Konrad,
czy teraz juz zrozumiales jak bardzo sie mylisz i jak nie masz pojecia czego naprawde potrzebujesz do zdjec?
bo jak nie, to jeszcze kilka takich postow na pewno Ci wybije z glowy pomysl, ze Ci sie to szklo podoba. bo nie ma prawa sie podobac
rece opadaja...
Ten 16-35/4, to teraz po zakupie 6d, mój główny cel![]()
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Ostatnio edytowane przez konradl ; 15-05-2014 o 22:27
Dla mnie nowe 16-35 f/4 IS jest w tej chwili bez sensu patrzac na aktualna oferte Canona
Wypuszczaja ciemniejsze szklo w cenie praktycznie identycznej do modelu z f/2.8. Moze i IS sie komus przyda, ale jasniejsza wersja ma o wiele wiecej zastosowan, bo przymknieta do f/4 nie wierze, ze nie bedzie ostrzejsza od tej nowej f/4 IS a do tego zawsze mozna sobie na f/2.8 w pomieszczeniach z ludzmi pofikac a z tamtą juz nie za bardzo.
Dlatego jestem zdania, ze lada chwila wyjdzie na 200% nowe szkielko z f/2.8, tylko pewnie za ok. 8k pln![]()
Tego samego jestem pewien. Patrząc co jest w ofercie 24-70 z is i bez, 2,8 i 4,0 to nowe 16-35/2,8 musi być. Są bardzo fajne "tanie" Lki ze światłem 4,0 idealnie pasujące do 6d. 24-70/4, 70-200/4 (stary, ale wersja z IS w miarę świeża i cały czas daje radę), brakowało tylko szerokiego kąta. Dlatego nie uważam tego szkła jako następcę 17-40, a raczej jako zmianę polityki firmy.
Nie wiem jak długo potrwa równoległe istnienie dwóch linii ciemnych L-ek:
1. 17-40L, 25-105L IS, 70-200/4L
2. 16-35/4L IS, 24-70/4L IS, 70-200/4L IS, 70-300L IS
Ja głosuję portfelem zdecydowanie za linią drugą, nową, ostrą, stabilizowaną no i w rezultacie droższą.
Bardzo chętnie zastąpię 17-40L nowym 16-35/4 IS. Tak się stało ze starym 70-200/4L i jestem mega zadowolony z 70-300L IS.
Jest mnóstwo sytuacji, gdzie stabilizacja pozwala uzyskać znaczny skok jakości obrazka: pozwala przymknąć obiektyw dla większej GO lub zdusić ISO dla większego DR.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200