Ostatnio edytowane przez marfot ; 16-03-2014 o 21:24
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Dzięki za info
Spotkałem się z opiniami w necie że ob C 24-105/4 to tak zwany kit do canona 5 D a kit nie jest doskonały choćby przez to że zakres jest dość duży od szerokiego po tele co może być problem stworzenia dobrej konstrukcji , przy zdjęciach nocnych i po przymknięciu brzydko wychodzą np oświetlone latarnie nie tylko gwiazdki ale bardziej chodzi mi o bliki .Spotkałem się z opiniami ze to podstawowy spacer zoom i jak ktoś myśli o jakości powinno się go odstawić czy sprzedać ja mam dylemat raczej z zakupem![]()
Tutaj widzę że kilka osób ma ten ob i wielkiej różnicy w jakości nie widzi .
Co do mojego porównania canona 24-105/4 i canona 100-400 wiadomo że to zupełnie inne obiektywy jak i konstrukcja natomiast porównywałem jakość ,od wielu lat słyszałem że to jeden z najlepiej sprzedających się obiektywów canona myślę tu o 100-400 no może po za 70-200.
Byłem pewny że krotki obiektyw standardowy wypadnie lepiej niestety ale sytuacja była zupełnie inna to tele wypadł znakomicie kontrast i świetna ostrość były i są wielka zaletą.
Dlatego jestem troszkę rozczarowany 24-105 i jak pisałem w pierwszym poście sprawdzałem dwa egzemplarze i żaden nie był rewelacyjny ale i nie mogę powiedzieć że zły zupełnie .
Zależy mi na jakości , moje zdjecia czasem powiększam do rozmiarów wystawowych wiec przy dużym formacie widać już słabą jakość obiektywu jeśli by się taki przytrafił.
--- Kolejny post ---
Jedna szkoła mówi właśnie to co piszesz bardzo szeroko i bardzo długo ale jak sprawdziłem po moich zdjęciach większość była w kierunku tele ,natomiast niewiele szła w kierunku szerokiego kata , trzeba może się będzie troszkę przestawić i nauczyć innego patrzenia , zdecydowanie łatwiej jak dla mnie jest fotografować dobrym zoomem jak jedna stałką .
Decydując się na !7 - 40 miałbym dobry ob z tego co słyszę , tracę zakres od 40 do 100 wiec zostaje pewna luka ,natomiast jeśli wiedział bym ze 17-40 jest jakościowo lepszym szkłem zarówno od 24- 105 i 24- 70 to nie zastanawiał bym się wcale .
Co to znaczy? Jakość czego? Gumy na pierścieniu zooma, cyferek na skali czy lakieru?
Niestety Twoje ogólne opisy raczej sugerują świeżość i brak kompetencji niż różnice w jakości czegokolwiek.
Poza tym, ci co wiedzą co robią i mają do tego środki nigdy nie wykryli znaczącego rozrzutu jakosci optycznej między egzemplarzami obiektywów Canona. Po prostu takie zjawisko nie istnieje.
Jeżeli masz dostęp do Internetu, są w nim tysiące zdjęć z takich obiektywów jak 17-40 i 24-105. Wiadomo dokładnie co można tymi szkłami popełnić.
Obawa przed różnic ami "jakości" na f/11 między jakimikolwiek obiektywami L demaskuje Twój brak rozeznania w temacie.
ciągle się słyszy o rozrzucie, nawet w sklepie mi powiedzieli że trzeba przebierać, dodatkowo podejrzewam że te z późniejszą data produkcji są lepsze co zresztą sklep potwierdził, kupiłem z duszą na ramieniu przez sieć - jestem mega zadowolony. to dość stare szkło może miało cichy upgrade o czym są plotki w przypadku kilku szkieł, "starych" szkieł np 100-400L gdzie ponoć nowsze produkcje są wyraźnie lepsze.
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
Jakości porównywanej względem czego ???
Żaden zoom nie daje wzorowej jakości na brzegach kadru, a jak porównasz ze stałką, to już kosmos. Takie porównanie jednak specjalnie nie ma sensu, bo każda konstrukcja pod inne potrzeby stworzona
--- Kolejny post ---
Pewnie, że jakość może nieznacznie odbiegać, ale szkło klasy L to rzadko jest kiepskie.
Obiektyw z nowej produkcji można poznać po nowym wzorze dekielka ( zaciski nie na zewnątrz, tylko od środka ).
Ostatnio edytowane przez Bolek02 ; 17-03-2014 o 09:54
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII
A skąd sklep miałby o tym wiedzieć? To może wiedzieć np. Roger Cicala z lensrentals po przetestowaniu np. 70 kopii 24-70 co zabiera bardzo dużo czasu z tablicami i sprzętem Imatest i bardzo precyzyjnym ostrzeniem.
Szansa na wyczajenie tych różnic na fotkach w sklepie wyostrzonych AF jest zerowa. Canon jeszcze nigdy w historii nie przyznał się, że jakis egzemplarz jest poniżej normy.
Ostatnio edytowane przez pan.kolega ; 17-03-2014 o 10:16
Rozmawiałem z zawodowcem który ma swoja firmę fotograficzna od kilu lat , poprzedni zestaw miałem zakupiony właśnie od tej osoby i ostrzegał mnie jak pamiętam przed 24-105/4 za to polecał 17-40 i twierdził że jakość zdjęć jest dużo lepsza. Od kolejnej osoby która kilka lat fotografowała również twierdziła że jak brać pod pełna klatke to 17-40 .
Tutaj twierdzicie że ob 24-105 , 24- 70 i 17 -40 to jeśli chodzi o jakość i ostrość prawie identyczne obiektywy.
Tak jak pisałem wcześniej mam tele natomiast nie mam standardowego obiektywu ewentualnie super szerokokątnego , wcześniej nastawiałem się na standardowy zoom i nie brałem pod uwagę ob super szerokokątnego jak pisałem ważna jest dla mnie jakość.
--- Kolejny post ---
Nie jest dla mnie aż tak bardzo istotne wykonanie tylko jakość obrazu kontrast , ostrość i praca pod światło.
Każdy obiektyw czy to 24- 105 ,24- 70 czy 17-40 to inna konstrukcja i każdy zachowuje się inaczej pod światło jak i ostrość każdego z nich jest inna Ty natomiast twierdzisz ze wystarczy przymnąć do f 11 i już jest złoty środek , jesteś w błędzie wystarczy popatrzeć na testy przeprowadzone przez choćby photozone , twierdzisz mój brak rozeznania a czy ty masz doświadczenie czy piszesz tak by pisać ?
Spotkałem się w necie z wieloma osobami które narzekały na 24 - 105 i od kilu osób to słyszałem podobne opinie wiec dlatego mój post jest tutaj ,każdy wymaga czegoś innego innej jakości , niektóre osoby fotografują na 28 - 200 i również twierdza że to super obiektyw
--- Kolejny post ---
Dokładnie tak samo słyszałem, to że to obiektywy serii L to nie znaczy że są wszystkie idealne .
Mam tego naleśnika od niedawna (40mm f/2.8 STM) ale muszę przyznać, że jest ostry od pełnego otworu po całości kadru. Może nie taki jak seria L stałek bo żadnej nie miałem okazji testować ale jak za tak śmieszny pieniądz to nie ma co się czepiać. Napęd chodzi w miarę szybko i cicho (choć do USM mu brakuje). Gdybyś chciał uzyskać podobny obrazek co 24-105 to możesz spróbować 28-135 IS USM - na photozone oba mają podobne oceny i z chęcią bym skombinował na test 24-105 żeby właśnie porównać go z moim 28-135. Tylko co do jakości zdecydowanie odradzam, nawet 35mm f/2 jest od niego ostrzejszy (pomimo swojej miękkości).
FF + trzydziestka piątka![]()
Miałem długo 24-105 i 24-70 jednocześnie, bo to wbrew pozorom dwa różne szkła. Z racji, że rzadko używałem tego pierwszego pozostał tylko drugi głównie z uwagi na f2.8. Jakościowo wypadają podobnie, nie mam pod tym względem faworyta. Z tych dwóch do krajobrazu wybrałbym zdecydowanie 24-105 z uwagi na zakres i IS.
24-105 jest bardzo praktycznym szkłem jak jedzie się gdzieś daleko i nie chce zabierać plecaka sprzętu.
17-40 używałem dobre kilka lat z cropem i później 5DII i porównywać go do 24-105 nie można, bo to całkiem inne zakresy i zastosowanie. Jeden UWA, drugi standardowy bardzo uniwersalny zoom. Z jakością obrazu też jest podobnie, może trochę ostrzejszy w centrum. Nie bardzo podzielam narzekania na 17-40, moim zdaniem to świetne szkło pod FF i często zabierałem go jadąc w góry.
Co do porównania powyższych szkieł do stałek, to nie ma co porównywać, ale też praktyczność i zastosowanie inne.
Pod jakim względem? Też miałem 100-400 i jakiś super wybitny to on nie jest. Zresztą jak chcesz porównywać w ogóle te 2 szkła?
Oceniając te zdjęcia powiem szczerze, że mój ajfon też tu nie odstaje.
Ostatnio edytowane przez Matsil ; 16-03-2014 o 21:03
R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty