Podepnę się do tematu.Zostałem zaskoczony rodzinną propozycją nie do odrzucenia:fotografowanie na I komunii za 3 tygodnie.Wymagania nie są duże, ale jak już robić .... .Rzadko bywam w kościelnych budowlach ,o znajomości celebry nie wspominając.Przeglądnąłem zbliżone wątki i wcale mnie nie pocieszyły. Nie mam okazji sprawdzenia lokalu.Nie mam lampy.Szkła jak w stopce.Proszę o kilka sugestii:czy bardziej 24-105/4 czy 16-28/2,8.Wiem,zależy od sytuacji ............. ?
"http://www.canon-board.info/galerie-uzytkownikow-15/zysk-auto-moto-speed-i-inne-95489/"]galeria na CB[/URL]
7D2/10-640/2,8-5,6+YN568EXII
Ostatnio oglądałem jakieś urywki creative live gdzie Joe Buissink opowiadał że strzela w medium raw na 128GB Lexara i po powrocie ze ślubu nadal ma na puszce liczbę 999...
Część tej opowieści to pewnie reklama Lexara który go sponsoruje ale co do pojemności to jestem w stanie uwierzyć :-)
Mam wrażenie że ludzie w PL lubią sobie gmatwać życie tak po prostu i bez celu.
Studio Moments to fotograf ślubny Kraków i kamerzysta Kraków. Zapraszam na naszą stronę!
Ostatnio edytowane przez RobertON ; 23-04-2014 o 20:45
Ostatni raz byłem w takiej sytuacji baardzo dawno temu - w czasach analoga.
Jako zupełny amator bez problemów poradziłem sobie z ceremonią w kościele, zrobiłem też niezły plener (jak na owe czasy).
Kompletnie schrzaniłem wesele. Nic się nie nadawało. Uważam, że zwykły amator tego nie ujedzie.
Patrząc na sprawę jako zupełny amator, mając jedno body, spróbowałbym skompletować C35/2 IS + C85/1.8. To małe obiektywy, które prawdopodobnie dałbym rade zmieniać, chociaż ćwiczyłbym zmianę do samego dnia ślubu. Są w miarę jasne, niedrogie, ostre, mają szybki i dosyć pewny AF. Absolutnie nie podołałbym z samą ogniskową 50mm.
Spróbowałbym zrobić bardziej reportaż niż profesjonalny ślub. Warto żeby młodzi to zaakceptowali.
Nie wyobrażam sobie obfocenia wesela. To trzeba gdzieś poćwiczyć a i tak trzeba mieć do tego jakąś smykałkę, lampy, doświadczenie.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Kiedyś musi być ten pierwszy raz... Jakoś trzeba nabrać doświadczenia... z tym, że fotograf musi wiedzieć co i jak i kiedy robić zdjęcia...
Musi być 'niewidoczny' jest wszędzie ale go nie widaćU mnie na weselu był mega dobry fotograf... Zrobił piękne zdjęcia a ja go prawie wcale nie widziałem.
Trzeba umieć je robić.
zysk - 24-105mm bedzie za ciemny do kosciola. Masz FF czy cropa?
Bez lampy raczej sie nie obedzie. Musialbys ciagle jechac na ISO >2000 bo takie sa koscioly ciemne niestety.
5Dmk3 + 1Dsmk2 + Fuji X-T1
Crazy Apple Fanboy
Ex Linux User
problemy z zaklinaniem kart jak dobrze pamiętam, były w starszych body z kartami CF. SD często wkładam i wyciagam w mało sprzyjających warunkach i nie zablokowała mi się ani razu.
Na imprezy zawsze biorę gripa z dwoma aku i jedna ładowarkę(moje body obsługują takie same aku), po 2 karty na body i będac już na sali weselnej zgrywam materiał na laptopa.
Dodatkowo lampy z zapasowymi aku i rozpraszacz lightsphere - nocnik wg jednego mojego klienta. "Nocnika" używam wyłącznie w kościele. Fajnei równoważy światło z lampy z zastanym oraz kontrasty pomiędzy osobami siedzącymi w róźnych rzędach. Jeżeli jest taka potrzeba(jednak zbyt ciemno) - daję korekcję na plus na lampie(rzadko się to zdarza, ale...). Przed skokiem na głęboką wodę z "nocnikiem" - radzę z nim poeksperymentować, żeby póxniej nie bylo niespodzianek!!! Rozkłada światło zupełnie inaczej niż goła lampa, lampa ze stofenem, lampa odbita od sufitu itd!!!!
Kościoł focę na sig 35 i 24-105 4lis, rzadziej używam 85 canona. Iso raczej nie ustawiam więcej niż 2000(i to przy ciemnym zoomie0, na stalkach okolice 1000 - ale to kwestia przyzwyczajenia raczej i własnych preferencji.
W na sesję w plener idzie już więcej gratów: statywy, parasolki(70 i 110cm), beautydish, uchwyty i wyzwalacze 622, blenda. Jeżeli nie mam pomocnika, jest ało czasu czy inne przeszkadzace, błyskam jedną lampą i odbijam blendą.
na sali weselnej rozkładam 2 lampy(przyczepiam je gumkami, sznurkiem, taśmą - do czego sie da) - nei używam statywów, łatwo o wypadek. Lampy pracują oczywiście z wyzwalaczami. Biorę też monopada do ujęć w świetle zastanym i wolnych tańcach(kolorowe żarówki).
I CAŁY CZAS BARDZO UWAŻAM NA SPRZĘT!!!!!!!!!!
pozdro.,
m.
__________________
Canon EOS 3P broken| 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
© mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader
Mam FF ,wcale mnie nie pocieszyłeś.Friend posiada jakąś 1,2 lub 1,4 stałkę 40 lub 50.Uderzę w pokłony o użyczenie ale martwię się o małą GO.
Lampy nie chcę kupować.Miałem Metza 58/2 przez rok i zrobiłem kilkanaście fotek klamotom w garażu.
--- Kolejny post ---
Trochę mnie pocieszyłeś.Jakie czasy wychodzą z 24-105 ? .Głupio chyba z tym monopodem,ale może to jest wyjście ?
"http://www.canon-board.info/galerie-uzytkownikow-15/zysk-auto-moto-speed-i-inne-95489/"]galeria na CB[/URL]
7D2/10-640/2,8-5,6+YN568EXII