Strona 25 z 56 PierwszyPierwszy ... 15232425262735 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 241 do 250 z 559

Wątek: 16-35mm F4L IS już oficjalnie

  1. #241
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    850

    Domyślnie Odp: 16-35mm F4L IS już oficjalnie

    Cytat Zamieszczone przez Pikczer Zobacz posta
    Ale Ty tak powaznie, czy jaja sobie teraz robisz ze swojej niewiedzy?

    Poszukaj zanim cos "madrego" napiszesz prosze chocby w internecie na dany temat, to na drugi raz pomyslisz przed takim pytaniem jak wyzej

    Dla krotkiego wyjasnienia - robiac zdjecie tlumowi na 16mm z kilku/kilkunastu metrow przy f/2.8 bedziesz obejmowac nawet i czwarty rzad. Sa nawet wyliczenia jak zmienia sie GO wzgledem uzytej ogniskowej i odleglosci ostrzenia - polecam
    Tak, gdzieś czytałem, że jak się ma 2.8, częściej 1.4 to nigdy się już nie przymyka. "BO TAK"
    To zmieniam zdanie miało być "z drugiego" na "piąty" rząd - brzmi lepiej ? (jak zaczniesz liczyć że szósty jest ok, to siódmy)

    I nie chodzi mi o temat, zmiany obiektywu, miejsca, aby tylko i wyłącznie było na 2.8 "BO TAK"

    Zakładasz, że robisz tylko na 16mm i zawsze na 2.8 ?

    Wyliczenia znam, nie obawiaj się.

  2. #242
    Pełne uzależnienie Awatar Pikczer
    Dołączył
    Aug 2005
    Miasto
    Warsaw
    Wiek
    48
    Posty
    2 578

    Domyślnie Odp: 16-35mm F4L IS już oficjalnie

    Cytat Zamieszczone przez 7four Zobacz posta
    Tak, gdzieś czytałem, że jak się ma 2.8, częściej 1.4 to nigdy się już nie przymyka. "BO TAK"
    To jak nie pamietasz, to nie pisz
    Zgadza sie, ze przy jasnych stalkach ludzie bardzo cenia sobie mala GO i rzadko przymykaja (sam tak robie i lubie). Nigdy jeszcze natomiast nie slyszalem (na tym forum rowniez nie pamietam, aby ktos takie brednie pisal), ze przy f/2.8 stosuje ta sama zasade i robi zdjecia tylko na pelnej dziurze. W przypadku jasnych zoomow, pelny otwor wykorzystuje sie, bo ratujemy brak swiatla oraz do testow (czyli - jak obiektyw radzi sobie na pelnym otworze).

    Cytat Zamieszczone przez 7four Zobacz posta
    To zmieniam zdanie miało być "z drugiego" na "piąty" rząd - brzmi lepiej ? (jak zaczniesz liczyć że szósty jest ok, to siódmy)
    I nie chodzi mi o temat, zmiany obiektywu, miejsca, aby tylko i wyłącznie było na 2.8 "BO TAK"
    j.w.

    Cytat Zamieszczone przez 7four Zobacz posta
    Zakładasz, że robisz tylko na 16mm i zawsze na 2.8?
    Jesli chodzi o ogniskowa, to TAK. Z tego co wiem, to nie tylko ja w ultra zoomach wykorzystuje na pelnej klatce glownie najszerszy kąt (90% zdjec). Po to przeciez go podpinam - aby bylo jak najszerzej. Oczywiscie ci, co robia na cropie, ten obiektyw uzywaja jak 24-70 na FF, ale pelna klatka, to glownie 16mm. Zas co do f/2.8, to w zaleznosci od okolicznosci - nie ma reguly. Ja 16-35 robie glownie wnetrza, krajobrazy etc. i wtedy na 16mm ustawiam przeslone na ile kadr i warunki pozwalaja. Jesli rzeczy/miejsca nieruchome, to przeslona jak najwieksza a iso jak najmniejsze. Jesli obiekty w ruchu, to tak, aby nie byly rozmazane (za wyjatkiem "chcianych" rozmazan).

    Cytat Zamieszczone przez 7four Zobacz posta
    Wyliczenia znam, nie obawiaj się.
    Jednak po tym co piszesz i po tym o co pytasz - obawiam sie

    ps
    a odnosnie jeszcze stwierdzenia, ze ktorys rzad moze byc poza GO na f/2.8, to powiem z doswiadczenia tak - wole zrobic np. rzad 6 poza GO ale na 1600 iso, niz minimalnie w wiekszej GO na 1600 iso, gdyz te male główki przy takim ziarnie wygladaja gorzej, niz lekko "rozmydlone", bo nie zalapaly sie w GO

  3. #243
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    850

    Domyślnie Odp: 16-35mm F4L IS już oficjalnie

    Już ktoś pisał, że 16-35/F4.0 IS do kotleta się nie nadaje. Więc ?
    Ostatnio edytowane przez 7four ; 08-08-2014 o 22:11

  4. #244
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2 746

    Domyślnie Odp: 16-35mm F4L IS już oficjalnie

    Cytat Zamieszczone przez pan.kolega Zobacz posta
    Różnica między f/4 a f/2.8 to jest 1 stop czyli EV czyli czas dwa razy dłuższy (albo krótszy.)
    Jeden stop to jeden stop. "It is what it is" jak to się mówi.
    Cytat Zamieszczone przez szwayko Zobacz posta
    Matematycznie tak, ale szkła nie są matematyczne i mają np. winietowanie. Jasność podawana przez producentów dotyczy środka kadru i nie zawsze tez jest to prawda. Jeżeli szkło już blisko środka kadru winietuje to różnica w jasności motywu oddalonego nieco od środka kadru nie będzie 1EV tylko mniejsza. Akurat oba 16-35II i 16-35IS winietują podobnie, więc nie ma to znaczenia.
    To ile faktycznie zyskuje się na jasności otwierając 16-35/2,8 II z f/4 do f/2,8 jeśli wiadomo, że jednocześnie zwiększa się winietowanie z 2,02 do 2,81 Czy faktycznie bez problemu można wydłużyć czas dwukrotnie Czy rzeczywiście f/2,8 w tym obiektywie jest warte dopłaty w stosunku do f/4 w 16-36/4 IS, biorąc pod uwagę jego stabilizację oraz różnice w ostrości i CA między tymi obiektywami
    Ostatnio edytowane przez Sunders ; 10-08-2014 o 12:12

  5. #245
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 817

    Domyślnie Odp: 16-35mm F4L IS już oficjalnie

    Prawdziwy pro zumy 2.8 nosi nie dla światła ale dla bokiechu...

    A tak bez zartów, to faktem jest, że różnica światła to często jest mniej niż 1 stop.

    To co podaje producent to jest zaokrąglony otwór geometryczny, a więc środek czy brzeg w ogóle nie ma tu nic do rzeczy. To sie mierzy w zasadzie linijką. Już sama różnica otworów geometrycznych może byc mniejsza niż 1 stop (np. słoiki EF 70-200) . Poza tym jest transmisja, która np. DXO mierzy tylko w środku kadru, czyli ciągle nie biorąc pod uwagę winiety. Ten pomiar uwzględnia zarówno różnice otworów jak i przezroczystości soczewek. W prypadku EF 70-200 jest to 0.87 stopa różnicy według DXO. Testów dla bohatera tego wątku jeszcze nie ma.

    Na czubek tego dochodzi winieta, która nie musi, ale często ma tendencję być większa dla f/2.8 niż dla f/4. Dlatego sumie zauważalny kęs może być uszczknięty z tego nominalnego 1 EV światła.

    (dodać należy, że obniżenie całkowitej jasności z powodu winiety może być tylko ocenione arbitralnie, bo czy kto woli czarne same rogi, czy mniej czarne, ale zaczynające sie już blisko srodka, przy tym samym sumarycznym oświetleniu całego kadru, to zawsze pozostanie subiektywne.)
    I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.

  6. #246
    Pełne uzależnienie Awatar koraf
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Legnica
    Posty
    1 748

    Domyślnie Odp: 16-35mm F4L IS już oficjalnie

    Kolejny test : Canon Lens: Zooms - Canon EF 16-35mm f/4L IS USM (Tested) - SLRgear.com!, coś tutaj to szkło nie wypadło bardzo korzystnie .

  7. #247
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie Odp: 16-35mm F4L IS już oficjalnie

    Cytat Zamieszczone przez koraf Zobacz posta
    Kolejny test : Canon Lens: Zooms - Canon EF 16-35mm f/4L IS USM (Tested) - SLRgear.com!, coś tutaj to szkło nie wypadło bardzo korzystnie .
    Może zostało za słabo posmarowane .
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  8. #248
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2 746

    Domyślnie Odp: 16-35mm F4L IS już oficjalnie

    Cytat Zamieszczone przez koraf Zobacz posta
    Kolejny test : Canon Lens: Zooms - Canon EF 16-35mm f/4L IS USM (Tested) - SLRgear.com!, coś tutaj to szkło nie wypadło bardzo korzystnie .
    koraf widzisz w tym teście jakieś niespodzianki?

  9. #249

    Domyślnie Odp: 16-35mm F4L IS już oficjalnie

    Testy - sresty, pozwole sobie zacytowac klasyka. Szklo wymiata pod kazdym wzgledem. Nawet te mocno dyskutowane bliki, owszem mozna je zlapac, ale tez bardzo latwo ich unikac. W przeciwienstwie np. do Tamrona 17-35 z ktorym mozna bylo sie ustawiac do swiatla na rozne sposoby a bliki i flary i tak byly. Canon 16-35/4 jest swietnym obiektywem i jezeli nie przeszkadza F4, mozna brac w ciemno.
    Canon 6D + 16-35/4L IS + 40/2.8 + 35/1.4A + 135/2L Fuji X-E1 X-A1 14 35 18-55 EF-20 BLC-XE1 BLC-XM1

  10. #250
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2010
    Miasto
    Poznań, WLKP
    Posty
    2 290

    Domyślnie Odp: 16-35mm F4L IS już oficjalnie

    Teraz ten słój będzie jeszcze lepszym obiektywem, jeżeli zostaje przeceniony w US i Japonii o 33%. W końcu zrozumieli, ze w dotychczasowej cenie tylko wyjątkowo, powiedzmy naiwni ludzie mogą to kupić.

Strona 25 z 56 PierwszyPierwszy ... 15232425262735 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •