Pokaż wyniki od 1 do 10 z 52

Wątek: Lampa studyjna jaką moc wybrać żeby nie przesadzić

Mieszany widok

  1. #1
    Początki nałogu Awatar eleroo
    Dołączył
    Jun 2014
    Posty
    339

    Domyślnie Odp: Lampa studyjna jaką moc wybrać żeby nie przesadzić

    No przy błysku na przedmioty na białym tle nie gra roli zbytnio, to fakt, ja bardziej ogólnie tak Panie Kolego.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2016
    Miasto
    Kraków
    Posty
    9

    Domyślnie Odp: Lampa studyjna jaką moc wybrać żeby nie przesadzić

    moze faktycznie zjada sporo softbox ( choc najwiekszy błąd był ettl zamiast M na lampie), przetestuje jak hula lampa w trybie M 1/1 i zobaczymy.
    a obiektywy mam oba. pytam z ciekawości który wg was lepszy do tego będzie.
    stałki ponoć ostrzejsze, wiec moze nie trzeba bedzie tak przysłony skręcać jak myślicie?

  3. #3
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    śląskie (górnośląskie)
    Posty
    2 418

    Domyślnie Odp: Lampa studyjna jaką moc wybrać żeby nie przesadzić

    ETTL - i wszystko jasne, tzn. ciemne
    Jakie są efekty przy M i mocy 1/1?
    Jeśli masz za mało światła z błysku, i jesteś w stanie zaciemnić (całkowicie) pomieszczenie, możesz robić metodą "open flash": zgasić światło, otworzyć migawkę, błysnąć tyle razy, ile potrzeba, zamknąć migawkę. Wężyk spustowy się przyda.

    Cytat Zamieszczone przez eleroo Zobacz posta
    No przy błysku na przedmioty na białym tle nie gra roli zbytnio, to fakt, ja bardziej ogólnie tak Panie Kolego.
    No tak ogólnie to nawet przy czarnych butach na czarnym tle (i białych na białym) czas nie gra roli, jeśli robimy z błyskiem

    Obiektyw: 100/2.8 Macro, albo Canon, albo inny producent, podobna ogniskowa i "macro". Ja wiem, że "buty" to nie "buty dla krasnoludków", ale nie zawsze chodzi o skalę 1:1, obiektywy macro są do tego celu lepsze.
    -----

    Uzupełnienie: jeśli masz obydwa, to co za problem sprawdzić?
    Tylko na razie widzę brak podstaw, więc może być problem z poprawną interpretacją wyników.
    Poszukaj sobie strony "kalkulator głębi ostrości", ustaw wielkość matrycy, ustaw ogniskową, ustaw odległość od przedmiotu, i zmieniaj wartość przysłony. Zobaczysz jak duża (właściwie jak mała) jest głębia ostrości, i zobaczysz, przy jakiej wartości będzie wystarczająca.
    Ostatnio edytowane przez r_m ; 04-02-2016 o 20:48

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2016
    Miasto
    Kraków
    Posty
    9

    Domyślnie Odp: Lampa studyjna jaką moc wybrać żeby nie przesadzić

    pytam z ciekawości jasne że sprawdze oba, problem taki ze jak sie kupi lepszy dużo droższy obiektyw to o starej 50 tce sie zapomina, i na pewno nie tylko mnie to dotyczy
    no i nie wiem czy bym słuszne wnioski wyciągneła z testu taak podstawy studyjnej fot. (bo że poza studiem podstawy to zdecydowanie sie nie zgodzę)

    dzięki za rade sprawdze tą stronkę nawet nie wiedziałam że taka istnieje.

    dobry pomysł z kilkukrotnym błyskiem, tylko jak to ustawić... poszperam, może się obejdzie bez kupna lampy studyjnej puki co, a może studyjna wcale nie jest lepsza od zewnętrznej a co dopiero paru zewnętrznych i radia, plus ze można w plener zabrać jak myślicie? czy taka np quantuum up 300 byłaby duzo lepsza do fot portretowej niż ta 430ex z softboxem? czy różnica się zaczyna przy bardziej profesjonalnych lampach studyjnych?
    tylko wtedy statyw, ale statyw mam. a wężyk nie konieczny chyba, wystarczy wyzwalacz, tylko tych fot nie robiłam na statywie bo po co przy czasie 1/125.
    Ostatnio edytowane przez sajgon ; 04-02-2016 o 21:50

  5. #5
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    śląskie (górnośląskie)
    Posty
    2 418

    Domyślnie Odp: Lampa studyjna jaką moc wybrać żeby nie przesadzić

    Cytat Zamieszczone przez sajgon Zobacz posta
    jak sie kupi lepszy dużo droższy obiektyw to o starej 50 tce sie zapomina, i na pewno nie tylko mnie to dotyczy
    Niie tyle "droższy" co "odpowiedni do danego celu"
    Np. tanio, AF, macro to może być Soligor/Cosina/jeszczekilkanazw "plastik fantastik" 100/3.5 macro, z fabryczną soczewką skala 1:1. Jego wygląd i sposób pracy nie budzą zaufania, ale jak na wartość, efekty dawał dobre.

    Cytat Zamieszczone przez sajgon Zobacz posta
    taak podstawy studyjnej fot. (bo że poza studiem podstawy to zdecydowanie sie nie zgodzę)
    Jakby to powiedzieć... zależność głębi ostrości od ogniskowej, odległości i przysłony jest taka sam w studio i poza nim

    Cytat Zamieszczone przez sajgon Zobacz posta
    dobry pomysł z kilkukrotnym błyskiem, tylko jak to ustawić...
    Przecież napisałem, krok po kroku

    Cytat Zamieszczone przez sajgon Zobacz posta
    a może studyjna wcale nie jest lepsza od zewnętrznej a co dopiero paru zewnętrznych i radia, plus ze można w plener zabrać jak myślicie? czy taka np quantuum up 300 byłaby duzo lepsza do fot portretowej niż ta 430ex z softboxem? czy różnica się zaczyna przy bardziej profesjonalnych lampach studyjnych?
    Na sąsiednim forum (żółto-czarnym, nikoniarzy) niedawno pojawił się podobny wątek, ktoś pytał o najlepsze lampy, i wyszło mu, że musi mieć "wszystkomające", na każdą ewentualność: do studia, w plener, z możliwością synchronizacji z krótkimi czasami, i z możliwością kilku błysków na sekundę, i najlepiej z mocnym pilotem, oczywiście w rozsądnej (dla nas) cenie. Niestety, taki sprzęt jeszcze nie istnieje
    Reporterska jest lepsza - bo możesz włożyć dwie lampy do torby, spakować dwie parasolki razem ze statywami, i się nie zmęczysz, niosąc to wszystko na sesję.
    Studyjna jest lepsza, bo masz większe możliwości kształtowania światła, masz lampę pilotującą, która pozwala Ci na dokładniejsze ustawienie oświetlenia, i masz większą moc (od strony elektrycznej: w Twojej lampie możesz mieć teoretycznie jakieś 60Ws, przeciętne studyjne to 300Ws, w bywają w użyciu 1000-1200Ws).
    Studyjna z zasilaniem akumulatorowym jest lepsza - bo masz dużą moc bez konieczności podłączania jej do gniazdka, ale jest gorsza, bo duża i ciężka.
    Można tak dalej jeszcze długo.

    Cytat Zamieszczone przez sajgon Zobacz posta
    tych fot nie robiłam na statywie bo po co przy czasie 1/125.
    Przepraszam, ale z ręki to sobie można pstryknąć parę używanych butów do ogłoszenia albo na allegro.
    Przy produktówce nie chodzi o "nieporuszone" ze statywu tylko o zapewnienie takiego samego punktu widzenia dla całej serii produktów (ogniskowa, perspektywa, odległość, wysokość), wtedy klient oglądający kilka różnych przedmiotów może je w jakiś sposób ze sobą porównać. Jeśli jedną parę butów zrobisz z bliska, na 24mm, z niskiego kąta, a inną zrobisz na 105mm, i z wysokiego kąta, skąd klient będzie wiedział jak naprawdę wyglądają te buty?

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2016
    Miasto
    Kraków
    Posty
    9

    Domyślnie Odp: Lampa studyjna jaką moc wybrać żeby nie przesadzić

    Cytat Zamieszczone przez r_m Zobacz posta

    Jakby to powiedzieć... zależność głębi ostrości od ogniskowej, odległości i przysłony jest taka sam w studio i poza nim
    hmm ja specjalizuje się w fot. otworkowej więc wiesz... :P

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez pan.kolega Zobacz posta
    Podstawowa przewaga 24-105 nad 50 mm jest taka, że jest on zoomem. Przy niewielkich otworach różnica jakości będzie bardzo subtelna, zwłaszcza, że obuwie będzie pewnie w środku a rogi nieistotne. Dłuższe ogniskowe mogą się okazać przydatne, ale jeżeli ogniskowa 50 mm akurat pasuje i obuwie zmieści się w GO na trochę większym otworze, to stałka może dać conieco ostrzejszy obrazek. Ja np. robię 24-105 L całkiem przyzwoite zdjęcia kwiatków jak mi się nie chce przykręcać 100 mm makro.
    o właśnie taka odpowiedź mi była potrzebna dzięki

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez r_m Zobacz posta
    Przepraszam, ale z ręki to sobie można pstryknąć parę używanych butów do ogłoszenia albo na allegro.
    Przy produktówce nie chodzi o "nieporuszone" ze statywu tylko o zapewnienie takiego samego punktu widzenia dla całej serii produktów (ogniskowa, perspektywa, odległość, wysokość), wtedy klient oglądający kilka różnych przedmiotów może je w jakiś sposób ze sobą porównać. Jeśli jedną parę butów zrobisz z bliska, na 24mm, z niskiego kąta, a inną zrobisz na 105mm, i z wysokiego kąta, skąd klient będzie wiedział jak naprawdę wyglądają te buty?
    Jasne, że tak ale jeśli robiąc z ręki nie zmieniam ogniskowej, a perspektywę mam zbliżoną, a nie totalnie rozjechaną, to chyba nie ma mega różnicy. Ale wiadomo z statywem bardziej pro i dokładniej by było.
    tylko wtedy jak mam po 15 par butów po 5 ujęć, to musiałabym pierw wszystkim 1 ujecie cyknąć, potem zmiana ustawienia statywu i drugie ujęcie wszystkich itd. Trochę męczące jak chodzi o żonglowanie butami i zmianę parametrów expozycji, bo np to samo ustawienie biały but i czarny zamiast najpierw wszystkie ujęcia białego na takich samych parametrach expozycji.

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez eleroo Zobacz posta
    A Ty w tym studio to tylko te buty, czy coś jeszcze? Co się tak uparłaś na tę lampę do butów? Nie prościej zawlec ten bałagan pod jakieś okno z firanką plus ewentualnie jakąś dodatkową półprzeźroczystą szmatą typu organza, batyst etc. i już?
    nie tylko buty :P ale przy innych zdjęciach w studio np portretach nie miałam problemów, ale wtedy tez miałam więcej lapm teraz mam jedną, i nie robiłam serii która miała być na takich samych parametrach.

    natomiast z ostrością mogę mieć problem bo używając zewnętrznej lampiy błyskowej nie mam światła modelującego. a światło zastane było słabe, teraz dodam żarówkę światła stałego białego statyw i pewnie spokojnie zejdę przy 1/125 do iso 100 i f 5.6

  7. #7
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    śląskie (górnośląskie)
    Posty
    2 418

    Domyślnie Odp: Lampa studyjna jaką moc wybrać żeby nie przesadzić

    Cytat Zamieszczone przez sajgon Zobacz posta
    teraz dodam żarówkę światła stałego białego statyw i pewnie spokojnie zejdę przy 1/125 do iso 100 i f 5.6
    Ehm, proszę powiedz, że ta "żarówka światła stałego białego" będzie Ci służyć tylko do ustawiania lampy, a nie do naświetlania zdjęć

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2016
    Miasto
    Kraków
    Posty
    9

    Domyślnie Odp: Lampa studyjna jaką moc wybrać żeby nie przesadzić

    Cytat Zamieszczone przez r_m Zobacz posta
    Ehm, proszę powiedz, że ta "żarówka światła stałego białego" będzie Ci służyć tylko do ustawiania lampy, a nie do naświetlania zdjęć
    tak, do ustawiania ostrości tylko, naswietlanie 1/125 iso 100 statyw f 6 i ciemny przedmiot jest idealnie naświetlony i ostry dzięki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •