Miłego dniamoja www
Można błyskać na sankach a mozna i błyskać trzema rozstawionymi po kątach. Najlepiej robić i testować, trudno tu o jakąs uniwersalną poradę, różne są sale itd.
w manualu jest tylko teoretycznie fajniej.. chyba że macie możliwość sterowania mocą z body albo czegoś takiego.. bo jak nie to trzeba w miarę w podobnym punkcie sali focić.. z ttlem inna sprawa bo jak jeszcze moźesz sobie zdalnie korygowac ekspozycję to wtedy elastyczność sporo wzrasta.. a jeszcze jak możesz przełączyć się szybko w manual to już w ogóle bajka.. jak wcześniej częściej coś tam robiłem na weselach to ustawiałem dwie 580ki na statywach w górę pod kątem, a pomiędzy nimi czyhałem na kadr (w międzyczasie teztowo parę pstryków).. ttlowi można spokojnie zaufać zwłaszcza jak się poćwiczy jak działa i używa go z ujemnymi korektami jako dodatkowe światło.. ja używam pocket wizarda (2x flex5, tt1 i zone controller na aparacie) - trzeciej lampy nie mam bo jasne szkła całkiem przyzwoicie się spisują - taki zestaw spokojnie wystarcza do prawie każdej sali.. wcześniej miałem chińskie wyzwalacze - ale chyba jestem za leniwy żeby za każdym razem chodzic do lampy i przestawiać korekty.. - jak Grzesiek chcesz to ci pożyczę kiedyś to się pobawisz..
jak to działa:
http://www.optyczne.pl/49.1-poradnik..._podstawy.html
i to: (niekoniecznie dotyczy PW - tzn. sporo wiadomości uniwersalnych)
http://www.optyczne.pl/53.1-poradnik..._praktyka.html
Ostatnio edytowane przez arturs ; 14-04-2014 o 21:00
5DmkI, C85f1.2L|580 EXII|
Dzięki
Odbiorniki przenoszące ttl+sterowanie z body niestety są droższe nie tylko ze względu na cenę odbiornika, ale też lamp. Ja mam niestety 2x430ex(czyli pierwszą wersję nie obsługującą sterowania z body) i 580exII(tu już jest dobrze) Jak kupowałem małe lampy canona nikt jeszcze nawet nie myślał o wyzwalaniu radiowym w ttlu
Niedawno kupiłem z ciekawości YN622C. Pobawię się trochę tym co mam i może rozbuduję zestaw do błyskania. Do PW mnie nie namawiaj - niestety ciągle zbyt wiele wydatków żeby kupować porządny sprzęt
Choć wiem, że to fajne rozwiązanie, pewne i trwałe.
Miłego dniamoja www
niekoniecznie PW, są chyba jeszcze younguno i kiedyś były jakieś king costam co ttla przenosiły
5DmkI, C85f1.2L|580 EXII|
Tu przykład lampa 430 exII i 580 exII
Pocketwizardy, 580 na tt1 a 430 na tt5 na kontrę...
body w manualu, lampy ttl
Ostatnio edytowane przez bucefal14 ; 14-04-2014 o 23:11
Ludzie listy noszą...
Odgrzeję nieco tego kotleta.
Mam prośbę do ludzi którzy stosują dodatkowe lampy na salach weselnych.
Powiedzcie mi moi mili jakich statywów używacie (typowe pod aparat czy przeznaczone konkretnie pod oświetlenie takie 2,5 metra albo więcej), czy używacie do tego jakichś parasolek albo softboxów do lepszego rozproszenia światła, czy centralnie walicie po ścianach i sufitach?
Pytam dlatego, bo czasami bywa tak (raz tak miałem), że ściany albo sufity mają różne odcienie a czasami są nawet drewniane i wtedy zaczyna się zabawa w WB. Przy odcieniach ścian idzie jeszcze jakoś powalczyć WB, ale przy drewnianych to już się robi większy problem.
Jakie macie doświadczenia z tym tematem?
eŁOS 6D + Canon + Tamron + Tokina + YN
przykład z ostatniego tygodnia:
2 parasolki na antresolach , 1 lampa w kontrze na drugiej antresoli .... inaczej się nie dało . światła mało , sufit czarny, ściany zielone ....
po tych kilku latach mogę jednoznacznie stwierdzić: w różnych kościołach robiłem zdjęcia ale tak jak wymagające
pod względem oświetlenia są nie które lokale to bym nigdy nie uwierzył....
wyzwalacze , parasolki i jest spoko ... jedynie muszę zmienić wyzwalacze na inne obecnie mam od pięciu lat PT-04 , ale czas je wymienić .
myślałem o Phottix strato II multi , można zapiąć na niego lampę : wspieranie AF....
jak jest sala z białym sufitem to wiadomo : nie trzeba tak kombinować...
pozdrawiam
Paweł
Te parasolki nie zabierają za dużo światła z lamp systemowych? Ja dotychczas ustawiam same lampy pod odpowiednim kątem.
kalfilm.pl - Fotografia okolicznościowa
Fotografując staraj się pokazać to czego bez Ciebie, nikt by nie zobaczył... - Robert Bresson