To że obiektyw w przeciwieństwie do swojego poprzednika jest z plastiku to wiem, ale czy możecie potwierdzić że gwint do filtra jest też plastikowy ?
To że obiektyw w przeciwieństwie do swojego poprzednika jest z plastiku to wiem, ale czy możecie potwierdzić że gwint do filtra jest też plastikowy ?
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Mam 17-40 od dawna ale nie przypuszczał bym że gwint jest z plastiku, dobry plastik. Na "optyczne" w teście przeczytałem że "W obudowie zastosowano kompozyty magnezowe..." wiec założyłem że wierzchnia obudowa jest z kompozytów. Dzięki za wyjaśnienie.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Przednia część wygląda delikatniej. Po wkręceniu filtra "nabiera solidności" na uderzenie kantem. Reszta bardzo podobna, no może szybka skali odległości jest delikatniejsza.
Plastikowy gwint filtra niekiedy zapobiega zakleszczeniu się gwintów. Można to poćwiczyć rozkręcając skręcone "na amen" filtry.
W rzeczy samej jest to nadal kawał obiektywu.
Osłona PS jest o wiele delikatniejsza i o wiele bardziej poręczna. Tamtego kloca nie używałem wcale.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Panowie.... to co widać z zewnatrz to tzw. Smoke and Mirrors, bez żadnego znaczenia. Te metalowe bagnety i tak sa przykręcone śrubkami do plastyku we wszystkich tych obiektywach.
Żeby zobaczyć, czy naprawdę jest lepiej zbudowany, to trzeba go rozebrać. Lensrentals to zrobili i według nich 17-35 f4 jest lepiej złożony do kupy nie tylko od 17-40 ale też od f/2.8
LensRentals.com - Of Course We Took One Apart
I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.
W zakresie eliminowania tych przypadłości obiektywów czarno-żółta konkurencja jest "lata świetlne przed Canonem"( to ostatnio popularne na CB okreslenie):
Canon EF 16-35mm f/4L IS USM Lens Image Quality
Skwapliwie odnotowało to DxO urządzając temu żółtemu kartoflowi owację na stojąco.
Fajnie, że wreszcie możemy postawić UWA Canona takie zarzuty.
Ostatnio edytowane przez marfot ; 21-11-2014 o 18:40
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Z tymi latami to chyba mocno przesadziłeś, to przecież najlepsze lata do uprawiania świadomej i kreatywnej fotografii. Lata błędów masz dawno już za sobą
. Niemniej czekam, może uda Ci się parę fajnych landszaftów tym szkłem, może zmienię zadanie
.
--- Kolejny post ---
Pod tym względem na pewno.
Przeglądając ten wątek:
http://photography-on-the.net/forum/...384030&page=37
trudno się oprzeć wrażeniu "sztuczności" obrazka z C16-35/4L.
Przyznaję rację korafowi i uważam, że ten obiektyw wymaga innej obróbki. Obraz źle toleruje wyostrzanie i łagodzenie głębokich cieni np. poprzez Fill Light.
Pomocny bywa polar, który likwiduje odblaski (od wody, liści itp) i nieco przesyca kolory co wychodzi na zdrowie obrazowi. Psuje też nieco ostrość ale tu "jest z czego nalać". Zanika w efekcie pstrokacizna, która nie zawsze jest miła w odbiorze.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200