie tragiczne nie jest a poza tym jak dla mnie dodaje charakteru. Obiektyw porządnie zbudowany, szybki autofokus, nie kręci "mordką" bo ustawia ostrość wewnątrz. Jak dla mnie optycznie jest bardzo OK

  5. #5
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2012
    Miasto
    IL
    Posty
    387

    Domyślnie Odp: 20mm f2.8 USM vs 24mm f2.8 IS USM a może 24-105 f4 L IS USM

    Nie wszystkich. Tylko co drugiego...
    Również witam z uśmiechem.
    Czytałem Twego pierwszego posta. Szczerze mówiąc odniosłem wrażenie, że próbujesz nieco przekombinować. A wystarczyło dopisać "filmów 135" i wszystko byłoby jasne.
    Ale do rzeczy. Suche cyferki z Optycznych dotyczące tych szkieł znasz.
    Moim zdaniem nie pomogą Ci żadne minirecenzje użytkowników, choćby i w dużej ilości, bo każdy ma wyrobioną swoją opinię, a one niekoniecznie muszą być zbieżne.
    Przypatrz się dobrze samplom na flickr.com, pbase.com, czy pixelpeeper.com i sama ocenisz, czy rogi dobre i inne tam takie.

    --- Kolejny post ---

    Nie wszystkich. Tylko co drugiego...
    Również witam z uśmiechem.
    Czytałem Twego pierwszego posta. Szczerze mówiąc odniosłem wrażenie, że próbujesz nieco przekombinować. A wystarczyło dopisać "filmów 135" i wszystko byłoby jasne.
    Ale do rzeczy. Suche cyferki z Optycznych dotyczące tych szkieł znasz.
    Moim zdaniem nie pomogą Ci żadne minirecenzje użytkowników, choćby i w dużej ilości, bo każdy ma wyrobioną swoją opinię, a one niekoniecznie muszą być zbieżne.
    Przypatrz się dobrze samplom na flickr.com, pbase.com, czy pixelpeeper.com i sama ocenisz, czy rogi dobre i inne tam takie.

  6. #6
    Początki nałogu Awatar eleroo
    Dołączył
    Jun 2014
    Posty
    339

    Domyślnie Odp: 20mm f2.8 USM vs 24mm f2.8 IS USM a może 24-105 f4 L IS USM

    A może i racja... Dla mnie film to wciąż normalne medium i potem mi sie wydaje, że wszyscy tak sądzą... Dwa, że wciąż zapominam, że te nowe aparaty kręcą filmy, myją okna i wiedzą gdzie są

    O te rogi się najbardziej martwię. Tamron 10-24 na rogach na filmie (od 14mm używalny) zachowuje się przyzwoicie. Ale jest duży. 20mm też jest w sumie duże, ale jasne (co nie jest tak istotne, dużo bardziej mnie interesuje czy optycznie lepsze). 24mm jest małe, jasne i poręczne, więc tak chodzi już za mną od dłuzszego czasu, bo to dość szeroko bez drastycznych zniekształceń (co na filmie jest istotne). Prawie już go zamówiłam. No właśnie, bo zobaczyłam cenę tej elki f4 i to zasiało ziarno niepewności... może jednak ona? Bo bardziej uniwersalna, choć nie jest mała, to jednak uniwersalna. Światło nie jest mi jakoś strasznie potrzebne, bo imieniny jeśli już robię, to na cyfrzaku a tam mam 2.8 ze stabilizacją, pytanie jednak pozostaje o jej jakość optyczną. Sampli juz troche widziałam ale w 1200x800 prawie wszystko wyglada dobrze, stąd moje pytanie do używających. Chyba jednak skończy się na wizycie w jakimś sklepie, który ma je wszystkie...

    Tak poza tematem... Dlaczego widzę każdy post podwójnie? Każdy post, oprócz pierwszego ma zdublowaną treść a pomiędzy nimi rozdziałkę, o taką:

    --- Kolejny post ---

    A może i racja... Dla mnie film to wciąż normalne medium i potem mi sie wydaje, że wszyscy tak sądzą... Dwa, że wciąż zapominam, że te nowe aparaty kręcą filmy, myją okna i wiedzą gdzie są

    O te rogi się najbardziej martwię. Tamron 10-24 na rogach na filmie (od 14mm używalny) zachowuje się przyzwoicie. Ale jest duży. 20mm też jest w sumie duże, ale jasne (co nie jest tak istotne, dużo bardziej mnie interesuje czy optycznie lepsze). 24mm jest małe, jasne i poręczne, więc tak chodzi już za mną od dłuzszego czasu, bo to dość szeroko bez drastycznych zniekształceń (co na filmie jest istotne). Prawie już go zamówiłam. No właśnie, bo zobaczyłam cenę tej elki f4 i to zasiało ziarno niepewności... może jednak ona? Bo bardziej uniwersalna, choć nie jest mała, to jednak uniwersalna. Światło nie jest mi jakoś strasznie potrzebne, bo imieniny jeśli już robię, to na cyfrzaku a tam mam 2.8 ze stabilizacją, pytanie jednak pozostaje o jej jakość optyczną. Sampli juz troche widziałam ale w 1200x800 prawie wszystko wyglada dobrze, stąd moje pytanie do używających. Chyba jednak skończy się na wizycie w jakimś sklepie, który ma je wszystkie...

    Tak poza tematem... Dlaczego widzę każdy post podwójnie? Każdy post, oprócz pierwszego ma zdublowaną treść a pomiędzy nimi rozdziałkę, o taką:

    --- Kolejny post ---

    A może i racja... Dla mnie film to wciąż normalne medium i potem mi sie wydaje, że wszyscy tak sądzą... Dwa, że wciąż zapominam, że te nowe aparaty kręcą filmy, myją okna i wiedzą gdzie są

    O te rogi się najbardziej martwię. Tamron 10-24 na rogach na filmie (od 14mm używalny) zachowuje się przyzwoicie. Ale jest duży. 20mm też jest w sumie duże, ale jasne (co nie jest tak istotne, dużo bardziej mnie interesuje czy optycznie lepsze). 24mm jest małe, jasne i poręczne, więc tak chodzi już za mną od dłuzszego czasu, bo to dość szeroko bez drastycznych zniekształceń (co na filmie jest istotne). Prawie już go zamówiłam. No właśnie, bo zobaczyłam cenę tej elki f4 i to zasiało ziarno niepewności... może jednak ona? Bo bardziej uniwersalna, choć nie jest mała, to jednak uniwersalna. Światło nie jest mi jakoś strasznie potrzebne, bo imieniny jeśli już robię, to na cyfrzaku a tam mam 2.8 ze stabilizacją, pytanie jednak pozostaje o jej jakość optyczną. Sampli juz troche widziałam ale w 1200x800 prawie wszystko wyglada dobrze, stąd moje pytanie do używających. Chyba jednak skończy się na wizycie w jakimś sklepie, który ma je wszystkie...

    Tak poza tematem... Dlaczego widzę każdy post podwójnie? Każdy post, oprócz pierwszego ma zdublowaną treść a pomiędzy nimi rozdziałkę, o taką:



    --- Kolejny post ---

    A może i racja... Dla mnie film to wciąż normalne medium i potem mi sie wydaje, że wszyscy tak sądzą... Dwa, że wciąż zapominam, że te nowe aparaty kręcą filmy, myją okna i wiedzą gdzie są

    O te rogi się najbardziej martwię. Tamron 10-24 na rogach na filmie (od 14mm używalny) zachowuje się przyzwoicie. Ale jest duży. 20mm też jest w sumie duże, ale jasne (co nie jest tak istotne, dużo bardziej mnie interesuje czy optycznie lepsze). 24mm jest małe, jasne i poręczne, więc tak chodzi już za mną od dłuzszego czasu, bo to dość szeroko bez drastycznych zniekształceń (co na filmie jest istotne). Prawie już go zamówiłam. No właśnie, bo zobaczyłam cenę tej elki f4 i to zasiało ziarno niepewności... może jednak ona? Bo bardziej uniwersalna, choć nie jest mała, to jednak uniwersalna. Światło nie jest mi jakoś strasznie potrzebne, bo imieniny jeśli już robię, to na cyfrzaku a tam mam 2.8 ze stabilizacją, pytanie jednak pozostaje o jej jakość optyczną. Sampli juz troche widziałam ale w 1200x800 prawie wszystko wyglada dobrze, stąd moje pytanie do używających. Chyba jednak skończy się na wizycie w jakimś sklepie, który ma je wszystkie...

    Tak poza tematem... Dlaczego widzę każdy post podwójnie? Każdy post, oprócz pierwszego ma zdublowaną treść a pomiędzy nimi rozdziałkę, o taką:



  7. #7
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2012
    Miasto
    IL
    Posty
    387

    Domyślnie Odp: 20mm f2.8 USM vs 24mm f2.8 IS USM a może 24-105 f4 L IS USM

    Była awaria na forum i póki nie zostanie to naprawione, to jest, jak jest.
    Uparłaś się na te rogi. Dla mnie, kiedy patrzę na zdjęcie, od którego nie mogę oderwać oczu, ostatnią rzeczą, na którą zwracam uwagę są rogi. Albo jakieś tam aberracje...
    Powiedz, co w ogóle chcesz fotografować? Czy te rogi są naprawdę tak istotne?

    --- Kolejny post ---

    Była awaria na forum i póki nie zostanie to naprawione, to jest, jak jest.
    Uparłaś się na te rogi. Dla mnie, kiedy patrzę na zdjęcie, od którego nie mogę oderwać oczu, ostatnią rzeczą, na którą zwracam uwagę są rogi. Albo jakieś tam aberracje...
    Powiedz, co w ogóle chcesz fotografować? Czy te rogi są naprawdę tak istotne?

  8. #8
    Początki nałogu Awatar eleroo
    Dołączył
    Jun 2014
    Posty
    339

    Domyślnie Odp: 20mm f2.8 USM vs 24mm f2.8 IS USM a może 24-105 f4 L IS USM

    Aberracje mi jakoś baaardzo nie przeszkadzają, flary też niekoniecznie, ale rogi owszem, a to dlatego, że czasem lubię ostrzyć niekoniecznie tylko na środku. O fotografowanie na moich kropach się nie martwię, bo one nie widzą pełnej klatki (upraszczając), ale kliszaki już widzą a to ma być szkło głównie dla nich. 35mm zrobiło się za wąskie.

    Tą elą namąciłam sobie niepotrzebnie, haha. Bo nagle dostrzegłam nowe wspaniałe możliwości posiadania w cenie małej stałki szkła uniwersalnego i porządnego optycznie. Tyle, że ono znowu nie jest ani małe, ani poręczne. Z drugiej strony jak dotąd w kliszaku albo miałam 35 albo 50 albo 135 (raczej okazjonalnie) albo na ultraszeroko 10-24 (no w sumie 15-24), więc ta uniwersalność też jakoś mi nie jest chyba niezbędna...

    A fotografuję różne rzeczy, w podróży widoczki, w życiu codziennym czasem nawet ściany, uwielbiam też drogi i słupy wysokiego napięcia. Czasem coś poprostu widzę, jakiś układ kształtów. Taki pstrykacz jestem pospolity.

    --- Kolejny post ---

    Aberracje mi jakoś baaardzo nie przeszkadzają, flary też niekoniecznie, ale rogi owszem, a to dlatego, że czasem lubię ostrzyć niekoniecznie tylko na środku. O fotografowanie na moich kropach się nie martwię, bo one nie widzą pełnej klatki (upraszczając), ale kliszaki już widzą a to ma być szkło głównie dla nich. 35mm zrobiło się za wąskie.

    Tą elą namąciłam sobie niepotrzebnie, haha. Bo nagle dostrzegłam nowe wspaniałe możliwości posiadania w cenie małej stałki szkła uniwersalnego i porządnego optycznie. Tyle, że ono znowu nie jest ani małe, ani poręczne. Z drugiej strony jak dotąd w kliszaku albo miałam 35 albo 50 albo 135 (raczej okazjonalnie) albo na ultraszeroko 10-24 (no w sumie 15-24), więc ta uniwersalność też jakoś mi nie jest chyba niezbędna...

    A fotografuję różne rzeczy, w podróży widoczki, w życiu codziennym czasem nawet ściany, uwielbiam też drogi i słupy wysokiego napięcia. Czasem coś poprostu widzę, jakiś układ kształtów. Taki pstrykacz jestem pospolity.

  9. #9
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2012
    Miasto
    IL
    Posty
    387

    Domyślnie Odp: 20mm f2.8 USM vs 24mm f2.8 IS USM a może 24-105 f4 L IS USM

    Ciężko coś z Ciebie wyciągnąć. Czyli chodzi o typową fotografię codzienno-rekreacyjną.
    A aparat jaki masz? Bo będzie różnica, czy np. taki 24-105 zamontujesz do EOS 500, czy do piątki.
    Różnica w ergonomii i to znaczna. Zakładam, że to szkło będzie poprawnie współpracować z analogowymi EOS-ami, bo sam używam innych systemów w analogu.

    --- Kolejny post ---

    Ciężko coś z Ciebie wyciągnąć. Czyli chodzi o typową fotografię codzienno-rekreacyjną.
    A aparat jaki masz? Bo będzie różnica, czy np. taki 24-105 zamontujesz do EOS 500, czy do piątki.
    Różnica w ergonomii i to znaczna. Zakładam, że to szkło będzie poprawnie współpracować z analogowymi EOS-ami, bo sam używam innych systemów w analogu.

  10. #10
    Początki nałogu Awatar eleroo
    Dołączył
    Jun 2014
    Posty
    339

    Domyślnie Odp: 20mm f2.8 USM vs 24mm f2.8 IS USM a może 24-105 f4 L IS USM

    Tak Generalnie nie zarabiam na zdjęciach.

    Canona mam piatkę, pięćsetkę i dwie trzysetki i używam ich czasem wszystkich na raz z różnymi filmami No może nie wszystkich czterech, ale często dwa mam przy sobie. Ta kompatybilność mnie też zastanawia plus to jak ta ela będzie rysować na filmach. W zasadzie to pierwotna idea zakupu była taka, żeby nie musieć zawsze taszczyć ze sobą Tamrona, więc te 24mm byłoby idealne, bo małe, lekkie etc. i przy okazji pewnie lepsze optycznie

    Kwestia ergonomii też jest istotna, bo jeśli podepne elę do trzysetki to będzie niewygodnie. Gripy mam przy każdym, ale mimo wszystko - to są lekkie aparaciki nawet z gripem. Z piatką byłoby juz lepiej. Chyba jednak musze zacząć od napisania mejla do Canona, czy w ogóle jest sens brać tę elkę pod uwagę w przypadku analogów.

    --- Kolejny post ---

    Tak Generalnie nie zarabiam na zdjęciach.

    Canona mam piatkę, pięćsetkę i dwie trzysetki i używam ich czasem wszystkich na raz z różnymi filmami No może nie wszystkich czterech, ale często dwa mam przy sobie. Ta kompatybilność mnie też zastanawia plus to jak ta ela będzie rysować na filmach. W zasadzie to pierwotna idea zakupu była taka, żeby nie musieć zawsze taszczyć ze sobą Tamrona, więc te 24mm byłoby idealne, bo małe, lekkie etc. i przy okazji pewnie lepsze optycznie

    Kwestia ergonomii też jest istotna, bo jeśli podepne elę do trzysetki to będzie niewygodnie. Gripy mam przy każdym, ale mimo wszystko - to są lekkie aparaciki nawet z gripem. Z piatką byłoby juz lepiej. Chyba jednak musze zacząć od napisania mejla do Canona, czy w ogóle jest sens brać tę elkę pod uwagę w przypadku analogów.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •