Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Wątek: Wymiana obiektywu(ów) - wnioski po Pyrkonie 2014

Mieszany widok

  1. #1
    Początki nałogu Awatar Sezamek
    Dołączył
    Nov 2012
    Miasto
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    37
    Posty
    397

    Domyślnie Wymiana obiektywu(ów) - wnioski po Pyrkonie 2014

    Witajcie, jak wspomniałem w temacie głównym powodem założenia tego tematu jest tegoroczny Pyrkon. Startowałem tam z 40mm f/2.8 i 28-135 i muszę przyznać, że ten drugi sprawił się całkiem dobrze ale...

    większość zdjęć wykonywane było albo przy ogniskowej 28 albo 60-85, te z 28mm wyszły w miarę przyzwoicie jednak tylko i wyłącznie dlatego bo modelki stały w bezruchu z racji kilku aparatów w nie wycelowanych przez co nikt nie właził w kadr.

    Tylko ja chciałem spróbować czegoś zupełnie innego, mianowicie łapania w ruchu, niczego się nie spodziewających ludzi.

    Dlatego próbowałem robić zdjęcia znienacka co niestety niekiedy było niemożliwe ze względu na ludzi (tłumy).

    Dużo lepiej mi szło z wyższymi ogniskowymi bo mogłem wypatrzeć sobie przestrzeń i cyknąć fotkę, no i tu pojawia się kolejny problem, IS był w stanie mi pomóc przy przesłonie 5.6.

    Teraz pojawia się pytanie jaki obiektyw sprosta moim oczekiwaniom? Czy coś szerokiego i jaśniejszego, pokroju Canona 20mm f/2.8 ewentualnie Zenitar 16mm czy może zainwestować w jaśniejszego zooma 24-70 f/2.8 lub coś tańszego.

    Z innej beczki przy okazji, czy 5D ma tendencje do przejeżdżania skali AF mimo obecnej ostrości w jedną stronę? Chodzi mi o to, że celuję w obiekt, aparat zaczyna szukać ostrości jadąc w jedną stronę i widzę w wizjerze, że ta ostrość jest a pomimo to aparat dociąga AF do końca i wraca nadal nie ustawiając ostrości. To wina AFu czy obiektywu?

    Dwa, przy przejściu z 40D kiedy padła propozycja pełnej klatki niektórzy z Was radzili mi zostawić Tamrona 17-50, czy on kryje pełną klatkę? ewentualnie czy jego AF nie będzie zbyt wolny?

    Trzy, jaka jest szansa że w przypadku gubienia zdjęć to wina prędzej karty niż aparatu? Wydaje mi się, że nie wszystkie zdjęcia mi się zapisały. Jedno na pewno nie.
    FF + trzydziestka piątka

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    1 660

    Domyślnie Odp: Wymiana obiektywu(ów) - wnioski po Pyrkonie 2014

    Cytat Zamieszczone przez Sezamek Zobacz posta
    Witajcie, jak wspomniałem w temacie głównym powodem założenia tego tematu jest tegoroczny Pyrkon. Startowałem tam z 40mm f/2.8 i 28-135 i muszę przyznać, że ten drugi sprawił się całkiem dobrze ale...

    większość zdjęć wykonywane było albo przy ogniskowej 28 albo 60-85, te z 28mm wyszły w miarę przyzwoicie jednak tylko i wyłącznie dlatego bo modelki stały w bezruchu z racji kilku aparatów w nie wycelowanych przez co nikt nie właził w kadr.

    Tylko ja chciałem spróbować czegoś zupełnie innego, mianowicie łapania w ruchu, niczego się nie spodziewających ludzi.

    Dlatego próbowałem robić zdjęcia znienacka co niestety niekiedy było niemożliwe ze względu na ludzi (tłumy).
    Pyrkon jest specyficzny (tak jak inne eventy tego typu) o tyle, że jest przeciwieństwem typowego street'a - tutaj ludzie chcą mieć robione zdjęcia i dlatego sami pozują. W normalnym życiu to już tak nie działa, dlatego jako takie street'owe repo funkcjonuje. Nie sugerowałbym się przy wyborze szkła doświadczeniami z Pyrkonu.

    Cytat Zamieszczone przez Sezamek Zobacz posta
    Dużo lepiej mi szło z wyższymi ogniskowymi bo mogłem wypatrzeć sobie przestrzeń i cyknąć fotkę, no i tu pojawia się kolejny problem, IS był w stanie mi pomóc przy przesłonie 5.6.

    Teraz pojawia się pytanie jaki obiektyw sprosta moim oczekiwaniom? Czy coś szerokiego i jaśniejszego, pokroju Canona 20mm f/2.8 ewentualnie Zenitar 16mm czy może zainwestować w jaśniejszego zooma 24-70 f/2.8 lub coś tańszego.
    Ja bym pomyślał nad 16-35 II, jeśli poważnie myślisz o streecie i reporterce. Pod cropa jako szerszy zoom, pod FF jako UWA. Przyszłościowo, porządnie, na lata.

    Cytat Zamieszczone przez Sezamek Zobacz posta
    Z innej beczki przy okazji, czy 5D ma tendencje do przejeżdżania skali AF mimo obecnej ostrości w jedną stronę? Chodzi mi o to, że celuję w obiekt, aparat zaczyna szukać ostrości jadąc w jedną stronę i widzę w wizjerze, że ta ostrość jest a pomimo to aparat dociąga AF do końca i wraca nadal nie ustawiając ostrości. To wina AFu czy obiektywu?
    Dużo czynników, trudno ocenić. Bardzo duży udział ma w tym czynnik ludzki. Może być dobry obiektyw i puszka, a nadal będą problemy jak ktoś będzie ostrzył w niewłaściwy sposób. Osobiście nigdy nie miałem takiego problemu z 5D2.

    Cytat Zamieszczone przez Sezamek Zobacz posta
    Dwa, przy przejściu z 40D kiedy padła propozycja pełnej klatki niektórzy z Was radzili mi zostawić Tamrona 17-50, czy on kryje pełną klatkę?
    Nie.

    Cytat Zamieszczone przez Sezamek Zobacz posta
    Trzy, jaka jest szansa że w przypadku gubienia zdjęć to wina prędzej karty niż aparatu? Wydaje mi się, że nie wszystkie zdjęcia mi się zapisały. Jedno na pewno nie.
    Prędzej karty. Pandora Recovery/PC Inspector File Recovery.
    Ostatnio edytowane przez zaitsev ; 23-03-2014 o 23:02

  3. #3
    Początki nałogu Awatar Sezamek
    Dołączył
    Nov 2012
    Miasto
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    37
    Posty
    397

    Domyślnie Odp: Wymiana obiektywu(ów) - wnioski po Pyrkonie 2014

    Cytat Zamieszczone przez zaitsev Zobacz posta
    Ja bym pomyślał nad 16-35 II, jeśli poważnie myślisz o streecie i reporterce. Pod cropa jako szerszy zoom, pod FF jako UWA. Przyszłościowo, porządnie, na lata.
    Nie sądzę żebym myślał poważnie o reporterce, bardziej o makro ale na właśnie takich eventach chciałbym się w nią powiedzmy pobawić

    Cytat Zamieszczone przez zaitsev Zobacz posta
    Dużo czynników, trudno ocenić. Bardzo duży udział ma w tym czynnik ludzki. Może być dobry obiektyw i puszka, a nadal będą problemy jak ktoś będzie ostrzył w niewłaściwy sposób. Osobiście nigdy nie miałem takiego problemu z 5D2.
    Mógłbyś rozwinąć kwestię niewłaściwego ostrzenia? Osoba jakieś 4m ode mnie, aparat w pozycji pionowej, celownik na twarzy (środkowy punkt), właśnie w ten sposób nie trafił.



    Nie chodzi o to żeby kupować obiektyw specjalnie dla Pyrkonu czy tego typu rzeczy (na PGA też mam zamiar pojechać o ile nie przegapię jak w zeszłym roku), prędzej o to żeby obiektyw mógł być wykorzystany też gdzieś indziej. Myślałem też o Tokinie AT-X 107 (10-17mm) tylko nie wiem jak się będzie na FF sprawował no i ciemnica (chociaż przy tej ogniskowej to da się żyć). Dlatego on bo fishem mógłbym się pobawić a UWA mnie będzie wnerwiać brak zakresu powyżej 35mm (wiem co miałem na cropie z Cosiną 19-35mm). Prędzej bym stałkę UWA wziął. Już bardziej by się sprawdził 24-70 f/2.8 jako uniwersalny zoom i właśnie do strzelania tak z dalszej odległości z tłumu

    Kartę sprawdzę, dzięki za podpowiedź
    FF + trzydziestka piątka

  4. #4
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    1 660

    Domyślnie Odp: Wymiana obiektywu(ów) - wnioski po Pyrkonie 2014

    Cytat Zamieszczone przez Sezamek Zobacz posta
    Nie sądzę żebym myślał poważnie o reporterce, bardziej o makro ale na właśnie takich eventach chciałbym się w nią powiedzmy pobawić
    E tam, do makro już masz. Dalej, rozbijaj skarbonkę na następne.

    Cytat Zamieszczone przez Sezamek Zobacz posta
    Mógłbyś rozwinąć kwestię niewłaściwego ostrzenia? Osoba jakieś 4m ode mnie, aparat w pozycji pionowej, celownik na twarzy (środkowy punkt), właśnie w ten sposób nie trafił.
    Ostrzenie na gładkie powierzchnie/mało kontrastowe. A reszta czujników wyłączona? AF One Shoot? Może microadjustment?

    Cytat Zamieszczone przez Sezamek Zobacz posta
    Nie chodzi o to żeby kupować obiektyw specjalnie dla Pyrkonu czy tego typu rzeczy (na PGA też mam zamiar pojechać o ile nie przegapię jak w zeszłym roku), prędzej o to żeby obiektyw mógł być wykorzystany też gdzieś indziej.
    Owszem, nie chodzi o to, żeby kupować obiektyw pod Pyrkon, tylko mówiłem, żeby nie sugerować się doświadczeniami z niego co do charakteru reporterki, bo Pyrkon to trochę inny świat.

    Cytat Zamieszczone przez Sezamek Zobacz posta
    Myślałem też o Tokinie AT-X 107 (10-17mm) tylko nie wiem jak się będzie na FF sprawował no i ciemnica (chociaż przy tej ogniskowej to da się żyć).
    Ta Tokina jest na cropa. Poza tym fish jest tylko fishem (a może aż ). Jak zrobisz jakiś materiał, to jest to fajny efekt na max. 2-3 zdjęciach w serii, a potem to już się nudzi moim zdaniem (i przy robieniu i przy oglądaniu). Traktowałbym go jako dodatek, gdy skompletujesz całą naprawdę potrzebną szklarnię. Albo ewentualnie wziął pod uwagę kupienie/pożyczanie Samyanga 8/3.5 z obciętą osłoną, albo tego Zenitara 16/2.8 (zależy jaki efekt bardziej Cię interesuje).

    Cytat Zamieszczone przez Sezamek Zobacz posta
    Dlatego on bo fishem mógłbym się pobawić a UWA mnie będzie wnerwiać brak zakresu powyżej 35mm
    Ale jak się ma jedno do drugiego? To dwa zupełnie różne typy szkieł. Tak jak napisałem - fish może się szybko znudzić (nie każdemu - nie oceniam; wypożycz sobie fisha przed zakupem od kogoś na jakiś czas i potestuj). Ponadto nawet na tych fishowych 17mm w Tokinie będziesz miał beczkowe zniekształcenie (moim zdaniem ani krajobraz, ani repo nie wyjdzie dobrze w takim wydaniu), a już nie jest tak szeroko, żeby to był taki turbo fish. Bardzo wąskie zastosowanie w takiej sytuacji moim zdaniem. A UWA to UWA - właśnie dlatego nie ma więcej niż 35mm, bo jest UWA i takie jest jego zadanie - bycie UWA. Więc nie jest to jego wadą. A UWA jest moim zdaniem przydatne (o ile robisz coś z kategorii, gdzie może się przydać), szczególnie w reportażu, streecie, krajobrazie, czy nawet portrecie (rzadko, ale da się). Do uzupełnienia zakresu powyżej 35mm masz 28-135.

    Cytat Zamieszczone przez Sezamek Zobacz posta
    Prędzej bym stałkę UWA wziął. Już bardziej by się sprawdził 24-70 f/2.8 jako uniwersalny zoom i właśnie do strzelania tak z dalszej odległości z tłumu
    24-70 da Ci mniejszy zakres niż 28-135 - brakuje Ci w nim światła bardzo? Ja bym uzupełnił najpierw szerszy zakres czymś fajnym, a potem upgrade'ował jasność starych szkieł. Nie namawiam Cię na siłę do UWA, bo trudno w zasadzie wyczuć po paru zdaniach w necie jaki masz styl pracy, co robisz najczęściej itp. Jako takie tele już masz i zostawiłbym tego typu upgrade na później, chociaż może bardziej przyda Ci się jakieś 85/1.8, albo 70-200 (taniej: 70-210/3.5-4.5), ale myślę, że szerokie szkło z "normalnym" zniekształceniem otwiera parę nowych możliwości i warto takie szkło mieć.. A stałka UWA? To dopiero Cię będzie wnerwiał mały zakres...
    Ostatnio edytowane przez zaitsev ; 24-03-2014 o 00:07

  5. #5
    Początki nałogu Awatar Sezamek
    Dołączył
    Nov 2012
    Miasto
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    37
    Posty
    397

    Domyślnie Odp: Wymiana obiektywu(ów) - wnioski po Pyrkonie 2014

    Cytat Zamieszczone przez zaitsev Zobacz posta
    E tam, do makro już masz. Dalej, rozbijaj skarbonkę na następne.
    To najpierw muszę ją skleić po poprzednim rozbiciu :P


    Cytat Zamieszczone przez zaitsev Zobacz posta
    Ostrzenie na gładkie powierzchnie/mało kontrastowe. A reszta czujników wyłączona? AF One Shoot? Może microadjustment?
    Hmm, może i faktycznie ten mały kontrast. Dziewczyny tyle szpachli na twarzy miały, że mógł się pogubić, 5D nie może chyba wyłączać reszty (ma 9) czujników. Mam włączone te 6 dodatkowych, niewidocznych w okolicach punktu centralnego - wyłączyć?


    Cytat Zamieszczone przez zaitsev Zobacz posta
    Ta Tokina jest na cropa. Poza tym fish jest tylko fishem (a może aż ). Jak zrobisz jakiś materiał, to jest to fajny efekt na max. 2-3 zdjęciach w serii, a potem to już się nudzi moim zdaniem (i przy robieniu i przy oglądaniu). Traktowałbym go jako dodatek, gdy skompletujesz całą naprawdę potrzebną szklarnię. Albo ewentualnie kupił/pożyczył Samyanga 8/3.5 z obciętą osłoną.
    A 8mm na FF nie będzie wyglądał na judasza? Mi nie chodzi o kolistość tylko lekką beczkę na brzegach. Zenitar daje taki obrazek bo jeden z forumowiczów mi przedstawił z niego sample ale ja chciałbym coś z automatyczną przesłoną.


    Cytat Zamieszczone przez zaitsev Zobacz posta
    24-70 da Ci mniejszy zakres niż 28-135 - brakuje Ci w nim światła bardzo? Ja bym uzupełnił najpierw szerszy zakres czymś fajnym, a potem upgrade'ował jasność starych szkieł. Nie namawiam Cię na siłę do UWA, bo trudno w zasadzie wyczuć po paru zdaniach w necie jaki masz styl pracy, co robisz najczęściej itp. Jako takie tele już masz i zostawiłbym na później, chociaż może bardziej przyda Ci się jakieś 85/1.8, albo 70-200 (taniej: 70-210/3.5-4.5), ale myślę, że szerokie szkło z "normalnym" zniekształceniem otwiera parę nowych możliwości i warto takie szkło mieć.. A stałka UWA? To dopiero Cię będzie wnerwiał mały zakres...
    Styl mojej pracy to taki, że idę równolegle z celem oddalonym o 2m ode mnie w tym samym kierunku, z wyprzedzeniem 5m, zawijam się koło słupa, celuję w obiekt i strzelam. Mogę Ci zaprezentować zepsutą fotkę bo za długo bawiłem się zmianą ogniskowej i dziewczynie nogi ucięło generalnie ustawianie ostrości nie powinno trwać dłużej niż 2-3 sek bo potem cel zaczyna pozować a takich zdjęć to ja sobie mogę wykonać do zapełnienia karty w tym jednym dniu Obojętnie czy to jest Pyrkon czy będzie PGA czy wycieczka z ekipą, zdjęcia mają być robione z zaskoczenia, w możliwie jak najmniejszej odległości od celu (dlatego też wspominam o fishu - ze względu na kąt widzenia). Nie wiem czy te 107st jakie daje 16-35mm mi starczy żeby w pionie złapać całą sylwetkę z relatywnie małej odległości. To jest moje pierwsze doświadczenie z tym typem fotografii dlatego wydaje mi się, że przeszkadza mi mały kąt widzenia obiektywu. O tym 85mm nawet nie myślałem ale faktycznie może lepiej sobie po prostu go dokupić. Widziałem gościa z podpiętym tele i to raczej właśnie 70-200 ale nie rozmawiałem z nim (a chciałem zapytać która to wersja i jak się sprawdza), pewnie to właśnie ten f/2.8 albo f/4 IS oczywiście L. Nie zgodzę się, że mnie stałka UWA by wkurzała bo wiedziałbym, że muszę podejść na taką i taką odległość żeby zrobić zdjęcie i o ile nawet przy 28mm ludzie byli w stanie mi się wryć w kadr - bo nie patrzą na to, że ktoś robi zdjęcie (nieraz bym komuś wlazł w kadr ale zdążyłem się zatrzymać), z drugiej strony zoom to zoom więc mogę elastycznie poszerzyć kąt kiedy obiekt jednak jest już za blisko i tu wchodzi kwestia światła. Jak wspomniałem stabilizacja nie zawsze dała radę a czasy miałem w miarę krótkie bo 1/250 ale przy ISO3200.

    Odnośnie ISO to jest osobny temat bo nie wiem czy w ogóle dobrze podchodzę do redukcji szumów, ponieważ redukuję go korzystając z powiększenie w LR i z tego co widzę to nawet w jaśniejszych lokacjach dalej detal umyka... może po prostu powinienem dostosowywać swoją obróbkę do przeznaczenia zdjęcia? (max odbitka do albumu ze zdjęciami ew. internet - max 1080p)

    No i może narazie jakaś alternatywa dla 16-35 (4k zł)? C 20mm f/2.8 (1,5k zł) byłby osiągalny po sprzedaży 35mm i 40mm
    FF + trzydziestka piątka

  6. #6
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    1 660

    Domyślnie Odp: Wymiana obiektywu(ów) - wnioski po Pyrkonie 2014

    Cytat Zamieszczone przez Sezamek Zobacz posta
    Hmm, może i faktycznie ten mały kontrast. Dziewczyny tyle szpachli na twarzy miały, że mógł się pogubić, 5D nie może chyba wyłączać reszty (ma 9) czujników. Mam włączone te 6 dodatkowych, niewidocznych w okolicach punktu centralnego - wyłączyć?
    Ja używam wyłącznie centralnego i nie mam problemów. Z tymi 6 dodatkowymi to nawet nie wiem.

    Cytat Zamieszczone przez Sezamek Zobacz posta
    A 8mm na FF nie będzie wyglądał na judasza? Mi nie chodzi o kolistość tylko lekką beczkę na brzegach. Zenitar daje taki obrazek bo jeden z forumowiczów mi przedstawił z niego sample ale ja chciałbym coś z automatyczną przesłoną.
    Będzie. Dlatego dopisałem też Zenitara, jako inną wersję ryby. A co z tą przesłoną? Zamiast kręcić na aparacie, kręcisz na obiektywie. Chyba, że robisz na auto.

    Cytat Zamieszczone przez Sezamek Zobacz posta
    Nie wiem czy te 107st jakie daje 16-35mm mi starczy żeby w pionie złapać całą sylwetkę z relatywnie małej odległości.
    Starczy, ale tego się tak nie robi. Będzie mega rozciągnięte. Do postaci w pionie staram się nie schodzić poniżej 35mm, a nawet bym powiedział, że tak od 50mm w górę jest względnie bezpiecznie, żeby nie zrobić komuś krzywdy...

    Cytat Zamieszczone przez Sezamek Zobacz posta
    Widziałem gościa z podpiętym tele i to raczej właśnie 70-200 ale nie rozmawiałem z nim (a chciałem zapytać która to wersja i jak się sprawdza), pewnie to właśnie ten f/2.8 albo f/4 IS oczywiście L.
    2.8 jest ciut większa, z osłoną "tulipan" (taka wycięta) i mocowaniem statywowym, a 4 mniejsza, osłona "doniczka" (pełna, okrągła), bez mocowania statywowego. Wszystkie obiektywy klasy 70-200 Canona się sprawdzają bezdyskusyjnie, o ile faktycznie akurat takiego potrzebujesz. Jeśli trafia w Twoje potrzeby, to "będzie Pan zadowolony".

    Cytat Zamieszczone przez Sezamek Zobacz posta
    Nie zgodzę się, że mnie stałka UWA by wkurzała
    Piłem do tego co napisałeś odnośnie braku zakresu powyżej 35mm w UWA. Więc jeśli to by była stałka, to tym bardziej mógłby być problem z zakresem.

    Cytat Zamieszczone przez Sezamek Zobacz posta
    z drugiej strony zoom to zoom więc mogę elastycznie poszerzyć kąt kiedy obiekt jednak jest już za blisko
    Tak jak wcześniej napisałem - to tak nie działa. Jeśli chodzi o ludzi w kadrze, to wydaje mi się, że powinno się dostosowywać ogniskową do charakteru zdjęć. W sensie, że nie myślisz sobie "o, stoję metr od gościa, no to ustawiam na 16mm w pionie i cyk", tylko wybierasz odpowiednią ogniskową i orientację aparatu, żeby nie skrzywdzić fotografowanej osoby i jej nie przerysować, a do tego dopiero dobierasz odpowiednią odległość na którą musisz podejść/odejść.

    Cytat Zamieszczone przez Sezamek Zobacz posta
    No i może narazie jakaś alternatywa dla 16-35 (4k zł)? C 20mm f/2.8 (1,5k zł) byłby osiągalny po sprzedaży 35mm i 40mm
    Szkoda trochę się pozbywać 35 i 40 na rzecz wyłącznie 20. Bez jasnego 35 nie wyobrażam sobie repo. To może zostawić to 35 i faktycznie iść w większe ogniskowe - dokupić 85 lub 70-210/3.5-4.5 (zależnie od tego czy chcesz tanio większy zakres i ciut jaśniej w tele, czy fajną, typową portretówkę).
    Tańszą alternatywą 16-35 jest 17-40. Tylko, że jest ciemniej. Nie mniej - mogę polecić.
    Dróg masz dużo do wyboru, trudno jest tu znaleźć jedno rozwiązanie i nikt nie zrobi tego za Ciebie. Przeanalizuj dobrze swoje potrzeby.

  7. #7
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    1 631

    Domyślnie Odp: Wymiana obiektywu(ów) - wnioski po Pyrkonie 2014

    Do streeta to 50 lub 35 mm. Inaczej to już będziesz z za blisko ludzi, i może im się to nie spodobać. Ponadto kadry poniżej 35 zaczynają być już mocno zniekształcone i dramatyczne, na dłuższą metę męczące. Dłuższe ogniskowe też nie są wskazane. Jest to już takie polowanie znienacka. Masz 40 mm i na FF to niezła ogniskowa do wyjścia na ulicę. Ewentualnie możesz dokupić 50 1.8 i sprawdzić jak Ci leży ta ogniskowa.

  8. #8
    Początki nałogu Awatar Sezamek
    Dołączył
    Nov 2012
    Miasto
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    37
    Posty
    397

    Domyślnie Odp: Wymiana obiektywu(ów) - wnioski po Pyrkonie 2014

    35mm i tak odpada, to ta starsza wersja (wiertarka) i pomimo światła to jest dla mnie zbyt głośna i wolna. Poza tym tak jak zaitsev wspominał to nie jest taki właściwie street bo na tego typu eventach ludzie sami pozują ale za to jeśli stanę w tłumie naprzeciw nich idących w moją stronę to jest duża szansa, że nie zdążą się ustawić i wyjdzie bardziej naturalne zdjęcie. Dlatego mógłbym się bardziej skłaniać do 85mm a skoro miałbym mieć 50mm to może jednak wersję f/1.4? bo samą ogniskową sprawdzić mogę bez problemu (choćby z Industara albo 28-135). Co mi jeszcze umknęło uwadze to wystawy bo i takie są obecne a niestety niektóre tylko za szybą więc ta 50mm f/1.4 + polar mogłyby być idealne aczkolwiek spotkałem się z modelem fregaty klasy Nebulon, wysoką na 160cm i długą na 3m a jak to z wystawami bywa, najczęściej są odgrodzone barierkami i to dość blisko więc nawet 28mm nie dawało rady, czyli UWA też się przyda. Jelly robiłeś może podobne imprezy jak Pyrkon? Udawało Ci się ustawić na tyle dobrze, żeby zrobić zdjęcie będą otoczonym tłumem ludzi? Może to kwestia mojej techniki a nie szkieł, że mi nie wychodziło?
    FF + trzydziestka piątka

  9. #9
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    1 631

    Domyślnie Odp: Wymiana obiektywu(ów) - wnioski po Pyrkonie 2014

    Chyba nie miałem okazji. Kiedyś robiłem giełdę ptaków. Tłum włączałem w kadr. Jak zdjęcia niepozowane, to niepozowane.

  10. #10
    Początki nałogu Awatar Sezamek
    Dołączył
    Nov 2012
    Miasto
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    37
    Posty
    397

    Domyślnie Odp: Wymiana obiektywu(ów) - wnioski po Pyrkonie 2014

    Nie nie, chyba się źle zrozumieliśmy. Miałem na myśli w jaki sposób się ustawiałeś, żeby ktoś Ci w kadr nie wszedł
    FF + trzydziestka piątka

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •