To jest zdjęcie typu "a jak to by wyglądało na 14mm" , zamieniony obiektyw na statywie i "pstryknięte", bez "ustawiania"
Jest rzeczywiście 5D2... ale jesteś "gapa", zobacz jaka była przesłona (i nie spadnij z krzesła)
Było prostowane by zobaczyć co się da zrobić, ustawienia różne, narzędzia różne itd.
Głównie chodziło mi o to, by ten w czerwonych spodniach wyglądał jak "człowiek" w porównaniu z tymi w środku. Najlepiej mi (wtedy) "szło" w DxO,
Ale po tej "zabawie" sprzedałem 14mm.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 22-05-2014 o 18:34
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Hehe, skoro pofatygowałem się zobaczyć czas i czułość to także widziałem że f22ale co to ma do tak słabej jakości zdjęcia? pomijając naturalny spadek ostrości domkniętego szkła.
po cichu powiem że gapa ze mnie jest, kiedyś próbowałem fotografować nocne niebo z założonym dekielkiem, po kilku próbach irracjonalnego wydłużania czasu i dalej trwającej "czarności" na ekranie, zauważyłem co jest graneale... ale to było po konsumpcji czystej krajowej i jeszcze innym środku "rozweselającym" - którego nie wymienie, ale powiem tylko że kumpel tarzał się ze śmiechu po ziemi, więc trochę (mam nadzieję) mnie to usprawiedliwia
Sry za OT, kończe.
Ostatnio edytowane przez PoulN ; 22-05-2014 o 19:23
PoulN
To dyskusja nie na ten wątek, i nie o tym zdjęciu, ale chodzi o to po co robisz zdjęcia, po co wieszasz je na ścianie, prezentujesz, wystawiasz. Pewno każdy ma inne/swoje motywacje, ma być np. wow, ohh-ahh, artystyczne, kreatywne, zgodne z zasadami, podobać się klientowi itd.
Teraz można albo zostawić krzywizną obiektywu albo prostować, usuwać ludzi z kadru albo zostawić, albo ustawiać balans bieli albo zostawić aparatu , porządkować kadr albo nie, wyczekiwać ze zdjęciem na jakiś szczególny moment itd. To kwestia indywidualnych, mniej lub bardziej świadomych wyborów.
Ale to są tylko metody/sposoby osiągnięcia celu.
Robię zdjęcia dla siebie, mają mi "przypominać" jak było.
Najlepiej abym patrząc na zdjęcie przypominał sobie co czułem gdy tam byłem,(bardzo brakuje mi np. zapachu z tego miejsca/chwili, zapach jest dla mnie ważny)
Czasami się udaje a czasami nie.
Mimo że długo na tym pracowałem nie potrafię zrobić zdjęcia które oddawałoby (mój) nastrój jarmarku. Tej kiczowatości, zapachu grzanego wina, bałaganu, świecidełek, "odświętności", wspomnień dzieciństwa..
Sporo czasu już minęło od pobytu na Sorento, żona była zachwycona a ja nic szczególnego tam nie czułem/widziałem
Do jest pory "suszy mi głowę" dlaczego nie ma żadnego zdjęcia na ścianie z Sorento
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 23-05-2014 o 03:37
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Wszystko zalezy co chcemy osiagnac. Generalnie przy UWA uzywanych do portretu, trzeba uwazac na brzegi, glowny obiekt (wbrew zlotemu podzialowi) powinien znajdowac sie blizej srodka, a zdjecie robic z nizszej perspektywy.
Dwa przyklady na FF i 14mm:
Fotografia, reporterskie, Malezja z bliska...
Fotografia, reporterskie, Malezja z bliska...
wszystko zalezy co kto lubi![]()
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Jeśli słabsza jakośc w rogach Ci nie straszna i masz mikroregulacje to polecam Tokinę z mojego podpisu, uniwersalne, tanie (800pln), niezniszczalne, szerokie szkło.
Duże i ciężkie.
Chyba, że 35 masz pokryte i więcej hajsu to Tokina 16-28 już Ci wszyscy napisali.
Polecam CANON 20-35/2,8 AF L - tu masz linka do rawow - swiezo pstryknięte https://www.wetransfer.com/downloads...9172437/013291